V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Aj keď umelá inteligencia a inteligentné technológie prenikajú do života rýchlejšie než kedykoľvek predtým, väčšina Európanov k nim pristupuje s veľkou opatrnosťou. Až 88 % ľudí má obavy o ochranu svojho súkromia. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti Samsung, ktorý sa zameral na viac než 8000 mileniálov a príslušníkov generácie Z naprieč Európou.

Podľa zistení prieskumu si takmer 49 % respondentov denne uvedomuje riziká spojené s ochranou údajov v mobiloch, no 36 % mladých ľudí nemyslí vôbec na zabezpečenie svojich inteligentných spotrebičov. Až 18 % z nich dokonca úplne odmieta zdieľanie dát medzi zariadeniami, čo znamená, že prichádzajú o výhody prepojených domácností, ako sú automatizácia či efektívnejšie fungovanie smart domácich systémov.

„Zákazníci si zvykli aktívne strážiť osobné údaje na mobiloch, ale zabúdajú, že telefóny sú len časťou väčšieho digitálneho ekosystému,“ upozorňuje Seungwon Shin, viceprezident a riaditeľ bezpečnostného tímu v Samsung Electronics.

Informácie chýbajú, dôvera kolíše

Prieskum ukázal, že len 13 % mladých Európanov má o ochrane súkromia rozsiahle vedomosti a iba polovica chápe, aké dáta sa pri používaní aplikácií a zariadení zhromažďujú. Až 64 % opýtaných má pritom pocit, že nikdy nebude mať svoje osobné údaje úplne pod kontrolou.

Viac než dve tretiny by ocenili lepšie informovanie o tom, ako sú ich dáta zbierané, spracúvané a uchovávané. Značkám dôveruje len polovica používateľov, ostatní sú skeptickí a obávajú sa, že ochranu dát neberú firmy dostatočne vážne.

Spoločnosť Samsung sa rozhodla reagovať rozšírením bezpečnostnej platformy Knox na celý ekosystém zariadení. Tento systém zahŕňa postkvantovú kryptografiu a hardvérové zabezpečenie Knox Vault, ktoré má ochrániť citlivé údaje aj v najpokročilejších útokoch.

„Zabezpečenie je pre nás absolútnou prioritou. Dôvera sa buduje transparentnosťou, spoľahlivými nástrojmi a informovanosťou,“ zdôrazňuje Shin.

Alzhaimer - mozog a otázniky.
Pixabay

Mladí chcú AI, ale len ak rozumejú a veria

Prieskum ukázal aj pozitívnu správu, 63 % opýtaných by radi naplno využili výhody umelej inteligencie a inteligentných technológií, ak by im lepšie rozumeli a mali istotu bezpečnosti svojich údajov.

Zákazníci podľa Samsungu požadujú praktické nástroje, ktoré im pomôžu spravovať osobné dáta, a vyššiu transparentnosť zo strany výrobcov. Aj keď sa AI a smart technológie stávajú štandardom, na ich skutočné prijatie medzi mladými bude treba ešte jednu kľúčovú ingredienciu, dôveru.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP