Po Orange, O2 a 4ke je Telekom posledným slovenským operátorom, ktorý ohlásil zdražovanie takmer všetkých svojich zásadných služieb v dôsledku inflácie, rastúcich cien elektriny a drahším licenčným poplatkov za vysielanie niektorých televíznych staníc.

Od 1. mája 2022 budú pre nových klientov drahšie mobilné paušály, no rovnako stúpnu ceny za domáci internet aj Magio televíziu. Väčšinou o jedno až tri eurá však služby zdražia aj pre všetkých aktuálnych zákazníkov v nadchádzajúcom zúčtovacom období po tomto dátume.

Telekom musel dať možnosť odísť

Keďže je zvýšenie cien považované za zásadnú zmenu zmluvných podmienok, operátor má zo zákona povinnosť dovoliť zákazníkom odísť aj bez uplatňovania akýchkoľvek pokút, nezávisle na tom, či a akú dlhú máš ešte viazanosť.

Podľa Telekomu je takýto odchod nutné ohlásiť najneskôr do 30. apríla 2022.

Je ústretovejší ako konkurencia

Orange sa po oznámení zmien snažil zákazníkov udržať aj praktikami, ktoré možno považovať za „hraničné“. Zmluvu ti síce dovolil zrušiť, no len tak, že spolu s ňou zaniklo aj aktuálne telefónne číslo, na ktoré sa tak už ďalej nie je možné dovolať.

Ak klient oranžového operátora uvažoval o prenesení čísla ku konkurencii, Orange to nepovažoval za odstúpenie podľa zákona – a svojim ex-zákazníkom neváhal vyrúbiť pokutu za predčasný odchod.

Telekom pre FonTech potvrdil, že takto konať nebude. Ak zákazník ohlási odchod do 30. 4. 2022, bude mať možnosť číslo preniesť ku konkurencii bez pokút. Alternatívou bude aj možnosť prejsť na nižší paušál, ktorý navyše dovolí vziať si ďalší mobil alebo iné zariadenie z ponuky operátora.

Aktuálny mobil (alebo iné zariadenie) bude možné buď vyplatiť spolu s poslednou faktúrou, alebo ho splácať ďalej podľa pôvodného plánu aj bez aktívneho hlasového / dátového programu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú