S príchodom nového koronavírusu priniesli niektorí obchodníci na trh produkty, ktoré by spotrebiteľov mali pred ochorením COVID-19 ochrániť, opak je však pravdou. Ako upozorňuje Európske spotrebiteľské centrum, množstvo tovarov ponúkaných na internete vzbudzuje pochybnosti, niektoré sú dokonca nebezpečné.

„Je potrebné byť obozretný a neskočiť hneď po každej ponuke, ktorá sa na internete alebo v tlači objaví,“ upozorňuje centrum v súvislosti s druhou vlnou pandémie. Spotrebiteľom radí, aby neverili zázračným účinkom výrobku bez overenia zdrojov, ktoré dané tvrdenie poskytujú.

Taktiež je podľa neho vhodné zadať si do internetového vyhľadávača názov produktu, predajcu, výrobcu, ako aj ďalšie tvrdenia, ktoré reklama obsahuje, skontrolovať kontakty na stránke a zistiť adresu na vrátenie tovaru, prípadne na uplatnenie reklamácii.

„V prípade, že sa vám nepodarilo vyhľadať informácie online, vezmite si čas na premyslenie. Poraďte sa pred nákupom s príbuznými, či s priateľmi. Zistite, aký je na produkt ich názor. V prípade zdravotníckych pomôcok konzultujte ich výber s lekárom,“ dodáva centrum.

V prvej vlne pandémie sa napríklad podľa neho objavili internetové stránky ponúkajúce respirátory FFP3, ktoré dodnes nedoručili a spotrebiteľom peniaze nevrátili. Rúška a respirátory boli totiž na začiatku pandémie nedostatkovým tovarom a spotrebitelia ich objednávali vo veľkom počte. „Tiež sa objavili internetové stránky, ktoré sľubovali doručenie do týždňa, avšak rúška prišli až po troch mesiacoch.

Napriek tomu, že stránka bola po slovensky, doručené boli z Číny vo veľmi nízkej kvalite,“ uvádza centrum. Išlo najmä o nákupy z internetových nákupných galérií, ktoré predaj sprostredkúvajú od predajcov z Ázie. Centrum zaznamenalo aj sťažnosti na e-shop, ktorý namiesto dezinfekcie doručil spotrebiteľom vodu.

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP