Slávna značka je v hlbokej kríze. Ku dnu ju ťahá hneď niekoľko faktorov, Stellantis je zúfalý
Maserati má za sebou mimoriadne náročné obdobie, ktoré len ťažko možno označiť inak než ako krízu. Predaj vozidiel tejto ikonickej značky klesol v roku 2024 o šokujúcich 57 percent a rok 2025 zatiaľ neponúka žiadne zlepšenie. Len do marca sa pokles prehĺbil o ďalších 48 percent v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka. Niet divu, že sa v zákulisí začali šíriť špekulácie o možnom predaji značky, ktorá kedysi symbolizovala taliansky luxus a športového ducha, píše Motor1.
Predaj nie je na stole
Na slávnu značku sa to v poslednom období sype z každej strany. Do celej situácie navyše vstúpili nové clá zo strany administratívy Donalda Trumpa, ktoré majú výrazný dopad na značky. Žiadny z jej modelov sa totiž nevyrába v USA, čo je pritom jeden z kľúčových trhov. Znepokojenie situáciou je také veľké, že materská spoločnosť Stellantis si najala renomovanú konzultačnú firmu McKinsey & Company, aby dôkladne zhodnotila aktuálny stav, najmä z pohľadu dopadov ciel.
Napriek všetkému Stellantis odmieta akékoľvek úvahy o predaji značky. Ako pre agentúru Reuters potvrdil nový šéf Maserati Santo Ficili, automobilka zostáva súčasťou skupiny.
„Stellantis potvrdzuje svoj záväzok voči Taliansku, svojim zamestnancom a všetkým svojim značkám, vrátane Maserati,“ uvádza sa v liste odborového zväzu Uilm, ktorý zastupuje talianskych pracovníkov v kovopriemysle. Ficili zároveň dodal, že „Spojené štáty zostávajú pre Maserati strategickým trhom,“ čím ukazuje, že značka sa zatiaľ nehodlá vzdať ani amerického trhu.
Elektromobily dostali košom
Do situácie však vstupuje aj ďalší faktor – neochota bohatších zákazníkov prejsť na elektromobily. Maserati muselo nedávno úplne zrušiť vývoj elektrickej verzie svojho športového modelu MC20. Dôvod? Podľa prieskumov trhu zákazníci v tomto segmente zatiaľ nemajú záujem o batériové vozidlá.
„Trhové štúdie ukazujú, že zákazníci MC20 uprednostňujú výkonné spaľovacie motory ako Maserati Nettuno V6 s technológiami odvodenými z F1 a nie sú pripravení prejsť na elektromobily v dohľadnej budúcnosti,“ uvádza sa v oficiálnom vyhlásení.
Situáciu zrejme nezjednodušil ani náhly odchod bývalého CEO Stellantis Carlosa Tavaresa koncom roka 2024. Ten ešte predtým vyhlásil, že problém Maserati nespočíva v produktoch samotných, ale v ich marketingu a neurčitom pozicioningu značky. „[Maserati je] značka, ktorá nie je len o športových autách; je o gran turismo, kvalite života, la dolce vita a technológiách,“ zhodnotil vtedy Tavares.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Čo naozaj robia slovenskí IT-čkári: Takto vyzerá deň v živote skúseného programátora so slušným platom
S naftou zmizli aj karcinogénne látky. Američania nasadili elektrické vlaky, z ich vedľajších účinkov ostali šokovaní
Slováci uvidia kuriózne vesmírne divadlo. Už o pár dní sa na oblohe zjaví „smajlík“
Britská armáda zničila 100 dronov v zlomku sekundy. Použili 40-miliónovú zbraň s neviditeľnou muníciou
Japonci spustia „neobmedzený” zdroj energie. Z 1 gramu paliva jej vyrobí toľko, čo 8 ton ropy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Novú povinnosť obrátili na výhodu: Skupina živnostníkov nezaplatí ani euro na transakčnej dani
Bezos predal svoje sídlo s prístavom a bambusovým hájom. Vytvoril nový rekord v predaji nehnuteľnosti
Mladá vodička zrazila muža na priechode pre chodcov, na mieste ho oživujú záchranné zložky
NAJNOVŠÍ PRIESKUM: Voliči Progresívneho Slovenska prechádzajú k Matovičovi. Do parlamentu by sa dostalo 7 strán
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
Ministerstvo školstva pripravuje veľkú zmenu. Slovenskí študenti absolvujú elektronickú skúšku dospelosti
Rusko posiela Nemecku jasný odkaz. Rakety Taurus môžu všetko zmeniť
Prinúti ťa stráviť v appke celé hodiny. Instagram zavádza novú funkciu zameranú na Reels
Ukrajina sa opäť musí obávať útokov na energetickú infraštruktúru. Prímerie sa skončilo
OpenAI má bizarný problém. Najnovšie výkonné modely robia jednu zlú vec častejšie, než tie staré
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Novú povinnosť obrátili na výhodu: Skupina živnostníkov nezaplatí ani euro na transakčnej dani
Bezos predal svoje sídlo s prístavom a bambusovým hájom. Vytvoril nový rekord v predaji nehnuteľnosti
Mladá vodička zrazila muža na priechode pre chodcov, na mieste ho oživujú záchranné zložky
NAJNOVŠÍ PRIESKUM: Voliči Progresívneho Slovenska prechádzajú k Matovičovi. Do parlamentu by sa dostalo 7 strán
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené