Nový Superman sa ešte stále premieta v kinách, už teraz však poznáme aj dátum jeho online premiéry. Spoločnosť Warner Bros. Discovery zvolila nečakane skoré uvedenie na internet, Superman na streamovacie služby dorazí už na konci budúceho mesiaca.

Má to dobrý dôvod

Superman patrí k najväčším a tiež najdôležitejším novinkám spoločnosti Warner Bros. Discovery v tomto roku. Očakávalo sa, že sa Warneri svoj letný blockbuster v kinách nechajú zarábať čo najdlhšie, pravdou je skôr opak. Superman bude dostupný online už 45 dní od premiéry a bude možné zakúpiť si ho na Apple TV a Filmy YouTube od 26. augusta, informuje Word of Reel.

Slováci si na film pravdepodobne počkajú o pár dní dlhšie, o zaradení do ponuky aj pre našu krajinu budeme informovať. Bez ohľadu na to je skoré pridanie ambiciózneho veľkofilmu skôr prekvapením. Má však svoj dôvod. Filmové spoločnosti sa totiž so ziskami musia deliť a približne polovica zárobkov (na zahraničných trhoch dokonca ešte viac) z predaja lístkov zostáva sieťam kín.

Pri online distribúcii na TVOD (transactional video on demand) platformách ako Apple TV či Filmy YouTube ale platí, že väčšina ziskov zostáva filmovým spoločnostiam. Warneri teda nechávajú svoju novinku zarábať v kinách, len aby ju ešte za horúca začali ponúkať aj online a zhrabli lepšie provízie.

V treťom kroku film poputuje aj na klasickú streamovaciu HBO Max, ktorú Warner Bros. Discovery prevádzkuje. Očakávame, že Superman by do jej ponuky mohol pribudnúť na konci septembra.

Napovie o ďalšej budúcnosti

Pripomeňme, že Superman pre spoločnosť Warner Bros. predstavuje možno najdôležitejší film posledných rokov. Ide totiž o začiatok veľkého reštartu DC univerza pod vedením Jamesa Gunna a Petera Safrana. Ide o prvý film tzv. novej kapitoly DC Studios, ktorá má presne plánovanú kontinuitu naprieč filmami a seriálmi.

Komerčný úspech Supermana vo veľkom napovie, či sú diváci v pretlaku superhrdinských blockbusterov stále ochotní chodiť na ne do kina. Superman si po troch týždňoch v kinách nevedie najhoršie.

Len pred pár dňami v zárobkoch pokoril pol miliardy dolárov a analytici začínajú hovoriť o úspechu. Problémom pri tomto type filmu je ale vždy rozpočet, ktorý sa hýbe rádovo v stovkách miliónov. Výnimkou nebol ani Superman, ktorého natočenie štúdio vyšlo približne na 225 miliónov dolárov a ďalších 200 miliónov išlo na marketing.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP