V texte boli použité materiály TASR.

Trh s elektromobilmi v Spojených štátoch zaznamenal v októbri výrazný pokles po tom, ako vláda zrušila daňový bonus vo výške 7 500 dolárov, ktorý bol určený na podporu nákupu elektrických vozidiel. Tento krok okamžite ovplyvnil správanie zákazníkov a odzrkadlil sa v predajných číslach viacerých automobiliek.

Ford eviduje Pokles, spaľovacie autá rastú

Spoločnosť Ford informovala, že predaj jej elektromobilov medziročne klesol približne o štvrtinu, pričom v októbri predala len okolo 4 700 vozidiel na batériový pohon. Naopak, záujem o autá so spaľovacím motorom vzrástol o 3,4 percenta, čo predstavuje takmer 153 400 predaných kusov. Výsledky ukazujú, že po zrušení úľavy sa časť zákazníkov opäť priklonila k tradičným pohonom.

Ťažké časy pre juhokórejské značky

Podobný trend zaznamenali aj juhokórejskí výrobcovia.  hlási pokles predaja svojho modelu Ioniq 5 o 63 percent, keď v USA predal približne 1 600 kusov. Ešte horšie dopadla sesterská značka Kia, ktorej model EV9 sa prepadol takmer o dve tretiny, na približne 666 vozidiel.

Hyundai Motors Group

Tieto čísla naznačujú, že americký trh s elektromobilmi je stále silne závislý od štátnej podpory a daňových stimulov. Bez nich sa dopyt rýchlo spomaľuje, najmä v segmente drahších modelov.

Tesla si udržala pozíciu

Zrušenie daňovej úľavy paradoxne pomohlo Tesle, ktorá v treťom štvrťroku zaznamenala rekordné dodávky vozidiel. Dôvodom bol zvýšený záujem zákazníkov, ktorí sa snažili využiť daňový bonus ešte pred jeho zánikom. Tesla tradične nezverejňuje údaje osobitne pre americký trh a poskytuje len celkové čísla za štvrťrok, no podľa analytikov dokázala situáciu využiť vo svoj prospech.

Budúcnosť elektrifikácie v USA

Zrušenie daňovej úľavy vo výške 7 500 dolárov, ktorá platila do konca septembra, otvorilo otázku, či budú Spojené štáty schopné udržať tempo prechodu na elektromobilitu bez priamej finančnej podpory.

Zatiaľ čo výrobcovia ako Ford a Hyundai volajú po nových formách stimulov, niektorí analytici upozorňujú, že trh musí dozrieť a dosiahnuť cenovú konkurencieschopnosť bez zásahov štátu. V najbližších mesiacoch sa preto očakáva, že automobilky budú reagovať zľavami, marketingovými akciami a úpravami cien, aby udržali dopyt po svojich elektrických modeloch.

Vývoj v USA tak ukazuje, aký krehký je doterajší pokrok v oblasti elektromobility, ak nie je podporovaný stabilnou štátnou politikou a ekonomickými stimulmi pre spotrebiteľov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP