Po minuloročnom fiasku s platbami za využívanie svojho enginu si Unity napravuje povesť príchodom novej verzie ich enginu Unity 6. Ten ukázali v technologickom deme nazvanom Time Ghost.

Ako už býva pri týchto videách zvykom, všetko čo sa odohráva na obrazovke vyzerá takmer dokonale a zatiaľ sa reálne nestalo, že by herní vývojári dokázali preniesť tento zážitok do svojich hier, keďže sú limitovaní hardwarom koncových používateľov.

V ukážke vidíme ako dokáže engine pracovať pri rôznych scenériách, ako výbušné bojisko, východ slnka, či prelet nad krajinou. Aj napriek výbornej grafike je vidieť, že stále nedosahuje kvality Unreal Enginu 5, ktorý aktuálne kraľuje a pre svoje hry si ho vyberá stále viac štúdii. Od Unity by sme čakali, že s novou verziou prinesie niečo, čím bude môcť konkurovať svojim súperom.

Jednoduchšia práca a zapojenie umelej inteligencie

Je očividné, že inžinieri v Unity sa zamerali skôr na výkon, ktorý zabezpečí funkcia GPU Resident Drawer, prenášajúca veľkú časť procesu renderovania z CPU na GPU. Na výkon sa zameriava aj optimalizácia renderingu objektov, ktorá obmedzuje zobrazovanie objektov mimo zorné pole. O nasvietenie sveta sa zas postará funkcia Adaptive Probe Volumes.

Tá zabezpečuje aj dynamický prechod medzi dňom a nocou tak, aby scény vždy vyzerali dokonale. Samozrejmosťou sú vylepšenia pri zobrazovaní oblohy a vody, spolu s efektmi pod vodou a božskými lúčmi. Unity zapracovali aj na funkciách pre multiplayerové hry a vylepšili podporu tvorby multiplatformových titulov.

Unity

Azda najväčšou novinkou je predstavenie Unity Sentis, ktorá zabezpečuje jednoduchú implementáciu modelov umelej inteligencie. Sentis funguje ako chytrý asistent, vďaka ktorému vývojári oživia herné postavy pomocou deformácie oblečenia. Nová verzia enginu prinesie aj vylepšený vizuál vlasov a optimalizuje vegetáciu tak, aby sa herné štúdia nemuseli obmedzovať.

Platby za stiahnutia

Pred rokom sa Unity neslávne zvýraznilo vďaka ich nápadu s novým finančným modelom Runtime Fee. Išlo v ňom o získanie poplatku od vývojárov za každé stiahnutie z herných obchodov ako Steam či Epic Games Store. Hneď po zavedení sa na firmu zniesla vlna kritiky a vývojári začali prechádzať na iné enginy, kvôli čomu musel odísť aj riaditeľ John Riccitiello.

Minulý týždeň bolo ohlásené zrušenie tohto poplatku, namiesto ktorého zvýšili cenu predplatného pre verziu Pro o osem percent a Enterprise až o 25 percent. Na druhej strane zas pomohli malým vývojárom, keďže zvýšili strop výnosu pri Personal verzii, ktorá je zadarmo. Odteraz budú musieť firme platiť až po presiahnutí zárobku 200-tisíc dolárov namiesto 100-tisíc.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú