VW z Číny bude realitou. Nové partnerstvo prinesie várku modelov, ktoré prepoja dva globálne trhy
Nemecký koncern VW si je vedomý toho, že na čínskom trhu začína ťahať za kratší koniec. Domáce automobilky spolu s Teslou valcujú tamojšie predaje a tradiční výrobcovia strácajú podiel na najväčšom automobilovom trhu. Ako ale informuje Electrive, nemecký koncern rozbieha partnerstvá s viacerými čínskymi výrobcami a výsledky tejto spolupráce by sa dokonca mohli dostať aj do Európy.
VW ešte minulý týždeň oznámil veľkolepú spoluprácu s automobilkou Xpeng, ktorá patrí k lídrom na čínskom trhu. Ako uvádza Reuters, VW bude pri výrobe elektromobilov využívať platformu čínskej automobilky s názvom Xpeng G9 „Edward“, pričom táto platforma by mala priniesť vyššiu kvalitu za nižšie výrobné náklady a tým by zvýšila predaje elektromobilov.
Z partnerstva majú ťažiť obe strany. VW dostane hotovú platformu a nemusí míňať miliardy na vývoj, Xpeng si zasa zabezpečil ďalší príjem z licencovania technológií. Platforma G9 je však staršia, stoja na nej modely Xpeng G9 a P7. Najmodernejšiu platformu SEPA 2.0 si čínska automobilka zatiaľ necháva pre seba.
Platforma pre lacné autá od inej automobilky
Ako dodáva v novej správe Electrive, VW sa údajne okrem Xpeng dohodol na spolupráci aj s automobilkou Leapmotor. Aj v tomto prípade má nemecký koncern odkúpiť licenciu na používanie platformy.
Tentokrát však nejde o platformu pohonu, ale o elektronickú platformu, teda tú, ktorá sa stará o riadenie systémov ako sú asistenti riadenia či infotainment. Platforma nesie názov Four-Leaf Clover.
Ako bude vyzerať „VW z Číny“?
Ak chceme vedieť, ako budú vyzerať nové VW postavené na čínskej platforme od Xpeng, môžeme sa pozrieť na model Xpeng G9. Novinky určené primárne pre čínsky trh budú mať pod karosériou rovnakú techniku. VW však priznal, že tieto vozidlá sa môžu dostať aj do Európy.
Xpeng G9 je vybavený pokročilým asistentom riadenia X-PILOT vo verzii 4.0. Systém využíva desiatky senzorov a LiDAR, vďaka čomu umožňuje v určitých situáciách plne autonómnu jazdu vozidla.
O spracovanie veľkého množstva dát sa stará až dvojica čipov Nvidia Drive Orin. Vozidlo ďalej disponuje až gigabitovým pripojením a podľa slov automobilky je schopné stiahnuť OTA aktualizáciu softvéru už do 30 minút od vydania.
Aktualizácia sa dokáže nainštalovať aj počas jazdy bez toho, aby si to vodič nejakým spôsobom vôbec všimol. Nové čipy od Nvidie tiež umožňujú integráciu samodiagnostických funkcií.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
G9 využíva 800V architektúru, ktorá umožňuje integrovať extrémne výkonné nabíjanie. Podľa automobilky dokáže auto získať za 5 minút na nabíjačke až 200 km dojazdu. Maximálny nabíjací výkon dosahuje 480 kW. Batéria s kapacitou 98 kWh zabezpečuje dojazd na úrovni 570 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuty až 5 000 eur: Slováci často netušia, že bežným kúrením porušujú zákon
Infarkt si vyberá obete medzi mladými. Vedci odhalili prekvapivé spúšťače, ktoré lekári často prehliadajú
Koniec plošných dotácií: Štát začne pomáhať podľa príjmu a veľkosti domácnosti
Stála na prahu smrti, dnes má telo dvadsiatničky: 53-ročná lekárka odhalila rutinu, ktorá ju omladila o tri desaťročia
Vytvorila biznis, ktorý jej generuje 930-tisíc eur ročne: „Nemala som víkendy ani spoločenský život, no stálo to za to“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP