V texte boli použité materiály TASR.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spravila významný krok v modernizácii svojho vozového parku. V piatok predstavila nové rušne Siemens Vectron, ktoré postupne nahradia staršie typy rušňov 350, známe aj pod prezývkou Gorily. Do konca roka budú v prevádzke prvé tri rušne, pričom celkovo plánuje ZSSK nasadiť 15 týchto moderných strojov do roku 2026. Informovali o tom predstavitelia spoločnosti na tlačovej konferencii v Bratislave.

Generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa zdôraznil, že modernizácia vozového parku je nevyhnutná pre zabezpečenie spoľahlivej a efektívnej dopravy. „Nové rušne nám umožnia nielen splniť naše záväzky, ale aj držať krok s najlepšími európskymi železničnými dopravcami, pokiaľ ide o kvalitu a vysoké štandardy prevádzky,“ uviedol Helexa.

Siemens Vectron, ktorý patrí medzi špičku v oblasti železničnej technológie, disponuje systémom ETCS Level 2. Tento systém zaisťuje vysokú úroveň bezpečnosti na modernizovaných tratiach v celej Európe. Prenájom nových rušňov nielenže zvýši komfort cestujúcich, ale zároveň pomôže zamestnancom železníc zlepšiť každodennú prevádzku vlakov.

„Rušne prinesú menšie meškania, vyššiu spoľahlivosť spojov a významnú redukciu emisií a energetickej náročnosti. Ide o krok k ekologickejšej a udržateľnejšej doprave,“ doplnil Helexa.

TASR - Jaroslav Novák

Prvé nasadenie už dnes

Ako uviedol Karol Henzély, člen predstavenstva ZSSK a riaditeľ úseku prevádzky, prvý rušeň Siemens Vectron je už nasadený do prevádzky, druhý začne jazdiť zajtra. Zvyšné budú postupne pridávané v priebehu týždňa. Nové stroje budú jazdiť na trasách medzi Bratislavou, Žilinou a Košicami, ako aj na vybraných tratiach v Česku.

Rušne Vectron umožňujú čiastočne automatické riadenie, čo zvyšuje presnosť a efektivitu prevádzky. V porovnaní so zastaranými Gorilami dosahujú až 95 % spoľahlivosť, zatiaľ čo staršie modely sa často nedostali ani na 70 %. „Toto zlepšenie výrazne zníži meškania aj odriekanie spojov,“ zdôraznil Henzély.

Prenájom nových rušňov si od ZSSK vyžiada viac ako 130 miliónov eur v priebehu desiatich rokov. Napriek vyšším nákladom je tento krok súčasťou dlhodobej stratégie spoločnosti zameranej na modernizáciu a vyraďovanie zastaraných strojov.

„S Gorilami sme často čelili problémom, ktoré priamo ovplyvňovali kvalitu našich služieb. Vectrony sú symbolom zmeny, ktorá nám umožní poskytovať presnejšiu a spoľahlivejšiu dopravu,“ uzavrel Helexa.

Nasadenie moderných rušňov Siemens Vectron znamená pre ZSSK významný krok vpred. Cestujúci môžu očakávať pohodlnejšiu, ekologickejšiu a hlavne spoľahlivejšiu železničnú dopravu. Pre spoločnosť je to však aj záväzok neustále investovať do kvality a technologického pokroku, aby slovenské železnice držali krok s európskymi štandardmi.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP