Pri nákupe na internete sa mnohí konzumenti spoliehajú aj na vyhľadávanie produktov cez Google, ktorý im zobrazuje ponuky od rôznych predajcov. Niektorí z nich však zavádzajú a zákazníkov lákajú na nižšie ceny ako reálne ponúkajú. Google potvrdil, že bude takýchto predajcov trestať a po novom bude prísne overovať jednotnosť uvádzaných cien v jeho vyhľadávaní a pri nákupe v obchode, informuje Edgy.

Centrum Google Merchant slúži pre obchodníkov ako nástroj, ktorým môžu svoje produkty a služby ponúknuť zákazníkom pri vyhľadávaní a porovnať ceny medzi jednotlivými obchodmi.

Vo viacerých prípadoch však spoločnosť odhalila zavádzanie – predajcovia vo vyhľadávaní zobrazovali nižšie ceny, než za aké reálne daný produkt/službu ponúkali na svojej e-commerce platforme.

Google zavádzajúcich predajcov potrestá

Správne by mali predajcovia uvádzať rovnaké ceny, no ako sa ukázalo, prax je častokrát odlišná. Zákazníci, ktorí potom nájdu u predajcu vybranú ponuku za vyššiu cenu, často svoje nákupy následne rušia. Google chce preto s týmito praktikami skoncovať a prinútiť obchodníkov, aby uvádzali skutočné ceny.

Od 6. apríla tohto roka preto začne overovať presnosť cenoviek u obchodníkov, ktoré nesmú byť vo vyhľadávaní nižšie ako pri nákupe v obchode. Ceny sa však môžu líšiť, no musia byť buď rovnaké v oboch prípadoch alebo môžu byť na stránke predajcu nižšie než vo vyhľadávaní Googlu.

V prípade, že cena produktu alebo služby bude vo vyhľadávaní nižšia ako reálna cena, za ktorú predajca predáva, bude spoločnosť obchodníkov trestať. Najprv ich na problém pri nezhode cien upozorní a umožní im chybu opraviť počas 28-dňovej lehoty. Pokiaľ tak však neurobia, hrozí im vylúčenie z platformy Googlu, čím prídu predajcovia o značnú časť zákazníkov a ich ponuky sa nebudú zobrazovať v najpopulárnejšom vyhľadávači.

Jednotnosť cien vyžaduje spoločnosť už dlhší čas, no doteraz proti spomenutému problému nespravila rázny krok. Google tak bude prehľadávať a kontrolovať ponuky obchodníkov, ktorí však majú zatiaľ čas napraviť prípadné nezhody v cenových ponukách, kým začnú platiť nové pravidlá.

Pre overovanie cenoviek pritom gigant ešte pred časom spustil vlastného automatizovaného bota, ktorý dokáže vkladať produkty a služby do košíka na stránke predajcov, informoval vlani The Wall Street Journal. Týmto spôsobom kontroluje jednotnosť cien a práve pomocou tohto bota tiež odhalil množstvo nezrovnalostí v Google Merchant centre a na e-commerce platformách obchodníkov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú