Toto MG šokuje príjemne aj nepríjemne. V zime „divným“ plug-in hybridom, potom neskutočnou spotrebou benzínu
Čínske autá už dávno nie sú kusy nekvalitnej a odfláknutej techniky. Najmä vo svete elektromobilov a elektrifikovaných modelov čínske automobily dokonca dominujú nad tými európskymi. Značka MG je pôvodom britská, no aktuálne patrí pod krídla čínskeho koncernu SAIC Motor a na Slovensku predáva aj plug-in hybrid MG EHS.
V recenzii sa dozvieš:
- Aká je spotreba MG EHS na diaľnici a okreskách
- Koľko prejde na jedno nabitie v elektrickom režime
- Ako sa správa plug-in hybrid v chladnom počasí
- Čo sú najväčšie slabiny MG EHS
- V ktorých smeroch zabodovalo SUV najviac
- Ako stojí MG EHS v porovnaní s konkurenciou
Plug-in hybridná jednotka MG EHS pozostáva z benzínového motora 1.5 T-GDI, ktorý má výkon 162 koní. Spaľováku sekunduje elektromotor s výkonom 122 koní a kombinovaný systémový výkon tak činí 258 koní. Slovíčko „sekunduje“ je v tomto prípade na mieste viac než pri akomkoľvek inom plug-in hybride.
MG EHS má samozrejme režim čisto elektrickej jazdy, pričom vďaka 16,6 kWh batérii (14,9 kWh využiteľnej kapacity) dokáže prejsť na jedno nabitie hravo 40-50 km v závislosti od profilu jazdy. Systém auta si však aj v prípade zvoleného elektrického režimu za určitých podmienok vynúti zapojenie spaľovacieho motora a z auta sa tak stáva obyčajný hybrid.
Jednou z takýchto situácií je napríklad chladné počasie. Kvôli šetreniu elektrickej energie si v zime pri zapnutom kúrení auto zapne spaľovací motor a režim jazdy na elektrinu nie je k dispozícii. Pomocou spaľovacieho motora následne vykúri kabínu a až keď je dosiahnutá optimálna teplota motora aj kabíny, je znovu dostupný režim jazdy čisto na elektrinu.
V zime je teda MG EHS prakticky obyčajný hybrid, kedy elektromotor iba vypomáha pri rozjazdoch a plachtení. Na jednu stranu je to rozumné riešenie, nakoľko kúrenie pomocou spaľovacieho motora je efektívnejšie, no na strane druhej sa vytráca akákoľvek ekologická stránka plug-in hybridu v zime.
V lete sa mi ale podarilo po meste dosiahnuť elektrickú spotrebu 19,6 kWh, čo je mimoriadne dobrý výsledok. S takouto spotrebou by nebol problém prejsť aj 60 km, no jazdil som mimoriadne s citom. K dobrej spotrebe ale určite prispela aj prevodovka. MG EHS ich má totižto až dve. Pre spaľovací motor je určených 6 prevodových stupňov a pre elektromotor 4 stupne.
Na diaľnici je to už o inom a ako každý plug-in hybrid, aj MG EHS má spotrebu vyššiu. Pri 120 km/h to bolo 8,5 l/100 km a pri 130 km/h až 9,4 l/100 km. Môžem teda skonštatovať, že zatiaľ čo štyri prevody elektromotoru pri jazde v meste mimoriadne pomáhajú, šesť prevodov pre spaľovák a pri jazde vyššími rýchlosťami sú málo.
Zaujímalo ma však, ako si táto kombinácia poradí na okreskách, a preto som sa vybral na okruh dlhý 130 km. Vyrazil som s vybitou batériou, nakoľko to, čo som mal dobité z noci, som vyjazdil ešte predtým a kvôli pomalému, iba 3,7 kW nabíjaniu veľmi nemá zmysel nabíjať počas dňa.
Po návrate domov som ale ostal šokovaný. Celý 130 km výlet som dokázal zajazdiť s priemernou spotrebou 5,5 l/100 km, priemerná rýchlosť pritom bola 61 km/h. Na plug-in hybrid, ktorý so sebou vláčil mŕtvu váhu v podobe batérie, pričom v aute boli ďalšie 4 dospelé osoby, ide priam o dokonalú spotrebu.
Čo sa týka kvality spracovania a ponúkaných technológií, MG EHS ničím neohúri, no ani neurazí a vzhľadom na cenovú kategóriu auta dokážem akceptovať aj niektoré prehrešky. Medzi tie najväčšie patrí displej infotainmentu a grafika, ktorá vyzerá ako spred 10 rokov. To ale v zásade nie je až taký problém, nakoľko tu máme podporu Apple CarPlay a Android Auto, avšak iba cez kábel.
Digitálny kokpit pred vodičom je ale o triedu lepší, má omnoho krajšiu grafiku, zobrazuje veľké množstvo informácií a má pekné animácie. Pri porovnaní oboch týchto displejov to vyzerá tak, akoby ani neboli z jedného auta.
MG EHS disponuje aj systémom udržiavania v jazdnom pruhu, čo pri autách tejto cenovej kategórie nebýva zvykom. Funguje dobre a dá sa naň spoľahnúť najmä pri jazde po diaľnici. Vodič nemusí až toľko točiť volantom a sústrediť sa na jazdu, vďaka čomu nie je pri dlhej ceste tak unavený.
MG EHS je plug-in hybridný „Mercedes z Číny“
Pochvalu si zaslúžia aj mimoriadne pohodlné sedadlá potiahnuté umelou kožou. Z používateľského hľadiska ide o mimoriadne jednoduché a intuitívne auto. Nemáme tu dokonca ani výber jazdných režimov, ak teda nerátam režim čisto elektrickej jazdy. Hardvérové tlačidlá na volante, hardvérové tlačidlá pod dotykovým displejom infotainmentu, to všetko prispieva k tomu, že sa s autom dokáže vodič veľmi rýchlo stotožniť.
No a keď už som hovoril o podobnosti s nemeckou prémiovkou, Okrem zadnej časti auta zrejme Briti hľadali inšpiráciu aj v okrúhlych výduchoch klimatizácie. Technologicky je však Mercedes niekde inde a to isté platí aj pri použitých materiáloch. Plug-in hybridné GLC ale nezačína na sume okolo 36 000 €, ako je to v prípade MG EHS.
Zhodnotenie
MG EHS sa na nič nehrá a na prvý pohľad je jasné, že auto chce zaujať predovšetkým cenovkou. Výbava Emotion začína na sume už 36 790 € a lepšia Exclusive, ktorú som testoval, stojí 39 990 €. Plug-in hybridné SUV s cenou pod 40 000 € je niečo, čo nevidíš na každom rohu a aj napriek takto nízkej cenovke tu máme technológie ako asistent jazdy na diaľnici či obrovskú panoramatickú strechu s otvárateľným strešným oknom.
Ak mu dokážeš odpustiť horšie vyzerajúci infotainment a úplne odlišné správanie sa v zime v porovnaní s ostatnými plug-in hybridmi na trhu a pomalšie 3,7 kW AC nabíjanie, určite budeš s MG EHS spokojný. Veď je predsa lacnejší o 5 000 € napríklad v porovnaní s plug-in hybridnou Kia Sportage, ktorá začína na sume 41 990 €
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
RECENZIA Battlefield 6 zničí Call of Duty. Toto je najlepšia multiplayerová strieľačka roka (RECENZIA)
RECENZIA Je toto najlepší mobil? Vymenil som 1300-eurový Android za iPhone 17 Pro Max a poviem ti, či sa oplatí
recenzia Našiel som za teba najvýhodnejšie smart hodinky v roku 2025. Výdrž 21 dní drtí konkurenciu
Realistickejší futbal aj viac adrenalínu. Nová "FIFA" je plná noviniek, má jednu radikálnu zmenu (RECENZIA)
RECENZIA Nič lepšie som tento rok nehral. Sony prišlo s jasným kandidátom na hru roka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
8 z 10 Slovákov stroskotá na druhej otázke. Dokáž, že máš všeobecný prehľad na jednotku (KVÍZ)
Taylor Swift odhalila tajomstvo svojho stravovania. Jej prístup predbehol dobu o 15 rokov
Sú prví na svete. Známa letecká spoločnosť spúšťa novinku, ktorá poteší všetkých
Kórejská pochúťka dobýva svet: Podporuje črevnú rovnováhu a znižuje riziko rakoviny hrubého čreva
Odborníci bijú na poplach: Obľúbený zlozvyk tisícok Slovákov spôsobuje pri Covide dlhodobé následky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Toto nemá ešte nikto. Kia spúšťa technológiu, ktorá ukáže pravdu o batérii EV v reálnom čase
Má vraj extrémny dolet. KĽDR predstavila najvýkonnejší jadrový zbraňový systém, aký kedy vyvinula
Umelá inteligencia ukazuje svoju temnú stránku. Firmy chceli ušetriť, namiesto toho zaplatili tvrdú daň
Podvodník ho prevedčil po 5 hodinách hovoru: Slovák prišiel o 55 000 eur, zavolal mu falošný policajt
Musk prekvapil Európu: Tesla predstavila novú verziu za cenu, ktorú nik nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP