V tomto texte boli použité materiály TASR.

Volkswagen urobil ďalší zásadný krok v transformácii na plnohodnotného výrobcu elektromobilov. Nemecký koncern oficiálne spustil vlastnú výrobu batérií pre elektrické autá, čím sa dostáva do úplne inej ligy v rámci globálnej automobilovej konkurencie. Produkcia sa rozbehla v stredu v závode v Salzgitteri, ktorý prevádzkuje dcérska spoločnosť PowerCo, zameraná výhradne na batériové technológie.

Pre Volkswagen nejde len o symbolický míľnik, ale o strategickú investíciu, ktorá má dlhodobo zmeniť jeho postavenie v dodávateľskom reťazci. Batéria je dnes najdrahšou a technologicky najkritickejšou súčasťou elektromobilu a automobilky, ktoré ju dokážu vyvíjať a vyrábať vo vlastnej réžii, získavajú výraznú výhodu v oblasti nákladov, inovácií aj bezpečnosti dodávok.

Viac než miliarda eur do európskej výroby

Výstavba závodu v Salzgitteri sa začala v júli 2022 a skupina Volkswagen na jeho vybudovanie doteraz investovala viac ako jednu miliardu eur. Ide o jednu z najväčších investícií koncernu do batériovej infraštruktúry v Európe, ktorá má zároveň posilniť technologickú suverenitu regiónu v čase, keď globálnemu trhu s batériami dominujú najmä ázijskí výrobcovia.

Salzgitter však nie je jediným projektom tohto typu. Volkswagen plánuje postaviť ďalšie dva závody na výrobu batérií, jeden v španielskej Valencii a druhý v kanadskom meste St. Thomas. Španielsky závod by mal spustiť výrobu už v budúcom roku, zatiaľ čo kanadská prevádzka je naplánovaná na rok 2027. Spolu majú tieto fabriky vytvoriť globálnu sieť, ktorá bude zásobovať elektromobily značiek patriacich do skupiny Volkswagen na rôznych trhoch.

bateria
Copilot Designer/Inlyte Energy

Signál pre Európu aj konkurenciu

Generálny riaditeľ Volkswagenu Oliver Blume označil spustenie výroby v Salzgitteri za jasný odkaz smerom k Európe. Závod je podľa neho kľúčovým prvkom dlhodobej stratégie koncernu a dôkazom, že Volkswagen chce mať kontrolu nad najdôležitejšími technológiami budúcnosti. Blume zároveň zdôraznil, že Volkswagen sa stal prvým európskym výrobcom automobilov, ktorý zaviedol vlastný vývoj a výrobu batériových článkov.

Tento krok má posilniť nielen konkurencieschopnosť skupiny, ale aj jej nezávislosť od externých dodávateľov v čase, keď je trh s batériami vystavený geopolitickým rizikám, kolísaniu cien surovín a rastúcemu dopytu. Pre Európu ide zároveň o dôležitý precedens, ktorý môže motivovať ďalšie automobilky k podobným investíciám.

Od pilotnej výroby k masovému objemu

Produkcia v Salzgitteri sa zatiaľ nachádza v počiatočnej fáze. Závod bude spočiatku vyrábať len niekoľko stoviek batériových článkov denne, čo zodpovedá pilotnej a nábehovej prevádzke. Volkswagen však počíta s rýchlym zvyšovaním objemu výroby.

Cieľová ročná kapacita závodu je stanovená na 20 gigawatthodín, čo by malo postačovať na výrobu batérií pre približne 250-tisíc elektrických vozidiel ročne. V praxi to znamená, že Salzgitter sa má stať jedným z hlavných pilierov elektrickej ofenzívy koncernu v Európe. V kombinácii s ďalšími plánovanými závodmi si Volkswagen vytvára základ na to, aby v ére elektromobility nebol len výrobcom áut, ale aj kľúčovým hráčom v oblasti batériových technológií.

Čítajte viac z kategórie: Novinky

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP