Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) čelí vážnemu technickému výpadku, ktorý ochromil predaj cestovných lístkov cez všetky elektronické kanály. Cestujúci si tak v súčasnosti nemôžu zakúpiť lístky ani prostredníctvom mobilnej aplikácie IDeme vlakom, ani cez e-shop, ba dokonca nefunguje ani oficiálna webová stránka spoločnosti, čím sa situácia ešte viac komplikuje.

Problémy sa netýkajú len online predaja – dočasne sú mimo prevádzky aj niektoré osobné pokladne vybavené terminálmi KVC, ktoré zabezpečujú komplexné vybavenie cestujúcich. Hovorca spoločnosti Dominik Drevický informoval, že príčina výpadku spočíva u externého IT dodávateľa, s ktorým ZSSK momentálne intenzívne spolupracuje na odstránení poruchy.

Cestujúci sa do vlakov nedostanú cez appku ani web

Dobrou správou je, že predaj cestovných lístkov priamo vo vlakoch zostáva naďalej funkčný. Spoločnosť zároveň oznámila, že počas trvania výpadku nebudú cestujúci penalizovaní za to, že nepreukážu platný cestovný lístok. Všetky sankcie sú pozastavené a servisné poplatky za dodatočnú kúpu lístka vo vlaku zostávajú síce účtované ako zvyčajne, ale zákazníci môžu požiadať o ich vrátenie prostredníctvom reklamácie.

ZSSK a lístok na vlak.
TASR/ Pavol Zachar (Úprava redakcie)

ZSSK vyzýva cestujúcich k trpezlivosti a ospravedlňuje sa za vzniknuté nepríjemnosti. Ako dočasné riešenie odporúča využiť SMS lístky – v prípade osobných vlakov ich možno zakúpiť zaslaním správy na číslo 2255, zatiaľ čo vo Vysokých Tatrách funguje číslo 2233.

V prípade akýchkoľvek otázok alebo problémov so zakúpením lístkov cez internet môžu zákazníci kontaktovať ZSSK nonstop – telefonicky na čísle 18 188 alebo zo zahraničia na +421 24 48 58 188, prípadne e-mailom na adrese info@slovakrail.sk.

ZSSK sa snaží čo najrýchlejšie obnoviť plnú prevádzku svojich systémov, no zatiaľ nie je známe, kedy dôjde k úplnému odstráneniu chyby. Spoločnosť však zdôrazňuje, že pracuje na riešení nonstop a cieľom je minimalizovať dopad výpadku na bežný život cestujúcich, najmä v čase, keď železničná doprava čelí zvýšenému záujmu verejnosti.

V prípade, že sa problémy s online predajom predĺžia, môže to mať dopad aj na plánované cesty, a preto ZSSK opätovne pripomína všetky dostupné alternatívy, ktoré majú cestujúci momentálne k dispozícii. Celá situácia tak opäť ukazuje, aká krehká môže byť digitálna infraštruktúra verejných služieb a aký zásadný vplyv môžu mať technologické výpadky na bežného používateľa železníc.

Čítajte viac z kategórie: Novinky

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP