Spoločnosť Dyson

Ružový G-Force sa začal predávať v Japonsku pod spoločnosťou Apex v roku 1986 a stal sa populárnym. Cyklónová technológia sa stala kľúčom úspechu ďalších modelov vysávača. Dyson na základe úspechu z Japonska založil spoločnosť Dyson Ltd. a model DC01 (Dual Cyclone) uvedený v roku 1993 v Spojenom kráľovstve sa stal prvým bezvreckovým vysávačom patriaci pod spoločnosť Dyson.

Spotrebiteľov zaujal nielen konvenčnejší dizajn, ale hlavne funkčnosť bezvreckového systému. Spoločnosť spustila aj úspešnú reklamnú kampaň „Povedzte zbohom vreckám“.

Úspech podnietil Dysonovu inovátorskú víziu a spoločnosť pokračovala vo výrobe ďalších produktov – vyrobil valcový vysávač DC02, DC02 Recyclone, ktorý bol vyrobený z recyklovaného plastu či vzpriamený vysávač DC03 v ultratenkom a ľahkom tele. Bol zároveň prvým Dyson vysávačom, ktorý mal integrovaný doživotný HEPA filter na zachytávanie jemného prachu.

HEPA filter mali aj niektoré vysávače iných výrobcov. Avšak HEPA filter v kombinácií cyklónovou technológiou sú tak účinnejšie a zachytávajú aj jemné častice, čím efektívne dokáže zachytávať peľ, plesne a baktérie. HEPA filtre sú umývateľné, čím opäť sa predlžuje životnosť, aj efektivita.

Efektívna filtrácia

Filtráciu sa Dyson snažil vylepšovať. Spojením veľkého zásobníka a viacerých malých kužeľov vznikol efektívny, viacstupňový filtračný systém. DC07 bol prvý s viacerými cyklónmi. Dnešné vysávače disponujú s najpokročilejšou viacstupňovou filtračnou technológiou. Zásobník oddeľuje veľké viditeľné častice, zatiaľ čo viaccyklónová technológia (18 cyklov) odstraňuje prach pomocou vzduchu. Menšie cyklóny v ľahkých modeloch generujú vyššiu odstredivú silu, takže sila výkonu je zachovaná aj v kompaktnejších modeloch.

Vplyv Dysonu na spotrebiče

Spotrebiče Dysonu sa vyznačujú jedinečným dizajnom, špičkovou technológiou a neuveriteľným výkonom. Podarilo sa mu vytvoriť jednotný a funkčný dizajn s úhľadnými líniami, bez rušivých prvkov. V roku 2010 uviedol na trh unikátny ventilátor, ktorý cirkuluje vzduch bez potreby lopatiek, ktorý si získal pozornosť na celom svete. Spoločnosť na trh uviedla ďalšie unikátne spotrebiče ako futuristický zvlhčovač vzduchu, či inteligentný čistiaci ventilátor Dyson Pure Cool, ale aj štýlové slúchadlá Dyson Ontrack a Zone.

Najvýkonnejší vysávač, ktorý posúva úroveň čistenia je Dyson V15 Detect. Disponuje s laserovou detekciou prachu, čím odhaľuje prach a nečistoty, ktoré by inak boli nepovšimnuté.

Dyson ale nevyrába len vysávače, čističky vzduchu či sušičky. Zameriava sa aj na vlasovú starostlivosť, kedy uviedol na trh špičkový nadzvukový sušič Supersonic, Airwrap, ktorý dokáže vlasy upravovať aj mokré vlasy, či bezdrôtovú žehličku Corrale. Do roku 2026 spoločnosť plánuje uviesť 20 nových produktov.

Aj napriek úspechu značky, Dysonovi nevyšli všetky technológie. V roku 2000 vyvinul práčku Contrarotator, ktorá využívala dva protibežné bubny na rýchlejšie a efektívnejšie pranie. Napriek prelomovej technológii, jej produkcia bola nákladná, čo viedlo k jej ukončeniu.

Dyson sa v roku 2017 pustil aj do automobilového priemyslu, kedy chcel vyrobiť elektrické vozidlo, ktoré by sa odlišovalo od konkurencie. Spoločnosť do projektu investovala 2 miliardy libier, nakoniec v roku 2019 Dyson ohlásil zrušenie projektu.

Prémiové produkty za prémiové ceny

Produkty Dyson sú nielen špičkové, ale majú aj pomerne vysokú cenu. Spoločnosť investuje značné prostriedky do vývoja nových technológií a každá šarža výrobkov prechádza dôkladným testovaním. Výroba, ako aj výskum nie je lacná záležitosť. Filozofiou spoločnosti je tiež to, aby výrobky vydržali roky.

Mať výrobok Dyson pre spotrebiteľov znamená mať nielen obyčajný vysávač, čističku či sušičku. Majitelia vedia, že majú spoľahlivý, funkčný a výkonný výrobok, za ktorým je množstvo výskumu a testovania. A hoci aj za vysoké ceny produktov ich kupuje množstvo zákazníkov, pretože tiež vedia, že dostanú dlhú výdrž, nielen kým je záruka. Zároveň sa z Dysonu stal aj životný štýl a prestíž.

Príbeh Sira Jamesa Dysona ukazuje, že za úspechom je obrovské množstvo neúspechu. Odhodlaním je však možné všetko. Spoločnosť dosiahla globálny úspech a v roku 2023 dosiahla rekordné príjmy vo výške 7,1 miliardy libier.

Čítajte viac z kategórie: Novinky

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú