Huawei poňal elektromobil inak ako ostatní. Do „vlastného“ modelu nasadil prémiové technológie a unikátny pohon (rozhovor)
Motoristický svet už dlho špekuloval o predstavení prvého elektromobilu z dielne Huawei. Technologický gigant nakoniec všetkých prekvapil a z čista jasna odhalil vozidlo, ktoré nie je ani čistým elektromobilom, ale ani výlučným spaľovákom. Na svet prišiel prvý model Seres SF5, ktorý vznikol v spolupráci s viacerými spoločnosťami a na vývoji participoval samozrejme aj Huawei.
Spoločnosť do nového vozidla zakomponovala vlastné smart technológie a špecifický pohon, ktorý môže na prvý pohľad vodičov zmiasť. Ide však o prvý počin firmy, ktorá sa dosiaľ venovala najmä telekomunikačným technológiám, smart domácnosti a smartfónom. Všetky detaily o prvom vozidle Seres SF5 s technológiami Huawei sme priniesli v našom samostatnom článku.
NEPREHLIADNI
Prekvapenie z čista jasna. Huawei predstavil „svoj elektromobil“, ktorý zmätie špecifickým pohonom
O tejto štvorkolesovej novinke sme však zistili ešte viac informácií. Exkluzívne ich pre redakciu FonTech.sk poskytol v rozhovore hlavný predstaviteľ Huawei na Slovensku, generálny manažér Colin Cui Yu.
V rozhovore sa ďalej dočítaš:
- Ktoré vlastné technológie uplatnil Huawei v automobile Seres SF5?
- Aký pohon vlastne „elektromobil“ využíva a v čom je špeciálny?
- Dočkáme sa niekedy čistého elektromobilu z dielne Huawei?
- Príde Seres SF5 s technológiami Huawei aj na Slovensko?
- Aké sú ďalšie plány v segmente automobilov?
Váš prvý elektromobil bol vyrobený v spolupráci so spoločnosťami SERES a Dongfeng, ktoré tiež predávajú model SF5 pod vlastnou značkou. Existuje teda niečo, čo sa vo vašej verzii SF5 líši od klasickej SF5?
Nový SERES SF5 má integrované riešenie HUAWEI HiCar, ktoré používateľom umožní bezproblémové prepínanie medzi ich aplikáciami v smartfónoch na centrálnom ovládacom paneli vozidla, čím získajú prístup k navigácii, hudbe a ďalšiemu obsahu, kedykoľvek a kdekoľvek.
HiCar poskytuje úplne nový používateľský zážitok, hudba vo vašom telefóne môže bez problémov pokračovať, aj keď sadnete do auta.
HUAWEI HiCar môže tiež pripojiť auto k iným inteligentným zariadeniam, takže používatelia vo vozidle môžu zapínať doma klimatizáciu, inteligentnú obrazovku a ďalšie pripojené zariadenia úplne jednoducho.
Je to teda vlastná alternatíva k službám ako Apple CarPlay alebo Android Auto?
Spoločnosť Huawei poskytuje HiCar založené na vlastnom systéme HarmonyOS.
Unikátny je aj pohon, v ktorom Seres SF5 využíva na dobíjanie batérie na dlhších trasách benzínový generátor. V takom prípade sa ale ekologická myšlienka elektromobilu stráca. Dočkáme sa niekedy plne elektrickej a „úplne“ ekologickej verzie?
To je rozdiel medzi hybridným systémom a technológiou Electric Drive Extended Range Technology. Myslíme si, že táto technológia dokáže podporiť viac ako 1 000 km dojazdu na jedno nabitie pomocou technológie rozšíreného dojazdu.
Vodiči elektromobilov čelia dvom veľkým obavám – ich batérie sú príliš malé na cestovanie na dlhé vzdialenosti a nie sú k dispozícii dostatočné možnosti nabíjania. Väčšina vodičov by očakávala dojazd 1000 km počas jazdy, aby sa zmiernili obavy z dojazdu.
Keď nabitie batérie klesne pod určitú úroveň, aktivuje sa malý spaľovací motor na napájanie primárneho elektrického motora. Elektrická energia vyrobená týmto motorom sa používa na pohon vozidla.
Bude Seres S5 verejnosti známy skôr ako hybrid alebo elektrický automobil?
Nie je to elektrický ani hybridný pohon, technológia používaná na SF5 sa nazýva technológia s predĺženým dojazdom (Electric Drive Extended Range Technology).
Aký je dojazd vozidla iba v elektrickom režime a môže jazdiť výhradne len na spaľovacom motore?
Žiadne takéto údaje nie sú k dispozícii, SF5 využíva technológiu s predĺženým dojazdom, ktorá podporuje viac ako 1000 km dojazdu, čo je v súčasnosti optimálne riešenie pre vodičov.
Podľa dostupných informácií sa autá Dongfeng v tomto roku dostanú aj na Slovensko alebo všeobecne na európsky trh. Existuje šanca, že Huawei bude svoj elektromobil predávať aj mimo domáceho čínskeho trhu?
Spustenie tohto nového modelu SERES SF5 sa v súčasnosti neplánuje mimo Čínu.
Môžeme očakávať ďalšiu spoluprácu s Dongfengom alebo s inými automobilkami?
Spolupráca medzi spoločnosťami Huawei a SERES je skúmaním oboch strán v oblasti technológií a obchodného modelu.
Spoločnosť Huawei bude tiež zdieľať maloobchodné kanály, aby pomohla spoločnosti SERES dosiahnuť obchodný úspech. Každá automobilka môže byť dôležitou súčasťou stratégie Huawei AI Life. Dúfame, že zdieľaním inovatívnych technológií, maloobchodných kanálov a skúseností v priemysle pomôžeme výrobcom automobilov vyrábať lepšie autá, zvyšovať predaj a robiť cestovanie inteligentnejším, efektívnejším a pohodlnejším.
Technologické spoločnosti sa chcú v súvislosti s automobilovým priemyslom výrazne sústrediť na vývoj autonómneho riadenia. Je to hlavný cieľ aj v Huawei?
Autonómna jazda je v budúcnosti dôležitým smerom pre vozidlá. Full-stack ADS od spoločnosti Huawei nepretržite interaguje na základe nahromadených informácií o prostredí a údajov o návykoch počas jazdy, optimalizuje sa podľa zložitých mestských scenárov a podporuje autonómne riadenie úrovne 2 až 4.
V súčasnosti bude v dôsledku faktorov, ako sú technologické trasy, výrobné náklady, akceptácia trhu, obchodné modely, zákony a etika, trvať dlho, kým sa vytvorí stabilný ekosystém pre autonómne riadenie a vo veľkom sa vyrobia komercializované vozidlá na autonómne riadenie.
Plánujete dodávať technológiu autonómneho riadenia iným automobilkám mimo Číny?
Spolupráca s automobilkami mimo Číny je v budúcnosti možná, ale práve teraz spolupracujeme iba s automobilkami v Číne.
Záverečná otázka na margo nedávnej kontroverzie na Slovesnku. Ovplyvňuje novela kybernetickej bezpečnosti vaše podnikanie v našej krajine?
Za zmienku stojí, že tento pozmeňujúci a doplňujúci návrh nemá vplyv iba na naše podnikanie, ale najdôležitejšie je, že významne ovplyvňuje všetky priemyselné odvetvia, ako sú bankovníctvo, doprava, energetika či odvetvia elektronického obchodu.
Obmedzenia navrhnuté v novele môžu zabrániť rozvoju obchodu na Slovensku, poškodiť pokrok krajiny v oblasti digitalizácie a zavádzania nových technológií do života ľudí.
Čo na konkrétne kroky hovorí Huawei?
Ako predajca IKT s veľmi dobrou históriou kybernetickej bezpečnosti určite vítame zákon o kybernetickej bezpečnosti, ktorý by mohol umožniť odborníkom z oblasti priemyslu, univerzitám, odborným inštitúciám či priemyselným združeniam spoločne dosiahnuť ochranu kybernetického priestoru Slovenska. Pokiaľ ide o ostatné členské štáty EÚ, v Nemecku a Fínsku môžeme nájsť veľmi dobré príklady.
Spoločnosť Huawei Technologies (Slovak), ako poskytovateľ IKT infraštruktúry pôsobiaci na Slovensku už 15 rokov, vždy dodržiavala všetky príslušné zákony EÚ a Slovenska a NBÚ nezaznamenala žiadny problém v oblasti kybernetickej bezpečnosti.
Ako zodpovedný podnikový subjekt neustále udržiavame otvorený prístup ku všetkým formám diskusií so slovenskými orgánmi a odborníkmi. Na naše žiadosti o otvorené diskusie sme však nedostali žiadnu odpoveď.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EXKLUZÍVNE: Sľubujú 6000 eur mesačne, ale realita je iná. Prečítaj si, čo sa skutočne deje s absolventami IT „rýchlokurzov”
Pracoval v Hollywoode, najväčšou výzvou bol ČERNÁK. Slovák Dávid exkluzívne odhalil zákulisie mafiánskeho filmu
rozhovor Každý tretí Slovák príde o stovky eur. Ak lietaš, tieto nároky by si určite mal vedieť (ROZHOVOR)
Slováci vyriešili problém, ktorý trápi tisíce podnikov. Profitovať z neho vieš aj ty (ROZHOVOR)
Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zmena počasia sa blíži: Na Slovensko mieria prvé zrážky po týždňoch sucha, hlásia experti
Odborníčka radí, ako spravovať rodinný rozpočet počas materskej: Podrobný návod v 3 krokoch (ROZHOVOR)
Už 300 rokov vzdorujú modernému svetu: Amiši žijú bez smartfónu či elektriny, mladých nepresvedčí ani „Rumspringa“
Elitného exšéfa tímu NAKA zadržala inšpekcia. Jeho obvinenie má súvisieť s Ficom
Neprepichuj pľuzgiere a zabudni na ľad: TOP 5 overených tipov na spálenú kožu. Väčšina Slovákov robí presný opak
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP