Automobilový gigant Stellantis a texaská spoločnosť Zeta Energy oznámili začiatok spolupráce, ktorej cieľom je vytvoriť revolučnú technológiu lítium-sírnych batérií pre elektromobily. Táto inovácia sľubuje zásadné zlepšenie v oblasti výdrže batérií, rýchlejšie nabíjanie a nižšie náklady, čím sa elektromobily môžu stať dostupnejšie a praktickejšie pre bežných spotrebiteľov.

Ľahšie, lacnejšie a výkonnejšie

Technológia lítium-sírnych batérií prináša výrazne vyššiu gravimetrickú energetickú hustotu než dnešné lítium-iónové batérie, pričom si zachováva podobnú volumetrickú hustotu. To znamená, že nové batériové balíky môžu byť oveľa ľahšie, pričom ponúknu rovnakú energetickú kapacitu. Výsledkom sú vozidlá s dlhším dojazdom, lepšou ovládateľnosťou a vyšším výkonom.

Okrem toho táto technológia umožní zrýchliť nabíjanie až o 50 %, čo je dôležitý krok k zlepšeniu komfortu používania elektromobilov. Lítium-sírne batérie by mali stáť menej ako polovicu ceny súčasných lítium-iónových batérií na kilowatthodinu, čo predstavuje významnú úsporu pre výrobcov aj zákazníkov.

Carlos Tavares Stellantis
Stellantis

Ekologické riešenie a odolná dodávateľská sieť

Jedným z kľúčových aspektov tejto technológie je jej ekologický prístup. Batérie sa budú vyrábať z odpadových materiálov, metánu a nespracovanej síry, ktorá je vedľajším produktom rôznych priemyselných odvetví. Výrobný proces bude mať výrazne nižšie emisie CO2 v porovnaní s existujúcimi technológiami.

Ďalšou výhodou je eliminácia závislosti od vzácnych kovov, ako sú kobalt, grafit, mangán alebo nikel, ktoré sú kľúčové pre súčasné batérie. To nielen znižuje náklady, ale tiež zvyšuje odolnosť dodávateľskej siete a podporuje využívanie lokálnych zdrojov v Európe a Severnej Amerike.

Stellantis/FonTech (úprava redakcie)

Očakávané uvedenie na trh

Spolupráca zahŕňa fázy vývoja a prípravy na sériovú výrobu. Cieľom je, aby nové batérie boli pripravené na komerčné použitie v elektromobiloch Stellantis už do roku 2030. Táto inovácia bude podporovať stratégiu Dare Forward 2030, v ktorej si Stellantis stanovilo cieľ ponúknuť viac ako 75 modelov elektromobilov a dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2038.

„Priekopnícke technológie, ako sú lítium-sírne batérie, podporujú našu víziu prinášať ekologické, bezpečné a cenovo dostupné vozidlá,“ zdôraznil Ned Curic, technický riaditeľ Stellantis. Generálny riaditeľ Zeta Energy Tom Pilette doplnil: „Spojenie našej technológie s výrobným a distribučným potenciálom Stellantis môže dramaticky zlepšiť výkon a náklady elektromobilov.“

Táto iniciatíva zdôrazňuje, že lítium-sírne batérie môžu byť nielen ekonomickejšie, ale aj udržateľnejšie, čím sa otvára cesta k masovej adopcii elektromobility po celom svete.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP