Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Na konte má niekoľko svetových rekordov, patrí medzi jedných z najväčších výrobcov smartfónov a radikálne rozširuje svoje obzory. Čínske Xiaomi je jednou z najprogresívnejších spoločností, ktorá od založenia dosiahla veľké úspechy a získala si ohromnú základňu fanúšikov. Pokiaľ si aj ty jedným z nich, rozhodne by si mal o tomto technologickom gigantovi poznať týchto 7 zaujímavostí. 

Všetko to začalo ešte v roku 2010, keď sa milovníci technológií z Číny rozhodli pre Android smartfóny ponúkať vlastnú grafickú nadstavbu. V tej dobe ešte neznáme MIUI si cestu razilo medzi čoraz viac používateľov, ktorí naň nedajú dopustiť dodnes. CEO Lei Jun spolu s ďalšími spoločníkmi sa neskôr rozhodli prejsť aj na výrobu vlastných modelov. Lepšie rozhodnutie Xiaomi nemohlo spraviť.

Nie je to však len tento segment, v ktorom sa spoločnosť angažuje. Svoje schopnosti a kvality preukázala aj v produkcii gadgetov a ďalších zariadení do domácností. Do dnešného dňa Xiaomi urazilo skutočne dlhú cestu, ktorá nebola vždy prechádzkou ružovou záhradou, no stálo to za to.

Názov spoločnosti skrýva viac ako sa môže na prvý pohľad zdať

Pre niekoho „Ksíjaomi“, pre iného zasa „Šaomi“. Na prvý pohľad neznáme čínskeho slovo nie je len obyčajným pomenovaním. Pri doslovnom preklade do slovenčiny je Xiaomi preložené ako „proso“. Áno, čítaš správne, no iný význam naberá názov tejto technologickej spoločnosti až po rozdelení na dve časti, „Xiao“ a „Mi“. V tejto verzii môžeme slová preložiť ako „malá“ a „ryža“, no samotné „Xiao“ má omnoho hlbší význam.

Z pohľadu budhistov predstavuje totiž prirovnanie malého zrnka ryže k veľkému pohoriu, čo Lei Jun rád vysvetľuje ako zameranie spoločnosti na malé ciele, pričom môže dosiahnuť omnoho väčšie úspechy. Zaujímavý význam je prikladaný aj slovíčku „Mi“, ktoré je často označované ako skratka pre spojenie Mission impossible či Mobile internet. Nech už je význam jednotlivých častí názvu akýkoľvek, Xiaomi predstavuje už aj v našich končinách jedného z najlepších výrobcov vo svete technológií.

Gigant s vlastnými svetovými rekordmi

Od vzniku Xiaomi prechádzalo obdobiami slávy, ale aj časmi, kedy bolo potrebné pre dosiahnutie ešte väčších úspechov robiť rázne zmeny. Všetká tvrdá práca sa nakoniec vypláca v podobe jedinečných triumfov, ktorými sa spoločnosť dokonca zapísala do Guinessovej knihy rekordov. Na jeden z úspechov stačilo Xiaomi vyčkať len 24 hodín, kedy počas osláv 5. narodením predalo na oficiálnej stránke 2 milióny kusov smartfónov.

Ďalší rekord získalo po príchode na indický trh, kde sa za neuveriteľné 2 sekundy predalo viac ako 15 000 kusov vtedajšieho TOP modelu Xiaomi Mi3. Tu to však ani zďaleka nekončí. Napredovanie zaviedlo túto čínsku spoločnosť aj do produkcie nositeľných zariadení. V tomto segmente je zástupcom známy náramok Xiaomi Mi Band 2, ktorého sa doteraz predalo neuveriteľné množstvo kusov a výrobca tak získal svetové prvenstvo vo výrobe.

Bohaté portfólio produktov

Produkty Xiaomi už nestretávame len pri výbere nového telefónu, ale tiež pri kúpe notebooku, projektora, chladničky či dokonca tenisiek. Ponuka zariadení a doplnkov je rozsiahla a každou chvíľou sa rozširuje o ďalšie a ďalšie novinky. Za zmienku stojí starostlivosť Xiaomi o zdravie zákazníkov, pričom im k tomu dopomáha svojou čističkou vzduchu či vody. Pre prácu v office, škole či na zábavu sa zasa zákazník môže obzrieť po notebooku Mi Notebook Air. Ide o konkurenta pre MacBooky.

Nenechaj si ujsť
Xiaomi ide karta v predaji smartfónov. Oproti minulému roku má fantastické čísla, ktoré majú aj naďalej rásť

Aby sa spoločnosť vyšvihla vo svete ešte viac, tak na jeseň minulého roka nám ukázala revolučný model Mi MIX, ktorý spustil lavínu nového trendu v navrhovaní dizajnu smartfónov. Katalóg zariadení „Prosa“ je taký rozsiahli, že by sme o nich mohli písať ešte poriadne dlhú chvíľu. Mnohí fanúšikovia už ale určite majú prehľad v tom, čo všetko si môžu z ponuky vybrať.

Zajačik s ušiankou ako maskot

Každému veľkému výrobcovi nesmie chýbať niečo, čo ho vo svete môže reprezentovať. Maskot je marketingovým nástrojom, ktorého úlohou je spájať spoločnosti so zákazníkmi. Google má napríklad svojho Androida a Xiaomi zasa stavilo na zvieracieho zástupcu. Je ním zajačik so známou ušiankou, alebo tiež baranicou s červenou hviezdou.

Zobraziť celú galériu (8)
MailReview/YouTube

Šatka vôkol krku môže pripomínať pionierov z dôb komunizmu a skutočne ho má aj reprezentovať. V Číne je totiž tento režim, ktorý sme pred pár desiatkami rokov zažili aj my, stále „v kurze“, a tak nesmú jeho znaky chýbať ani na maskotovi jednej z najväčších tamojších spoločností.

Xiaomi k sebe od Googlu zlákalo aj Huga Barru

Hugo Barra, pôvodom z Brazílie, pracoval pre Google dlhé roky a svojimi schopnosťami bol pre tohto giganta významným prínosom. Našťastie pre Xiaomi sa Hugo rozhodol pre prestup do jeho radov, kde mal za úlohu zviditeľniť meno spoločnosti po celom svete. Počas 4 rokov jeho pôsobenia, ktoré započalo v roku 2013, dokázal svoju prácu odviesť skutočne profesionálne. Nielenže sa Xiaomi stalo známym v mnohých kútoch sveta, ale vďaka nemu sa mohla spoločnosť presunúť aj na nové trhy.

Zobraziť celú galériu (8)
Xiaomi India/YouTube

Jedným z najvýznamnejších je India, kde sa Hugo Barra angažoval pri rozbiehaní celého biznisu so smartfónmi a zariadeniami Xiaomi. Jeho zásluhami si tak tento technologický gigant k sebe pritiahol zákazníkov bažiacich po lacných, no kvalitných zariadeniach. Po vykonaní svojej práce sa tento významný zamestnanec Xiaomi rozhodol vrátiť späť do USA, kde dlhý čas chýbal svojej rodine a priateľom. Mnohí fanúšikovia, ale aj vedenie mu tak za jeho obrovský kus práce dlží jedno veľké „Ďakujeme“.

Lei Jun miluje iPhony

Zákazníci sa počas predstavení nových Xiaomi smartfónov často stretávajú so známymi dizajnovými líniami, ktoré nápadne pripomínajú modely z dielne Apple. Ich podobnosť má však svoje odôvodnenie. CEO Xiaomi totiž iPhony vyhlásil za najlepšie smartfóny na svete a práve od nich sa snaží neraz čerpať inšpiráciu pri vývoji nového modelu.

Nenechaj si ujsť
Bezrámikový Xiaomi Mi MIX 2 na úplne prvom videu. Zverejnil ho jeho dizajnér

Narozdiel od drahších konkurentov však svoje kúsky Xiaomi ponúka za omnoho príťažlivejšie ceny. Tým chce zákazníkom sprístupniť kvalitné zariadenia a skvelú nadstavbu MIUI, ktorá sa z istého uhla pohľadu taktiež podobá na známe iOS. Kombinácia známeho dizajnu, výborného hardvéru a nálepky s nízkou cenou robí Xiaomi smartfóny populárne po celom svete. Čoraz viac však naberajú na popularite aj u nás na Slovensku.

Zakotví aj na Slovensku

S rastúcou popularitou sa Xiaomi rozhodlo rozšíriť svoje obzory. Z niekoľkých kamenných predajní a online predajov tak spoločnosť prechádza „do útoku“ voči konkurencii, ktorej vrásky na čele robia plány expanzie do celého sveta. Obchody s rôzne bohatou ponukou Xiaomi sa budú rozsievať nielen po Číne, ale aj Európe a ďalších kútoch sveta.

Naší českí susedia už majú tú česť hostiť prvý kamenný obchod, ktorý bol otvorený začiatkom augusta. Ide však o najmenšiu z niekoľkých typov predajní, ktorej ponuka je okresaná. Časom ale budú miesta, kde si fanúšik bude môcť kúpiť Xiaomi produkty, pribúdať. V plánoch budovania nových obchodov je zahrnuté aj Slovensko, takže už viac nebudeme musieť čakať na dlhé doručenie z čínskeho skladu.

Svoj potenciál Xiaomi rozvinulo naplno až v posledných rokoch, pretože spočiatku ho za hranicami Číny mnoho ľudí nepoznalo. Časom sa však z obyčajného startupu stala jedna z najväčších technologických firiem sveta. Vlastníš nejaké zariadenie či smartfón s logom tohto výrobcu? Ako si s týmto produktom spokojný? Svoj názor na Xiaomi môžeš pokojne vyjadriť v komentároch nižšie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú