NVIDIA práve predstavila novú sériu grafických kariet GeForce RTX 50 Series, ktorá je postavená na novej architektúre Blackwell. Nová generácia prináša zásadné inovácie v oblasti umelej inteligencie a ray tracingu, pričom zdvojnásobuje výkon oproti predchádzajúcej sérii RTX 40.

Medzi hlavné novinky patrí technológia DLSS 4, RTX Neural Shaders, autonómne herné postavy poháňané AI a nové nástroje pre tvorcov obsahu. Karty budú dostupné pre stolné počítače aj notebooky, pri ktorých NVIDIA sľubuje až o 40 % dlhšiu výdrž batérie vďaka technológii Max-Q.

NVIDIA počas prezentácie predstavila hneď štyri modely nových kariet série GeForce RTX 50. Riaditeľ spoločnosti Jensen Huang pri nich sľubuje až dvojnásobný nárast výkonu oproti predošlej generácii, navyše s podporou nových funkcií. Príjemným prekvapením sú aj ceny, ktoré nakoniec nie sú nastavené tak vysoko, ako niektorí analytici na začiatku predpovedali.

8-násobné zvýšenie výkonu vďaka DLSS 4

Kľúčovou funkciou novej generácie grafických kariet bude DLSS 4 (Deep Learning Super Sampling), ktorá výrazne zvýši snímkovú frekvenciu. Umelá inteligencia po novom dokáže generovať tri snímky na každý renderovaný snímok, čím oproti tradičnému renderovaniu zvýši FPS až 8-násobne. V porovnaní s predchádzajúcou verziou DLSS pôjde o dvojnásobný nárast FPS. DLSS 4 bude pri štarte podporovať viac ako 75 herných titulov.

Nové grafiky tiež prinesú výrazné zníženie latencie vďaka funkcii Reflex 2 postavenej na technológii Frame Warp, ktorá aktualizuje renderovaný snímok na základe posledného vstupu myši tesne pred jeho zobrazením. Reflex podľa výrobcu dokáže znížiť latenciu až o 75 %, čo hráčom poskytuje konkurenčnú výhodu v multiplayerových hrách a zároveň tiež lepšiu odozvu v singleplayerových tituloch.

Revolúcia správania herných postáv

Veľkou novinkou je tiež integrácia NVIDIA ACE (Avatar Cloud Engine), ktorá kompletne mení princíp interakcie a správania NPC (nehrateľných postáv) v hrách. NPC už nebudú obmedzené na naskriptované dialógy a jednoduché animácie – ACE im umožní dynamicky reagovať na hráčov v reálnom čase, viesť s nimi prirodzenejšie rozhovory a prispôsobovať svoje správanie aktuálnym situáciám.

Nová technológia využíva generatívnu umelú inteligenciu na vytváranie realistických osobností, pohybov a odpovedí. Kombinuje v sebe viacero AI nástrojov, pomocou ktorých môžu vývojári definovať osobnosti postáv pomocou jednoduchých vstupných parametrov. Každej postave podľa týchto parametrov zadajú jedinečný príbeh a cieľ v hre, pričom AI na základe vstupných dát automaticky vytvorí ich správanie.

Postavy vo výsledku budú môcť medzi sebou komunikovať, pomáhať hráčom pri plnení úloh alebo dynamicky reagovať na herné udalosti. Príkladom je PUBG, kde NPC spoločníci ponúknu relevantné rady pre napredovanie a budú vedieť lokalizovať predmety.

V ďalších tituloch sa napríklad správanie NPC zmení na základe hráčových rozhodnutí či štýle hrania. ACE technológia je navrhnutá tak, aby bola flexibilná – môže byť integrovaná do rôznych herných enginov (Unity či Unreal Engine) a nasadená lokálne alebo v cloude.

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP