Práve to má zásadne zvýšiť pohodlie a operatívnu efektivitu polície pri každodennom nasadzovaní týchto vozidiel. Nabíjacie stanice by mali byť strategicky rozmiestnené v mestských aj vidieckych lokalitách, aby boli vozidlá vždy pripravené na službu a ich nabíjanie prebiehalo efektívne bez zbytočných prestojov. Tento komplexný prístup, ktorý zahŕňa modernizáciu vozidiel aj potrebnú infraštruktúru, sľubuje zvýšenie efektivity polície. Taktiež prispeje k postupnému prechodu na udržateľnejšie formy dopravy v rámci Policajného zboru.

MVSR

Nákladná, ale nevyhnutná investícia

Ministerstvo vnútra čelí potrebe zásadnej obnovy policajného vozového parku. Údaje hovoria o tom, že Policajný zbor v súčasnosti používa veľké množstvo áut, ktoré sú už značne opotrebované. Až 905 vozidiel má viac než 15 rokov, čo sa prejavuje nielen na ich spoľahlivosti, ale aj na zvýšených nákladoch na údržbu. Ešte širšia skupina, konkrétne 1 934 áut, prekročila vek 12 rokov. To je hranica, po ktorej býva servis a údržba čoraz nákladnejšia a technické problémy častejšie.  Tento stav predstavuje pre policajné oddelenia výraznú záťaž. Udržba starých áut je finančne náročná a ich časté poruchy ohrozujú schopnosť polície efektívne reagovať.

Zoznam problémov však pokračuje. Až 801 vozidiel v službe už najazdilo viac ako 300-tisíc kilometrov a ďalších 1 440 vozidiel má na tachometri cez 250-tisíc kilometrov. Takéto autá nie sú vhodné na denné náročné zásahy, pretože ich poruchovosť spôsobuje zbytočné výpadky v službe.Investícia do nových vozidiel, financovaná aj z Plánu obnovy a odolnosti, by mala tieto problémy zmierniť.

Nové vozidlá sú spravidla efektívnejšie, bezpečnejšie a v porovnaní so starými autami vyžadujú nižšie náklady na servis a údržbu. Spoľahlivejší vozový park tak umožní Policajnému zboru sústrediť sa viac na samotnú prácu v teréne, než na riešenie technických problémov so starými autami.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú