Najväčším slovenským eshopom sa počas trvania akcie Black Friday darilo

Eshopy zaznamenali aj nárast tržieb a predajov v porovnaní s minulým rokom. Uviedli to pre agentúru SITA v pondelok zástupcovia internetových obchodov Alza ČR a SR, Mall.sk a Hej.sk.

Alza dosiahla za posledné tri týždne, kedy prebiehala akcia Black Friday, vo všetkých krajinách kde pôsobí, obrat vo výške 3,3 miliardy českých korún bez DPH. Medziročný nárast obratu predstavoval 17 %. Celkovo sa v rámci akcie predali cez Alzu štyri milióny kusov tovaru a vybavilo vyše 1,1 milióna objednávok.

„Špička v tomto náročnom období prišla práve v piatok 29. novembra. V tento deň sa vybavilo celkovo 75 tisíc objednávok, teda 1 objednávka každú 1,14 sekundu po dobu 24 hodín, za 237 miliónov českých korún, čo je vyrovnanie doterajšieho rekordu,“ priblížil obchodný riaditeľ Alza.cz Petr Bena s tým, že firma dosiahla aj rekord v hodnote tovaru na skladoch. Ten dosiahol vyše šesť miliárd českých korún, pri 6,5 milióna kusov tovaru.

Výrazne zvýšený záujem o nákup tovaru v porovnaní s bežným obdobím roka zaznamenali aj v eshope Hej.sk.  Na internetovom obchode Mall.sk predali počas celej kampane Black Friday, ktorá trvala niekoľko týždňov, tovar v hodnote takmer 22 miliónov eur, pri medziročnom náraste o 40 %.

„Tohtoročný Black Friday potvrdil, že táto akcia oslovuje stále viac Slovákov. Od štartu kampane sme boli svedkami skokových nárastov predaja vo väčšine darčekových kategórií – od mobilných telefónov a drobnej elektroniky cez hračky až po oblečenie a doplnky,“ ozrejmil CEO skupiny Mall Oldo Bajer.

Pošli nám TIP na článok