Maserati má za sebou mimoriadne náročné obdobie, ktoré len ťažko možno označiť inak než ako krízu. Predaj vozidiel tejto ikonickej značky klesol v roku 2024 o šokujúcich 57 percent a rok 2025 zatiaľ neponúka žiadne zlepšenie. Len do marca sa pokles prehĺbil o ďalších 48 percent v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka. Niet divu, že sa v zákulisí začali šíriť špekulácie o možnom predaji značky, ktorá kedysi symbolizovala taliansky luxus a športového ducha, píše Motor1.

Predaj nie je na stole

Na slávnu značku sa to v poslednom období sype z každej strany. Do celej situácie navyše vstúpili nové clá zo strany administratívy Donalda Trumpa, ktoré majú výrazný dopad na značky. Žiadny z jej modelov sa totiž nevyrába v USA, čo je pritom jeden z kľúčových trhov. Znepokojenie situáciou je také veľké, že materská spoločnosť Stellantis si najala renomovanú konzultačnú firmu McKinsey & Company, aby dôkladne zhodnotila aktuálny stav, najmä z pohľadu dopadov ciel.

Napriek všetkému Stellantis odmieta akékoľvek úvahy o predaji značky. Ako pre agentúru Reuters potvrdil nový šéf Maserati Santo Ficili, automobilka zostáva súčasťou skupiny.

„Stellantis potvrdzuje svoj záväzok voči Taliansku, svojim zamestnancom a všetkým svojim značkám, vrátane Maserati,“ uvádza sa v liste odborového zväzu Uilm, ktorý zastupuje talianskych pracovníkov v kovopriemysle. Ficili zároveň dodal, že „Spojené štáty zostávajú pre Maserati strategickým trhom,“ čím ukazuje, že značka sa zatiaľ nehodlá vzdať ani amerického trhu.

Maserati
Maserati

Elektromobily dostali košom

Do situácie však vstupuje aj ďalší faktor – neochota bohatších zákazníkov prejsť na elektromobily. Maserati muselo nedávno úplne zrušiť vývoj elektrickej verzie svojho športového modelu MC20. Dôvod? Podľa prieskumov trhu zákazníci v tomto segmente zatiaľ nemajú záujem o batériové vozidlá.

„Trhové štúdie ukazujú, že zákazníci MC20 uprednostňujú výkonné spaľovacie motory ako Maserati Nettuno V6 s technológiami odvodenými z F1 a nie sú pripravení prejsť na elektromobily v dohľadnej budúcnosti,“ uvádza sa v oficiálnom vyhlásení.

Situáciu zrejme nezjednodušil ani náhly odchod bývalého CEO Stellantis Carlosa Tavaresa koncom roka 2024. Ten ešte predtým vyhlásil, že problém Maserati nespočíva v produktoch samotných, ale v ich marketingu a neurčitom pozicioningu značky. „[Maserati je] značka, ktorá nie je len o športových autách; je o gran turismo, kvalite života, la dolce vita a technológiách,“ zhodnotil vtedy Tavares.

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP