Hotovo. Dva roky po jeho ohlásení tvorcovia z Epic Games vývojárom a herným nadšencom oficiálne sprístupnili nový Unreal Engine 5.

Nová generácia známeho enginu prinesie množstvo noviniek, no najmä skutočnú revolúciu pre fotorealistickú grafiku. Tú Epic postavil na dvoch hlavných pilieroch.

Sú nimi Nanite a Lumen. Technológia Nanite predstavuje nástroj mikropolygónovej geometrie, vďaka ktorej budú môcť herní vývojári vytvárať objekty so stovkami miliónov či dokonca miliardami polygónov. V oblasti vizuálu má ísť podľa tvorcov o jeden z vrcholov súčasných možností, keďže objekty budú môcť byť navrhnuté tak detailne, ako ich len ľudské oko dokáže spracovať.

Epic Games

Lumien je založený na podobnom princípe, akým je vytváraná grafika pri tvorbe hollywoodskych animákov a postará sa o vierohodnejšie spracovanie svetla a nasvietenie herného prostredia.

Tvorcovia ako príklad uvádzajú zmenu uhla dopadu slnečných lúčov v závislosti od konkrétneho času dňa či prechod slnečných lúčov cez štrbiny a diery v hernom prostredí. Nástroje UE5 však budú vďaka novej technológii omnoho lepšie pracovať aj so zdrojmi nepriameho svetla či odrazmi objektov.

Zaklínač, Tomb Raider a desiatky ďalších

Počas včerajšej konferencie State of Unreal, na ktorej Epic detailne predstavil prácu so svojím enginom, svoje vízie s novými technológiami priblížili aj viaceré známe vývojárske štúdiá.

Nechýbali medzi nimi ani tvorcovia Zaklínača či Cyberpunk 2077 z CD Projekt Red, ktorí na Unreal Engine 5 postavia nový diel Zaklínača a migrujú sem zo svojho vlastného RED enginu.

Dôvodom je samotná technológia a obsiahle možnosti, ktoré sa dokonale hodia do otvoreného sveta, ale tiež skutočnosť, že s Unreal Engine narábajú stovky vývojárskych štúdií po celom svete a existuje tak bohaté množstvo perspektív jeho využitia.

O nečakané prekvapenie na konferencii sa postaralo vývojárske štúdio Crystal Dynamics, ktoré počas nej predstavilo nový diel dobrodružnej série Tomb Raider. Vyvrátili tak dohady o tom, že značka už pokračovať nebude, keďže recenzie ani predaje posledného dielu Shadow of Tomb Raider neboli práve najlepšie.

Nakoniec však posledný diel novodobej trilógie predsa len predal 9 miliónov kópií, pokračovanie postavené na Unreal Engine 5 je preto realitou, aj keď o ňom nevieme prakticky vôbec nič. Podľa tvorcov sa vývoj ešte len začal a pôjde o „vysoko kvalitnú filmovú akčnú adventúru.“

Nepôjde len o hry

Pôsobivé možnosti Unreal Engine 5 sme videli už niekoľkokrát, naposledy sa v súvislosti s ním hovorilo na konci minulého roka, kedy sme sa dočkali technologického dema Matrix Awakens.

Čítal si už? 
Nerozoznáš hru od reality, grafikou ti vyrazí dych. Vyskúšali sme Matrix v Unreal Engine 5

Ochutnávka zo známeho sci-fi univerza svojou detailnosťou miestami naozaj vyrážala dych, aj preto nie je prekvapením, že Unreal Engine 5 využitie nenájde iba v hernom priemysle, ale tiež pri tvorbe filmov a seriálov.

Kritickej skúške herný engine minulý rok podrobili tvorcovia seriálu Mandalorian, ktorí si vybrané prostredia namodelovali priamo na mieru a vyhli sa použitiu zeleného plátna či fyzicky postavených modelov.

Možnosti sú podľa nich také obsiahle, že viacerí členovia štábu vo výsledku nevedeli rozoznať, či ide o skutočné alebo počítačom vytvorené prostredie. V budúcnosti teda budeme čoraz častejšieho prelínania herných a filmových svetov postavených na rovnakých základoch.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú