V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Nemecký trh s jazdenými automobilmi v roku 2024 výrazne ožil. Podľa údajov zverejnených nemeckým zväzom obchodu s motorovými vozidlami (ZDK) sa v krajine predalo 6,5 milióna ojazdených áut, čo predstavuje medziročný nárast o 7 %. Naopak, predaj nových vozidiel zaznamenal pokles o 1 %, čo naznačuje zmenu spotrebiteľských preferencií.

Prezident ZDK Arne Joswig uviedol, že hlavným dôvodom stagnácie na trhu s novými automobilmi bol najmä slabý predaj elektromobilov. Záujem o elektrické vozidlá sa prepadol o viac ako štvrtinu, čo signalizuje obavy zákazníkov z vysokých cien, obmedzenej infraštruktúry nabíjacích staníc a neistoty v súvislosti so štátnymi dotáciami.

Starnúci vozový park a vyššie výdavky na servis

ZDK, ktoré zastupuje viac ako 39 300 predajcov automobilov a servisov, upozornilo, že nárast predaja ojazdených vozidiel súvisí aj so starnutím vozového parku v Nemecku. Priemerný vek automobilov na nemeckých cestách dosiahol 10,3 roka, čo vedie k častejším opravám a servisným zásahom.

Z tohto dôvodu sa tržby v oblasti servisu a opráv zvýšili o 7,4 % na 36 miliárd eur. Viac starších vozidiel na cestách znamená vyšší dopyt po náhradných dieloch a údržbe, čo prospieva automobilovým servisom.

Jedným z najväčších problémov je doprava, ktorá znečisťuje ovzdušie na celom svete, SITA

Neistá budúcnosť elektromobility v Nemecku

Pokles záujmu o nové elektromobily môže mať vplyv na stratégiu výrobcov a predajcov. Hoci nemecká vláda v minulých rokoch podporovala prechod na elektrické vozidlá, zníženie dotácií a vyššie náklady na výrobu a prevádzku elektromobilov odrádzajú mnohých spotrebiteľov.

Výsledkom tejto situácie je, že sa zákazníci viac orientujú na cenovo dostupnejšie jazdené autá, pričom sa často rozhodujú pre modely so spaľovacími motormi. Tento trend môže mať vplyv na budúce ekologické ciele Nemecka, keďže vláda plánovala postupný prechod na elektromobilitu a znižovanie emisií CO₂.

Napriek rastúcemu dopytu po ojazdených autách zostáva otázkou, ako sa bude nemecký automobilový priemysel vyvíjať v nasledujúcich rokoch. Či sa podarí opäť naštartovať predaj elektromobilov, bude závisieť od ďalšej podpory zo strany vlády, rozvoja infraštruktúry a inovácií v oblasti batériových technológií.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP