V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Švédska automobilka Polestar, známa svojimi elektromobilmi, oznámila finančnú stratu za prvý štvrťrok 2025, no medziročne ju výrazne znížila. Dobrou správou však je, že jej rozsah sa medziročne výrazne znížil. Polestar mení stratégiu a zameria sa na ziskovejší európsky trh, pričom obmedzí pôsobenie v USA a Číne. Informuje o tom agentúra Reuters, na ktorú sa odvoláva TASR.

Generálny riaditeľ Polestaru Michael Lohscheller jasne deklaroval nový strategický smer. „Európa má absolútne najvyššiu prioritu. Naša sila je jednoznačne na európskom trhu, máme tu dobrú servisnú sieť, spolu s Volvom veľký počet predajcov a je tu aj dobré povedomie o našej značke,“ uviedol.

Zníženie straty vďaka novým modelom

Tento krok má spoločnosti pomôcť odpútať sa od chronických strát a efektívnejšie využívať existujúce zázemie. Polestar dlhodobo ťaží zo spolupráce so švédskym Volvom a čínskou Geely, ktoré mu poskytujú technologickú aj obchodnú infraštruktúru. V Európe si značka vďaka dizajnu, udržateľnosti a technologickému zameraniu získala stabilnú klientelu.

K pozitívnemu výsledku za prvý kvartál výrazne prispel rastúci predaj nových modelov. Najúspešnejším bol Polestar 4, ktorý sa podieľal takmer polovicou na celkovom predaji automobilky v danom období. Model Polestar 3 tvoril približne 20 % z celkového počtu predaných vozidiel.

Polestar

Celkovo spoločnosť v 1. kvartáli predala 12 304 vozidiel, čo jej pomohlo znížiť čistú stratu na 190 miliónov amerických dolárov (približne 171 miliónov eur). V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka, keď strata predstavovala 276 miliónov USD, ide o výrazný posun správnym smerom.

Zlomový moment pre budúcnosť značky

Polestar si aj napriek zlepšeniu uvedomuje, že cesta k ziskovosti bude dlhá. Zameranie na európsky trh má spoločnosti pomôcť lepšie monetizovať značku, stabilizovať prevádzkové náklady a znížiť tlak, ktorý pociťuje na silne konkurenčných trhoch v USA a Číne.

Tieto dva trhy síce ponúkajú veľký potenciál, no zároveň čelia tvrdému konkurenčnému prostrediu a politickým neistotám, ktoré sťažujú dlhodobé plánovanie. V Číne sa Polestar stretáva so silným tlakom domácich značiek a v USA čelí menšej ochote zákazníkov prechádzať na elektromobily v dôsledku vysokej ceny, infraštruktúrnych obmedzení a politických vplyvov.

Ak sa Polestaru podarí udržať tempo rastu predaja a súčasne optimalizovať náklady, môže sa z aktuálneho zlepšenia stať dlhodobý trend. Zmena stratégie smerom k Európe mu môže priniesť stabilnejšie príjmy, nižšie prevádzkové riziká a väčšiu kontrolu nad budúcim vývojom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP