Umelá inteligencia môže našu spoločnosť zmeniť na nepoznanie. Jej nástroje začínajú byť „reálnejšie ako realita“ a pokiaľ sa klamlivé videá dostanú medzi masové publikum, problém môže byť na svete. Takýto obsah sa čoraz viac tlačí na sociálne siete, takže loptička je na strane technologických gigantov, aby ochránili svojich 5 miliárd používateľov pred manipuláciou.

Zavádzajúci obsah dostal zelenú

Americká spoločnosť Meta, ktorá je materskou spoločnosťou Facebooku, Instagramu a Threads, sa rozhodla pre mierne kontroverzný krok. Ako informoval portál Yahoo!Finance, spoločnosť prestane odstraňovať niektoré príspevky generované umelou inteligenciou zo svojich sociálnych sietí, a to aj v prípade, že budú zavádzajúce.

Namiesto úplného vymazania z virtuálneho priestoru začne Meta takýto obsah označovať znakom „Made with AI“. Neprejde ale všetko. Ak bude príspevok vytvorený s pomocou AI porušovať pravidlá komunity, odstránený predsa len bude.

Nová politika, ktorá svoju agendu odštartuje v máji, sa bude vzťahovať na digitálne vytvorené alebo upravené obrázky, videá a zvuk.

Kohji Asakawa/Pixabay/Anthony Quintano/ Wikimedia (Úprava redakcie)

Používatelia si majú poradiť sami

Tento krok prichádza po tom, čo dozorná rada Meta kritizovala politiku spoločnosti o „manipulovaných médiách“. Predstavitelia totiž sprvoti uvádzali, že spoločnosť bude odstraňovať videá, ktoré boli upravené alebo syntetizované spôsobmi, ktoré by mohli priemerného človeka zavádzať.

Svoju prácu tak prenecháva na používateľov. Tí vraj majú podozrivé príspevky vyhodnocovať na vlastnú zodpovednosť. „Je dôležité, aby ľudia pri určovaní, či obsah vytvorila AI, zvážili niekoľko vecí, ako je kontrola, či je účet zdieľajúci takýto obsah dôveryhodný, alebo hľadanie podrobností, ktoré môžu vyzerať alebo znieť neprirodzene,“ píše sa na oficiálnom blogu.

Umelá inteligencia na umelú inteligenciu

Meta ďalej tvrdí, že používanie AI je „mečom aj štítom“. Na identifikáciu takýchto príspevkov bude spoločnosť využívať vlastnú umelú inteligenciu. Nie je to však ničím novým, keďže Meta používa nástroje umelej inteligencie na zisťovanie a riešenie nenávistných prejavov a iného obsahu, ktorý porušuje jej pravidlá.

„To je dôvod, prečo sa nám podarilo znížiť výskyt nenávistných prejavov na Facebooku len na 0,01 – 0,02 % (k 3. štvrťroku 2023). Inými slovami, odhadujeme, že na každých 10 000 zobrazení obsahu bude jeden alebo dva nenávistné prejavy,“ uvádza Meta.

Bodaj by to bola pravda a postupom sa toto číslo znížilo na nulu. No zavádzajúci obsah by Meta mala posudzovať prísnejšie a bez milosti ho z virtuálneho priestoru vyhladiť.

Čítajte viac z kategórie: Novinky

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP