To isté platí aj o hardcore RPG Demon’s Souls, ktorá naďalej patrí k jedným z najkrajších hier na PS5. Aj vďaka ukážkovej pôvodnej optimalizácii sa rozdiely v grafike medzi základnou a Pro verziu hľadajú o niečo ťažšie. Hra na bežnej PS5 totiž naďalej ponúka strhujúci zážitok v nádhernom vizuále, ktorý teraz Pro verzia vylepšuje o drobné detaily.

Rozdiel pri prechode na Pro verziu pocítia predovšetkým hráči, ktorí v Demon’s Souls doposiaľ dávali prednosť vizuálu pred snímkovaním. 60 fps je totiž v hre cítiť a hra vďaka kombinácii 4K a 60 fps v režime PS5 Pro výrazne naberá na dynamike. Aj v recenzii sme hodnotili, že výkon PS5 Pro najviac zaznamenajú hráči, ktorí pri hrách doteraz automaticky volili režim grafiky.

Nová dilema

Pri predstavení PS5 Pro hlavný dizajnér konzoly Mark Cerny avizoval, že rozhodovanie hráčov medzi tradičnými režimami výkonu a grafiky sa pri novej konzole stáva minulosťou. Tento sľub Sony aj dodržalo, hráči však pri Pro verzii budú čeliť novej dileme.

Viacero titulov totiž pri optimalizácii na PS5 Pro naďalej ponúka dva režimy zobrazenia. Sú nimi režim výkonu, ktorý cieli na spomenutých 60 fps pri (upscalovanom) 4K rozlíšení, a režim grafiky, ktorý na PS5 Pro znižuje snímkovanie, no prináša pokročilé funkcie ray tracingu.

table visualization

Neznamená to, že by sa hráči museli rozhodovať, či v hre bude použitý ray tracing alebo nie. Režim výkonu stále prináša pokročilé funkcie práce so svetlom a tieňmi, len v hre nie sú zahrnuté do takej veľkej miery. Ukazuje to aj detailná analýza, ktorá porovnáva nielen jednotlivé režimy na PS5 Pro, ale tiež verzie pre PC a Xbox.

Vývojári tiež hráčom na PS5 Pro odomykajú ďalšie možnosti detailných nastavení. Azda najďalej v tomto smere aktuálne ide štúdio Insomniac s dvojicou svojich hier Spider-Man 2 a Ratchet & Clank: Rift Apart.

Oba tituly prichádzajú s dvojicou režimov Vernosť Pro a Výkon Pro. Prvý menovaný hru uzamyká na 30 fps, no ponúka pokročilé možnosti nastavenia ray tracingu, napríklad v podobe miery odrazov, VRR či ambientnej oklúzie, teda techniky vytvárania tieňov.

Vivat Slovakia

0

Sýtosť farieb, správanie svetla a jeho odrazy sú v tomto režime podľa očakávania o niečo bohatšie, ako veľmi ich hráč pocíti však záleží predovšetkým od scenérie a aktuálnej situácie na obrazovke.

Výhody tohto režimu sú preto obmedzené, navyše v prípade oboch titulov (najmä však pri Spider-Manovi) ide o rýchle hry, ktoré si pýtajú vyššie snímkovanie. Aj preto by podľa nášho názoru hráči v prípade dvoch dostupných režimov mohli voliť skôr výkon, a teda rýchlejšie snímkovanie, ktoré prináša vyššiu dynamiku.

 

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE —>>>

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú