V snahe získať si väčší priestor na trhu sa OpenAI rozhodlo vstúpiť do sveta internetového vyhľadávania. Spoločnosť, ktorá už s chatbotom ChatGPT zaznamenala širokú popularitu, sa teraz púšťa do boja s dlhoročným lídrom na poli vyhľadávačov, Googlom. Nová funkcia ChatGPT Search sa zameriava na to, aby používateľom poskytovala relevantné informácie rýchlejšie a bez nutnosti prechádzať množstvo odkazov. Na túto tému poukázal portál Techspot.

Vyhľadávacia funkcia je momentálne dostupná pre používateľov s plateným účtom, pričom OpenAI plánuje v najbližších mesiacoch umožniť prístup aj bezplatným používateľom. Nová technológia chce zjednodušiť prístup k informáciám, čo znamená, že používateľ už nebude musieť zadávať opakované otázky ani si prechádzať stránky, aby našiel odpovede. ChatGPT ponúka priame odpovede s možnosťou ďalšieho upresnenia otázok.

Chatbot s citáciami zdrojov

ChatGPT Search teraz uvádza aj zoznam konzultovaných zdrojov priamo v rozhraní, čo zvyšuje dôveryhodnosť odpovedí. V paneli na pravej strane môže používateľ vidieť zoznam médií a webových stránok, ktoré chatbot pri odpovediach využil. OpenAI spolupracuje s rôznymi mediálnymi partnermi, ako sú Associated Press, Le Monde, Reuters či Time. Tým má prístup ku kvalitnému obsahu, ktorý pomáha presnejšie odpovedať na otázky.

ChatGPT Search je založený na špeciálne upravenom modeli GPT-4, ktorý využíva nové metódy na generovanie dát. Aj keď sa očakáva, že tento systém bude vďaka takémuto tréningu spoľahlivejší, OpenAI upozorňuje, že môže príležitostne produkovať tzv. halucinácie. A teda chyby, kedy AI generuje nesprávne alebo nepresné informácie.

ChatGPT
Pixabay

Nové možnosti pre médiá

Podľa OpenAI sú dnešné vyhľadávače zložitejšie a náročnejšie na použitie, než by mali byť. Cieľom ChatGPT je zjednodušiť vyhľadávací proces tým, že ponúkne lepšie odpovede bez potreby zložitého prehľadávania internetu. Týmto spôsobom môže konkurovať Googlu, ktorý si doteraz držal monopolné postavenie v oblasti vyhľadávania informácií. Partnerstvá s poprednými mediálnymi organizáciami dávajú ChatGPT dôveryhodnosť. Pričom niektoré mediálne domy ako napríklad Le Monde, vidia v tomto systéme budúcnosť vyhľadávania.

Zástupcovia Vox Media a ďalších zdôrazňujú, že ak je ChatGPT podporovaný dôveryhodnými zdrojmi, môže to zlepšiť štandard žurnalistiky a kvalitu informácií, ku ktorým majú používatelia prístup. ChatGPT Search je momentálne dostupný na hlavnej stránke OpenAI a v oficiálnych aplikáciách pre počítače a mobilné zariadenia.

V najbližších týždňoch sa rozšíri na používateľov v školstve a firemnej sfére. Neskôr aj na všetkých záujemcov. Ak sa táto technológia osvedčí, môže znamenať významný posun v tom, ako internetoví používatelia vyhľadávajú a získavajú informácie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú