Dieselové motory sa stali „tŕňom v oku“ celému svetu aj po prevalení emisných škandálov, do ktorých boli zapletené viaceré popredné automobilky. Medzi nimi nechýbal VW, ktorého „dieselgate“ taktiež zasiahol, no napriek kritike tohto pohonu ho spoločnosť neplánuje vyradiť zo svojich áut. Vedúci vývoja dieselových motorov v spoločnosti VW potvrdil, že automobilka bude tieto motory využívať naďalej a ešte viac zníži ich emisie. Tieto informácie priniesol portál Teslarati.

Európska únia si dáva záležať na stále prísnejších emisných normách. Aj na Slovensku sa začali uplatňovať dôkladnejšie emisné kontroly, ktoré môžu spôsobiť problémy nejednému majiteľovi staršieho auta s dieselovým motorom. Práve tento pohon sa stal aj predmetom kauzy „dieselgate“, v ktorej došlo k odhaleniu podvodov s emisiami v autách známych výrobcov.

VW neplánuje odstaviť dieselové motory

Nemecký Volkswagen bol jeden z prvých, ktorí na tento škandál doplatili, no ani to mu nezabránilo v ďalšom využití dieselových motorov. Tie bude aj naďalej vyvíjať, čo v rozhovore na blogu spoločnosti prezradil šéf vývoja týchto motorov, Sebastian Willmann. Pri tejto príležitosti bol vyzdvihovaný aj dieselový motor 2.0 TDI EA288 Evo, ktorý spĺňa novú normu Euro 6d-Temp. Naftové motorizácie sú podľa Willmanna stále efektívnym pohonom pre mnohé autá a nákladné vozy.

Nenechaj si ujsť
Ako zmenili automobilový priemysel emisné normy za posledných 30 rokov

Práve diesel sa môže pýšiť skvelou životnosťou a vodiči môžu s takýmito autami najazdiť státisíce kilometrov. V niektorých prípadoch môže motor vydržať v prevádzke aj po nájazde 400 až 500 000 kilometrov. Stále sa však na ne vrhá vlna kritiky, čo chce VW vyriešiť znížením emisií, ktoré sa mu už podarilo skrotiť len na 10 g CO2/km. Tvrdenia šéfa vývoja dieselových motorov sú protichodné s vyjadreniami CEO Porsche, automobilky spadajúcej do koncernu VW Group.

Riaditeľ spoločnosti totiž pred časom prezradil, že Porsche chce zastaviť využitie dieselových motorov a predstavuje si budúcnosť svojich áut bez tohto pohonu.

Zdá sa tak, že zatiaľ čo niektoré automobilky sa chcú s týmito motormi rozlúčiť, iné ich budú aj naďalej využívať v efektívnejšej forme vo svojich autách a nákladných vozidlách, kde ponúknu vysoký točivý moment, ktorý je pri ťahaní ťažkých nákladov nevyhnutný.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú