Najväčšia streamovacia služba sveta chystá zásadné zmeny vo svojom obsahu. Netflix v budúcom roku začne prehrávať reklamy vytvorené umelou inteligenciou. Nový krok potvrdzuje, že streamovací gigant sa čoraz viac spolieha na príjmy z reklamy, aby si udržal pozíciu lídra v rastúcej globálnej konkurencii.
Dotkne sa takmer 100 miliónov divákov
Netflix počas budúceho roka začne v obsahu vysielať reklamy vytvorené generatívnou umelou inteligenciou. Technológia umožní inzerentom prispôsobiť reklamy konkrétnym skupinám divákov a zefektívniť ich cielenie.
Pre divákov to zároveň znamená, že reklamy môžu tematicky ladiť s obsahom, ktorý práve sledujú. Napríklad pri sledovaní Stranger Things sa môžu objaviť produkty zasadené do tohto prostredia, prípadne interaktívna reklama. Podľa Netflixu by mali byť nové AI reklamy pre divákov relevantnejšie a menej rušivé, keďže budú lepšie zapadať do kontextu sledovaného obsahu.
Reklamy v obsahu sa nedotknú všetkých predplatiteľov, ale iba divákov, ktorí si predplácajú reklamný balíček služby. Ten Netflix ponúka na trhu Severnej Ameriky, rovnako ako na väčších svetových trhoch. Na Slovensku zatiaľ balíček s reklamou nebol uvedený a spoločnosť nešpecifikovala, kedy by ku nám mohol doraziť.
Pripomeňme, že Netflix predplatné s reklamou spustil koncom roka 2022 a dnes ho využíva viac ako 94 miliónov aktívnych používateľov mesačne. Táto verzia predplatného je výrazne lacnejšia než štandardný balíček bez reklám. V USA napríklad jeho cena predstavuje 7,99 dolárov mesačne oproti 17,99 dolárov za najlacnejší balík bez reklamy.
Nevýhodou však je, že Netflix na týchto trhoch ruší najlacnejší balík bez reklám a divákov tak tlačí k reklamnej verzii. Streamovacia služba tu totiž zarába dvojmo – jednak na samotnom predplatnom a jednak na čoraz významnejších príjmoch z reklamy.
Umelú inteligenciu využíva dlhodobo
Netflix sa využívaniu umelej inteligencie v obsahu venuje už dlhšie a nový krok s AI reklamami rozhodne nie je jeho prvým experimentom v tejto oblasti. Už roky je umelá inteligencia kľúčovou súčasťou jeho odporúčacích algoritmov, ktoré analyzujú správanie divákov, históriu sledovania či hodnotenia a na základe toho personalizujú ponuku filmov a seriálov každému používateľovi na mieru.
Služba využíva umelú inteligenciu aj na výber personalizovaných titulných obrázkov, ktoré majú zvýšiť pravdepodobnosť, že si divák konkrétny titul vyberie. Netflix ďalej testuje vyhľadávanie poháňané AI, ktoré vie rozpoznať náladu alebo konkrétne požiadavky používateľa a odporučiť tituly podľa špecifických kritérií.
Umelá inteligencia tiež pomáha pri tvorbe a výbere vlastného obsahu, analyzuje trendy a predpovedá, aké témy či žánre budú úspešné, čím ovplyvňuje rozhodovanie o investíciách do nových projektov. Vďaka AI Netflix optimalizuje aj proces dabingu a lokalizácie.
Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Šokoval brutalitou aj hereckými hviezdami. Akčný megahit z roku 2022 pokračuje, tu je trailer
Netflix všetkých ohúril. Brutálny seriál búra rekordy, Squid Game bude pokračovať
Bež, alebo zomri. Kultový akčný film so Schwarzeneggerom dostal po 40 rokoch nové spracovanie, takto vyzerá
Akčný hit Netflixu aj veľkolepé sci-fi. TOP 9 filmov a seriálov v júli na Netflixe a ďalších
Vydarená česká komédia bude čoskoro online. Na ČSFD má výborných 74 %
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nemocnica pre Startitup opísala realitu krízy: Zatvárame ambulancie, prepúšťame
Izraelsko-iránsky konflikt mení mapu sveta. Ako ho čítať a čo z neho plynie pre Slovensko (ANALÝZA)
„Vytvoril som biznis, ktorý mi zarába 15 000 eur mesačne.“ Sebastian sa navždy vzdal práce v korporáte
Rusko zamiešalo karty v globálnom boji o „biele zlato“. Obsadilo jednu z najväčších zásob lítia v Európe
Štát spúšťa „porovnávač“ cien potravín: Vyskúšali sme, ako ukazuje rozdiely medzi obchodmi a regiónmi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
- Najlepší film Marvelu posledných rokov je konečne online. Aj so slovenským dabingom
-
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
-
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Nový čínsky motor prežil test, ktorý láme fyzikálne zákony. Využíva pohon ako z iného sveta
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
Rusko chce ovládnuť čínsky trh s kľúčovou surovinou, Indii ponúka „oceľové srdce“
Na Slovensku môžeme závidieť. U našich susedov spustili vo vlakoch testovanie Starlinku
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Pre Teslu to už nemôže byť horšie. Na kľúčových európskych trhoch sa prepadla až o 60 %
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP