Batérie budú ľahšie, lacnejšie a výkonnejšie. Stellantis vytvorí s Američanmi revolučnú technológiu
Automobilový gigant Stellantis a texaská spoločnosť Zeta Energy oznámili začiatok spolupráce, ktorej cieľom je vytvoriť revolučnú technológiu lítium-sírnych batérií pre elektromobily. Táto inovácia sľubuje zásadné zlepšenie v oblasti výdrže batérií, rýchlejšie nabíjanie a nižšie náklady, čím sa elektromobily môžu stať dostupnejšie a praktickejšie pre bežných spotrebiteľov.
Ľahšie, lacnejšie a výkonnejšie
Technológia lítium-sírnych batérií prináša výrazne vyššiu gravimetrickú energetickú hustotu než dnešné lítium-iónové batérie, pričom si zachováva podobnú volumetrickú hustotu. To znamená, že nové batériové balíky môžu byť oveľa ľahšie, pričom ponúknu rovnakú energetickú kapacitu. Výsledkom sú vozidlá s dlhším dojazdom, lepšou ovládateľnosťou a vyšším výkonom.
Okrem toho táto technológia umožní zrýchliť nabíjanie až o 50 %, čo je dôležitý krok k zlepšeniu komfortu používania elektromobilov. Lítium-sírne batérie by mali stáť menej ako polovicu ceny súčasných lítium-iónových batérií na kilowatthodinu, čo predstavuje významnú úsporu pre výrobcov aj zákazníkov.
Ekologické riešenie a odolná dodávateľská sieť
Jedným z kľúčových aspektov tejto technológie je jej ekologický prístup. Batérie sa budú vyrábať z odpadových materiálov, metánu a nespracovanej síry, ktorá je vedľajším produktom rôznych priemyselných odvetví. Výrobný proces bude mať výrazne nižšie emisie CO2 v porovnaní s existujúcimi technológiami.
Ďalšou výhodou je eliminácia závislosti od vzácnych kovov, ako sú kobalt, grafit, mangán alebo nikel, ktoré sú kľúčové pre súčasné batérie. To nielen znižuje náklady, ale tiež zvyšuje odolnosť dodávateľskej siete a podporuje využívanie lokálnych zdrojov v Európe a Severnej Amerike.
Očakávané uvedenie na trh
Spolupráca zahŕňa fázy vývoja a prípravy na sériovú výrobu. Cieľom je, aby nové batérie boli pripravené na komerčné použitie v elektromobiloch Stellantis už do roku 2030. Táto inovácia bude podporovať stratégiu Dare Forward 2030, v ktorej si Stellantis stanovilo cieľ ponúknuť viac ako 75 modelov elektromobilov a dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2038.
„Priekopnícke technológie, ako sú lítium-sírne batérie, podporujú našu víziu prinášať ekologické, bezpečné a cenovo dostupné vozidlá,“ zdôraznil Ned Curic, technický riaditeľ Stellantis. Generálny riaditeľ Zeta Energy Tom Pilette doplnil: „Spojenie našej technológie s výrobným a distribučným potenciálom Stellantis môže dramaticky zlepšiť výkon a náklady elektromobilov.“
Táto iniciatíva zdôrazňuje, že lítium-sírne batérie môžu byť nielen ekonomickejšie, ale aj udržateľnejšie, čím sa otvára cesta k masovej adopcii elektromobility po celom svete.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Plat až 3 500 eur a množstvo benefitov. Sociálna poisťovňa hľadá ľudí na viaceré pozície
Endokrinologička varuje: Sociálne siete nabádajú Slovákov, že za každou ich ťažkosťou je kortizol
Prelomový výskum: Vedci testujú univerzálnu zbraň proti rakovine, nádory mizli aj pri agresívnych typoch
Martin opustil úspešnú kariéru v IT a v osade na Gemeri mení životy: „Učili ma, že Rómom sa mám vyhýbať“
Turecko hlási historický teplotný rekord 50,5 °C. Je to hranica ľudského prežitia, varujú odborníci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
Po 50 rokoch čakania to prišlo. Petržalka má konečne svoju električku
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP