V tomto texte boli použité materiály TASR.

Nemecký výrobca úžitkových vozidiel MAN oznamuje významný zásah do svojej pracovnej štruktúry. Spoločnosť plánuje v priebehu nasledujúcej dekády zrušiť približne 2 300 pracovných miest, pričom ide o jeden z najväčších krokov v rámci jej modernizačného a investičného plánu posledných rokov. Hoci ide o výrazný zásah, automobilka tvrdí, že celý proces prebehne postupne a bez prepúšťania z prevádzkových dôvodov, čo má zmierniť sociálne dopady na zamestnancov. Informáciu priniesla agentúra DPA.

K rozhodnutiu dochádza v čase, keď trh s nákladnými vozidlami v Nemecku čelí citeľnému oslabeniu. Výrobcovia zápasia s vysokými cenami energií, rastúcimi nákladmi na pracovnú silu a stále silnejšou konkurenciou zo strany ázijských hráčov. MAN preto reaguje optimalizáciou vlastných kapacít v troch svojich kľúčových závodoch: v Mníchove, Salzgitteri a Norimbergu. Automobilka dlhodobo patrí medzi pilierov nemeckého priemyslu, no aktuálna situácia jej podľa predstaviteľov nedáva inú možnosť než upraviť prevádzku tak, aby bola schopná udržať tempo s globálnymi zmenami a požiadavkami trhu.

Spoločnosť zdôrazňuje, že nejde o rýchlu reštrukturalizáciu, ale o postupný proces rozložený na desať rokov. Práve dlhšie časové obdobie má zabezpečiť, že redukcia prebehne spôsobom, ktorý bude pre zamestnancov čo najmenej bolestivý. Firma chce využiť prirodzenú fluktuáciu, odchody do dôchodku aj interné prechody na iné pozície, pričom jej cieľom je zabrániť priamemu prepúšťaniu.

Man autobusy a kamióny
Man

Cieľom je efektivita aj investície do budúcnosti

Nemecký priemysel aktuálne prechádza jednou z najzásadnejších transformácií za posledné dekády. Silný tlak na prechod k ekologickejším technológiám a vysoké investičné nároky nútia výrobcov meniť zaužívané postupy a hľadať nové úspory. MAN sa chce zoradiť medzi hráčov, ktorí dokážu túto výzvu premeniť na konkurenčnú výhodu. „Vstupujeme do fázy vysokých investícií a musíme trvalo vytvárať zisky, aby sme mohli rozšíriť naše produktové portfólio,“ uviedol hovorca spoločnosti.

Práve rozšírenie produktovej ponuky je jedným z hlavných pilierov stratégie MAN-u na nadchádzajúce roky. Výrobca sa chce výraznejšie profilovať v oblasti moderných technológií, pokročilej elektrifikácie a inteligentných úžitkových vozidiel. Vyžaduje si to však nemalé finančné zdroje, ktoré chce firma zabezpečiť najmä zvýšením efektivity vlastnej prevádzky.

Domácim výrobcom zostane aj po reorganizácii

Napriek plánovanému znižovaniu počtu pozícií spoločnosť zdôrazňuje, že zostane stabilným súčasťou nemeckého priemyslu. Automobilka si aj po reorganizácii udrží približne 13-tisíc zamestnancov, čo potvrdzuje, že Nemecko zostáva jej domácim a strategickým výrobným priestorom. Kľúčové závody majú pokračovať vo výrobe aj vývoji technológií, ktoré budú tvoriť základ budúcich modelov autobusov a nákladných vozidiel značky MAN.

Hoci redukcia pracovných miest vždy vzbudzuje otázky o budúcnosti zamestnancov, MAN sa tentoraz snaží komunikovať postup, ktorý má za cieľ dlhodobú stabilitu, modernizáciu a schopnosť reagovať na rýchlo sa meniaci trh. Nasledujúce roky ukážu, či sa stratégia firmy naplní a či sa jej podarí udržať pevné postavenie v jednom z najnáročnejších priemyselných odvetví Európy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP