Slávna značka je v hlbokej kríze. Ku dnu ju ťahá hneď niekoľko faktorov, Stellantis je zúfalý
Maserati má za sebou mimoriadne náročné obdobie, ktoré len ťažko možno označiť inak než ako krízu. Predaj vozidiel tejto ikonickej značky klesol v roku 2024 o šokujúcich 57 percent a rok 2025 zatiaľ neponúka žiadne zlepšenie. Len do marca sa pokles prehĺbil o ďalších 48 percent v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka. Niet divu, že sa v zákulisí začali šíriť špekulácie o možnom predaji značky, ktorá kedysi symbolizovala taliansky luxus a športového ducha, píše Motor1.
Predaj nie je na stole
Na slávnu značku sa to v poslednom období sype z každej strany. Do celej situácie navyše vstúpili nové clá zo strany administratívy Donalda Trumpa, ktoré majú výrazný dopad na značky. Žiadny z jej modelov sa totiž nevyrába v USA, čo je pritom jeden z kľúčových trhov. Znepokojenie situáciou je také veľké, že materská spoločnosť Stellantis si najala renomovanú konzultačnú firmu McKinsey & Company, aby dôkladne zhodnotila aktuálny stav, najmä z pohľadu dopadov ciel.
Napriek všetkému Stellantis odmieta akékoľvek úvahy o predaji značky. Ako pre agentúru Reuters potvrdil nový šéf Maserati Santo Ficili, automobilka zostáva súčasťou skupiny.
„Stellantis potvrdzuje svoj záväzok voči Taliansku, svojim zamestnancom a všetkým svojim značkám, vrátane Maserati,“ uvádza sa v liste odborového zväzu Uilm, ktorý zastupuje talianskych pracovníkov v kovopriemysle. Ficili zároveň dodal, že „Spojené štáty zostávajú pre Maserati strategickým trhom,“ čím ukazuje, že značka sa zatiaľ nehodlá vzdať ani amerického trhu.
Elektromobily dostali košom
Do situácie však vstupuje aj ďalší faktor – neochota bohatších zákazníkov prejsť na elektromobily. Maserati muselo nedávno úplne zrušiť vývoj elektrickej verzie svojho športového modelu MC20. Dôvod? Podľa prieskumov trhu zákazníci v tomto segmente zatiaľ nemajú záujem o batériové vozidlá.
„Trhové štúdie ukazujú, že zákazníci MC20 uprednostňujú výkonné spaľovacie motory ako Maserati Nettuno V6 s technológiami odvodenými z F1 a nie sú pripravení prejsť na elektromobily v dohľadnej budúcnosti,“ uvádza sa v oficiálnom vyhlásení.
Situáciu zrejme nezjednodušil ani náhly odchod bývalého CEO Stellantis Carlosa Tavaresa koncom roka 2024. Ten ešte predtým vyhlásil, že problém Maserati nespočíva v produktoch samotných, ale v ich marketingu a neurčitom pozicioningu značky. „[Maserati je] značka, ktorá nie je len o športových autách; je o gran turismo, kvalite života, la dolce vita a technológiách,“ zhodnotil vtedy Tavares.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
3D tlač prekonala všetky limity. Katar vytvoril najväčšiu budovu na svete postavenú revolučnou metódou
Začína sa hon na AI. Európska únia pripravila nástroj, ktorý všetko mení
Takéto využitie robotiky v armáde si ešte nevidel. Neútočí, ale aj tak chráni miliardové stroje
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Jason Momoa rúbe nepriateľov vo vysnívanom seriáli. Historická novinka dorazí čoskoro
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci si polepšia: Budú mať vyššie výplaty, aj keď im zamestnávateľ nepridá
Umelá inteligencia mi ušetrila 780 eur mesačne. Nie je to hype, zjednodušilo mi to život
4 kúpaliská a vodné plochy, kde sa radšej nekúp. V obľúbenej lokalite bol potvrdený výskyt parazitov (ZOZNAM)
Saturn uvidíš s jeho prstencami a mesiacmi. Nenechaj si ujsť veľkolepé nebeské divadlo
Firmy sa chystajú na nástup generácie Alfa: „Manažér už nebude autorita, ale game master“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Ponúkajú rýchle tankovanie aj dlhý dojazd. Stellantis stopol vodíkové plány, má na to jasné dôvody
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP