Spoločnosť, ktorá bola vždy synonymom pre rýchlosť a exkluzivitu, sa chystá vstúpiť na trh autonómnych vozidiel so svojím novým projektom – robotaxíkom. Tento krok má potenciál z časti predefinovať nielen samotnú značku, ale aj celý trh s autonómnymi dopravnými prostriedkami. Informuje MotorTrend.

Pomenované podľa velikána

Bugatti Robotaxi, ako je tento projekt dočasne nazývaný, predstavuje futuristickú víziu mestského dopravného systému. Robotaxi budú plne elektrické a majú využívať autonómne technológie, ktoré sa vo svete rýchlo stávajú štandardom v odvetví.

Tento krok prichádza po tom, čo Bugatti prešlo pod krídla spoločnosti Rimac, ktorá je známa svojimi pokrokovými elektrickými superšportmi. Mimochodom, ide o ten istý Rimac, ktorého hyperšportové auto držalo v minulosti rekord za najväčšiu vyvinutú rýchlosť, no pred nedávnom bol zosadený z trónu.

Spoločnosť Bugatti Rimac sa rozhodla pomenovať svoj nový robotaxi systém „Verne“ na počesť francúzskeho spisovateľa a vizionára Julesa Verna.

Tento krok má byť symbolickým prejavom vízie spoločnosti priniesť inovatívne a ekologické riešenia do mestských dopravných systémov.

Technologické inovácie

Verne bude využívať autonómnu technológiu od spoločnosti Mobileye, ktorá je známa svojimi pokročilými systémami pre asistenciu a autonómne riadenie. Mobileye Drive, systém použitý vo Verne, zahŕňa EyeQ čip a program Road Experience Management (REM).

Ten je zaujímavý v tom, že využíva reálne dáta na vytváranie globálnych 3D máp. To umožňuje vozidlám bezpečnú a efektívnu navigáciu mestským prostredím bez potreby vodiča. Verne bude vybavený technológiou úrovne 4, čo znamená, že bude plne autonómny a nebude potrebovať tradičné ovládacie prvky ako volant či pedále.

Interiér vozidla bude zbavený bežných prvkov, ako sú stierače či spätné zrkadlá. Cieľ je jasný – minimalizovať odpor vzduchu a zlepšiť aerodynamiku.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa AutoGids (@autogids)

Dizajn a komfort

Na rozdiel od väčšiny súčasných autonómnych vozidiel, Verne nebude vyzerať ako premodifikovaná dodávka alebo minibus. Namiesto toho pôjde o elegantný a kompaktný dvojdverový hatchback, ktorý kombinuje štýlový dizajn s prvotriednym komfortom.

Interiér vozidla bude luxusný a priestranný napriek tomu, že vozidlo bude mať len dve miesta na sedenie. Dizajnér Adriano Mudri vysvetľuje, že väčšina jázd je využívaná jedným alebo dvoma ľuďmi.

Dvere sa posúvajú dopredu, otvárajú sa dokorán. Sedadlá tiež pripomínajú triedu S alebo G90, ponúkajú plný sklon, opierky na nohy, dokonca aj stredovú konzolu s tabletom, ktorý ovláda 43-palcovú obrazovku videa cross-car (v ceste nie je volant, meradlá ani pedále). Súčasťou je audiosystém so 17 reproduktormi. V stredovej konzole sa nachádza aj Median – fyzický spínač používaný na spustenie a zastavenie jazdy.

Prístupnosť a cena

Hoci sa Bugatti zameriava na luxus, Verne nebude určené len pre superbohatých. Mate Rimac, zakladateľ Rimac Automobili a spoluvlastník Bugatti Rimac, sľubuje, že služby Verne budú cenovo dostupné pre širokú verejnosť.

Vozidlá budú dostupné prostredníctvom mobilnej aplikácie, ktorá umožní zákazníkom prispôsobiť si rôzne nastavenia ešte pred príchodom vozidla.

Verne plánuje budovať centrálnu infraštruktúru nazývanú „Motherships“, kde sa budú robotaxi nabíjať a udržiavať.

Expanzia a budúcnosť

Služba Bugatti Verne bude spustená v roku 2026 v Chorvátsku, konkrétne v hlavnom meste Záhreb.

Po úspešnom zavedení v Záhrebe plánuje spoločnosť rozšíriť svoju prítomnosť do ďalších európskych miest, najskôr vo Veľkej Británii a Nemecku, a následne do krajín Stredného východu.

Spoločnosť už podpísala dohody s 11 mestami v EÚ, Spojenom kráľovstve a rokuje s ďalšími 30 mestami po celom svete.

Verne deklaruje, že sa snaží doplniť verejnú dopravu, nie jej nutne konkurovať. Dlhodobým cieľom je odstrániť potrebu druhého alebo tretieho auta v domácnosti, ktoré často zaberajú parkovacie miesta, sú málo využívané a v konečnom dôsledku predstavujú zbytočné náklady.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú