Toto MG šokuje príjemne aj nepríjemne. V zime „divným“ plug-in hybridom, potom neskutočnou spotrebou benzínu
Čínske autá už dávno nie sú kusy nekvalitnej a odfláknutej techniky. Najmä vo svete elektromobilov a elektrifikovaných modelov čínske automobily dokonca dominujú nad tými európskymi. Značka MG je pôvodom britská, no aktuálne patrí pod krídla čínskeho koncernu SAIC Motor a na Slovensku predáva aj plug-in hybrid MG EHS.
V recenzii sa dozvieš:
- Aká je spotreba MG EHS na diaľnici a okreskách
- Koľko prejde na jedno nabitie v elektrickom režime
- Ako sa správa plug-in hybrid v chladnom počasí
- Čo sú najväčšie slabiny MG EHS
- V ktorých smeroch zabodovalo SUV najviac
- Ako stojí MG EHS v porovnaní s konkurenciou
Plug-in hybridná jednotka MG EHS pozostáva z benzínového motora 1.5 T-GDI, ktorý má výkon 162 koní. Spaľováku sekunduje elektromotor s výkonom 122 koní a kombinovaný systémový výkon tak činí 258 koní. Slovíčko „sekunduje“ je v tomto prípade na mieste viac než pri akomkoľvek inom plug-in hybride.
MG EHS má samozrejme režim čisto elektrickej jazdy, pričom vďaka 16,6 kWh batérii (14,9 kWh využiteľnej kapacity) dokáže prejsť na jedno nabitie hravo 40-50 km v závislosti od profilu jazdy. Systém auta si však aj v prípade zvoleného elektrického režimu za určitých podmienok vynúti zapojenie spaľovacieho motora a z auta sa tak stáva obyčajný hybrid.
Jednou z takýchto situácií je napríklad chladné počasie. Kvôli šetreniu elektrickej energie si v zime pri zapnutom kúrení auto zapne spaľovací motor a režim jazdy na elektrinu nie je k dispozícii. Pomocou spaľovacieho motora následne vykúri kabínu a až keď je dosiahnutá optimálna teplota motora aj kabíny, je znovu dostupný režim jazdy čisto na elektrinu.
V zime je teda MG EHS prakticky obyčajný hybrid, kedy elektromotor iba vypomáha pri rozjazdoch a plachtení. Na jednu stranu je to rozumné riešenie, nakoľko kúrenie pomocou spaľovacieho motora je efektívnejšie, no na strane druhej sa vytráca akákoľvek ekologická stránka plug-in hybridu v zime.
V lete sa mi ale podarilo po meste dosiahnuť elektrickú spotrebu 19,6 kWh, čo je mimoriadne dobrý výsledok. S takouto spotrebou by nebol problém prejsť aj 60 km, no jazdil som mimoriadne s citom. K dobrej spotrebe ale určite prispela aj prevodovka. MG EHS ich má totižto až dve. Pre spaľovací motor je určených 6 prevodových stupňov a pre elektromotor 4 stupne.
Na diaľnici je to už o inom a ako každý plug-in hybrid, aj MG EHS má spotrebu vyššiu. Pri 120 km/h to bolo 8,5 l/100 km a pri 130 km/h až 9,4 l/100 km. Môžem teda skonštatovať, že zatiaľ čo štyri prevody elektromotoru pri jazde v meste mimoriadne pomáhajú, šesť prevodov pre spaľovák a pri jazde vyššími rýchlosťami sú málo.
Zaujímalo ma však, ako si táto kombinácia poradí na okreskách, a preto som sa vybral na okruh dlhý 130 km. Vyrazil som s vybitou batériou, nakoľko to, čo som mal dobité z noci, som vyjazdil ešte predtým a kvôli pomalému, iba 3,7 kW nabíjaniu veľmi nemá zmysel nabíjať počas dňa.
Po návrate domov som ale ostal šokovaný. Celý 130 km výlet som dokázal zajazdiť s priemernou spotrebou 5,5 l/100 km, priemerná rýchlosť pritom bola 61 km/h. Na plug-in hybrid, ktorý so sebou vláčil mŕtvu váhu v podobe batérie, pričom v aute boli ďalšie 4 dospelé osoby, ide priam o dokonalú spotrebu.
Čo sa týka kvality spracovania a ponúkaných technológií, MG EHS ničím neohúri, no ani neurazí a vzhľadom na cenovú kategóriu auta dokážem akceptovať aj niektoré prehrešky. Medzi tie najväčšie patrí displej infotainmentu a grafika, ktorá vyzerá ako spred 10 rokov. To ale v zásade nie je až taký problém, nakoľko tu máme podporu Apple CarPlay a Android Auto, avšak iba cez kábel.
Digitálny kokpit pred vodičom je ale o triedu lepší, má omnoho krajšiu grafiku, zobrazuje veľké množstvo informácií a má pekné animácie. Pri porovnaní oboch týchto displejov to vyzerá tak, akoby ani neboli z jedného auta.
MG EHS disponuje aj systémom udržiavania v jazdnom pruhu, čo pri autách tejto cenovej kategórie nebýva zvykom. Funguje dobre a dá sa naň spoľahnúť najmä pri jazde po diaľnici. Vodič nemusí až toľko točiť volantom a sústrediť sa na jazdu, vďaka čomu nie je pri dlhej ceste tak unavený.
MG EHS je plug-in hybridný „Mercedes z Číny“
Pochvalu si zaslúžia aj mimoriadne pohodlné sedadlá potiahnuté umelou kožou. Z používateľského hľadiska ide o mimoriadne jednoduché a intuitívne auto. Nemáme tu dokonca ani výber jazdných režimov, ak teda nerátam režim čisto elektrickej jazdy. Hardvérové tlačidlá na volante, hardvérové tlačidlá pod dotykovým displejom infotainmentu, to všetko prispieva k tomu, že sa s autom dokáže vodič veľmi rýchlo stotožniť.
No a keď už som hovoril o podobnosti s nemeckou prémiovkou, Okrem zadnej časti auta zrejme Briti hľadali inšpiráciu aj v okrúhlych výduchoch klimatizácie. Technologicky je však Mercedes niekde inde a to isté platí aj pri použitých materiáloch. Plug-in hybridné GLC ale nezačína na sume okolo 36 000 €, ako je to v prípade MG EHS.
Zhodnotenie
MG EHS sa na nič nehrá a na prvý pohľad je jasné, že auto chce zaujať predovšetkým cenovkou. Výbava Emotion začína na sume už 36 790 € a lepšia Exclusive, ktorú som testoval, stojí 39 990 €. Plug-in hybridné SUV s cenou pod 40 000 € je niečo, čo nevidíš na každom rohu a aj napriek takto nízkej cenovke tu máme technológie ako asistent jazdy na diaľnici či obrovskú panoramatickú strechu s otvárateľným strešným oknom.
Ak mu dokážeš odpustiť horšie vyzerajúci infotainment a úplne odlišné správanie sa v zime v porovnaní s ostatnými plug-in hybridmi na trhu a pomalšie 3,7 kW AC nabíjanie, určite budeš s MG EHS spokojný. Veď je predsa lacnejší o 5 000 € napríklad v porovnaní s plug-in hybridnou Kia Sportage, ktorá začína na sume 41 990 €
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
RECENZIA Veľké finále sa nekoná. Kultová hororová séria končí s trpkou príchuťou, zabudla strašiť (RECENZIA)
Sám si operie mopy či vysaje prach. Vyskúšal som robotický vysávač a klasický do ruky už nechytím
RECENZIA Prémiový Android bez zbytočností: Dostaneš TOP fotoaparát, AI vychytávky a prekvapivú cenu (RECENZIA)
RECENZIA Stojí ako špičkový notebook. Testovali sme jeden z TOP Androidov súčasnosti (RECENZIA)
Nové MG obracia plug-in hybridy naruby: Luxusná kabína, nízka spotreba a cena, ktorú nečakáš
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy americký aktivista Charlie Kirk je mŕtvy, uviedol Trump. Bol zastrelený pred zrakmi fanúšikov
Slávna kozmetická značka sa topí v sťažnostiach. Slováci márne čakajú na svoje online nákupy, firma ich ignoruje
Tisíce rakiet ERAM pre Ukrajinu. Prelomová zbraň s doletom 460 km môže zasiahnuť ciele hlboko v Rusku
Konsolidácia v praxi: Ministri si na pár mesiacov uberú z platov desiatky eur, od apríla si ale reálne prilepšia o stovky
Druhá najkrajšia dedina sveta je iba 4 hodiny od Slovenska. Inšpirovala tvorcov Ľadového kráľovstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP