Japonská veľrybárska firma Kyodo Senpaku uviedla tento týždeň v luxusnej štvrti Jokohamy do prevádzky tri predajné automaty s ponukou sašimi, steakov a slaniny z veľrýb. Dúfa, že jej to pomôže oživiť predaj potravín, ktoré sú dlhodobo na ústupe a ktorým sa mnohé supermarkety vyhýbajú. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Prezident spoločnosti Hideki Tokoro zdravil potenciálnych zákazníkov v najnovšom „bezobslužnom obchode“ firmy – trojici predajných automatov v Motomači, luxusnej nákupnej štvrti, kde sídlia módne butiky a remeselné pekárne.

Firma nedávno zriadila dve podobné zariadenia v Tokiu, budúci mesiac plánuje uviesť do prevádzky štvrté v Osake. Dúfa, že v priebehu nasledujúcich piatich rokov sa ich počet rozrastie na 100.

Podľa Tokora mnohé supermarkety sa obávajú, že ich budú obťažovať skupiny bojujúce proti lovu veľrýb, takže nepredávajú ich mäso. No zároveň existuje veľa ľudí, ktorí ho chcú konzumovať, ale nemajú si ho kde kúpiť. Preto sa spoločnosť rozhodla pre predajné automaty.

Vládne údaje ukázali, že spotreba veľrybieho mäsa v Japonsku v roku 2021 predstavovala len 1000 ton v porovnaní s 2,6 milióna ton kuracieho mäsa a 1,27 milióna ton hovädzieho mäsa. Na svojom vrchole v roku 1962 bola ročná spotreba veľrybieho mäsa 233.000 ton.

Ide o problematický biznis

Ochranári tvrdia, že kroky veľrybárov na podporu predaja tohto mäsa sú zúfalými pokusmi oživiť záujem o „problematický biznis“.

elektrická loď
CCTV/YouTube/Screenshot

Mnohí Japonci ho nikdy neochutnali. Ako teda môže ísť o niečo, čo nazývate celonárodnou kultúrou, ak sa na tom nikto v skutočnosti nezúčastňuje?“ pýta sa Katrin Matthesová z globálnej charitatívnej organizácie na ochranu veľrýb a delfínov (Whale and Dolphin Conservation, WDC).

Niektorí okoloidúci po uvedení predajných automatov do prevádzky povedali, že by boli ochotní kúpiť si pochúťky z veľryby, ale len ak by to mali po ceste. Vybrať sa vyslovene z tohto dôvodu k automatom by sa im nechcelo.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú