Slávna značka je v hlbokej kríze. Ku dnu ju ťahá hneď niekoľko faktorov, Stellantis je zúfalý
Maserati má za sebou mimoriadne náročné obdobie, ktoré len ťažko možno označiť inak než ako krízu. Predaj vozidiel tejto ikonickej značky klesol v roku 2024 o šokujúcich 57 percent a rok 2025 zatiaľ neponúka žiadne zlepšenie. Len do marca sa pokles prehĺbil o ďalších 48 percent v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka. Niet divu, že sa v zákulisí začali šíriť špekulácie o možnom predaji značky, ktorá kedysi symbolizovala taliansky luxus a športového ducha, píše Motor1.
Predaj nie je na stole
Na slávnu značku sa to v poslednom období sype z každej strany. Do celej situácie navyše vstúpili nové clá zo strany administratívy Donalda Trumpa, ktoré majú výrazný dopad na značky. Žiadny z jej modelov sa totiž nevyrába v USA, čo je pritom jeden z kľúčových trhov. Znepokojenie situáciou je také veľké, že materská spoločnosť Stellantis si najala renomovanú konzultačnú firmu McKinsey & Company, aby dôkladne zhodnotila aktuálny stav, najmä z pohľadu dopadov ciel.
Napriek všetkému Stellantis odmieta akékoľvek úvahy o predaji značky. Ako pre agentúru Reuters potvrdil nový šéf Maserati Santo Ficili, automobilka zostáva súčasťou skupiny.
„Stellantis potvrdzuje svoj záväzok voči Taliansku, svojim zamestnancom a všetkým svojim značkám, vrátane Maserati,“ uvádza sa v liste odborového zväzu Uilm, ktorý zastupuje talianskych pracovníkov v kovopriemysle. Ficili zároveň dodal, že „Spojené štáty zostávajú pre Maserati strategickým trhom,“ čím ukazuje, že značka sa zatiaľ nehodlá vzdať ani amerického trhu.
Elektromobily dostali košom
Do situácie však vstupuje aj ďalší faktor – neochota bohatších zákazníkov prejsť na elektromobily. Maserati muselo nedávno úplne zrušiť vývoj elektrickej verzie svojho športového modelu MC20. Dôvod? Podľa prieskumov trhu zákazníci v tomto segmente zatiaľ nemajú záujem o batériové vozidlá.
„Trhové štúdie ukazujú, že zákazníci MC20 uprednostňujú výkonné spaľovacie motory ako Maserati Nettuno V6 s technológiami odvodenými z F1 a nie sú pripravení prejsť na elektromobily v dohľadnej budúcnosti,“ uvádza sa v oficiálnom vyhlásení.
Situáciu zrejme nezjednodušil ani náhly odchod bývalého CEO Stellantis Carlosa Tavaresa koncom roka 2024. Ten ešte predtým vyhlásil, že problém Maserati nespočíva v produktoch samotných, ale v ich marketingu a neurčitom pozicioningu značky. „[Maserati je] značka, ktorá nie je len o športových autách; je o gran turismo, kvalite života, la dolce vita a technológiách,“ zhodnotil vtedy Tavares.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
USA čelia vážnej hrozbe. Tajná čínska stíhačka zablokuje ich bombardéry na 1000 km
Ľudia pri ňom odchádzali z kina. Desivý horor ide do finále, najhoršie ešte len príde (VIDEO)
Najslávnejšia veta vznikla náhodou. Gladiátor má 25 rokov, prvý nápad by nikdy neprerazil
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Legendárny DOOM je späť v najlepšej forme. Takúto brutalitu len tak niekde nezažiješ (RECENZIA)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
U susedov došlo k výbuchu a zrúteniu stropu hotela: Záchranári vyťahovali zavalených hostí
Ak máš dôchodok nižší ako 684,10 eura, môže to byť problém
Nový pápež Lev XIV. kritizoval Donalda Trumpa. Hnutie MAGA voľbou nadšené nie je
V Moskve sa začala kontroverzná vojenská prehliadka: Putin oslavuje, Fico medzi hosťami (FOTO)
Prezident vymenoval nového viceguvernéra NBS. Stal sa ním Dušan Keketi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
Malé firmy získajú dotácie na obnoviteľné zdroje. Pozri si podmienky
Americké automobilky sa búria. Trumpova dohoda s Britániou ich zrádza
Britská letecká skupina IAG nakupuje 53 lietadiel za miliardy. Obchodná dohoda s USA ruší clá
India a Pakistan na pokraji vojny. Civilné lety zastavené
Benzín aj nafta zlacneli. Analytik varuje, že ďalšie zníženie je neisté
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
U susedov došlo k výbuchu a zrúteniu stropu hotela: Záchranári vyťahovali zavalených hostí
Ak máš dôchodok nižší ako 684,10 eura, môže to byť problém
Nový pápež Lev XIV. kritizoval Donalda Trumpa. Hnutie MAGA voľbou nadšené nie je
V Moskve sa začala kontroverzná vojenská prehliadka: Putin oslavuje, Fico medzi hosťami (FOTO)
Prezident vymenoval nového viceguvernéra NBS. Stal sa ním Dušan Keketi
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené