Najväčšia streamovacia služba sveta chystá zásadné zmeny vo svojom obsahu. Netflix v budúcom roku začne prehrávať reklamy vytvorené umelou inteligenciou. Nový krok potvrdzuje, že streamovací gigant sa čoraz viac spolieha na príjmy z reklamy, aby si udržal pozíciu lídra v rastúcej globálnej konkurencii.
Dotkne sa takmer 100 miliónov divákov
Netflix počas budúceho roka začne v obsahu vysielať reklamy vytvorené generatívnou umelou inteligenciou. Technológia umožní inzerentom prispôsobiť reklamy konkrétnym skupinám divákov a zefektívniť ich cielenie.
Pre divákov to zároveň znamená, že reklamy môžu tematicky ladiť s obsahom, ktorý práve sledujú. Napríklad pri sledovaní Stranger Things sa môžu objaviť produkty zasadené do tohto prostredia, prípadne interaktívna reklama. Podľa Netflixu by mali byť nové AI reklamy pre divákov relevantnejšie a menej rušivé, keďže budú lepšie zapadať do kontextu sledovaného obsahu.
Reklamy v obsahu sa nedotknú všetkých predplatiteľov, ale iba divákov, ktorí si predplácajú reklamný balíček služby. Ten Netflix ponúka na trhu Severnej Ameriky, rovnako ako na väčších svetových trhoch. Na Slovensku zatiaľ balíček s reklamou nebol uvedený a spoločnosť nešpecifikovala, kedy by ku nám mohol doraziť.
Pripomeňme, že Netflix predplatné s reklamou spustil koncom roka 2022 a dnes ho využíva viac ako 94 miliónov aktívnych používateľov mesačne. Táto verzia predplatného je výrazne lacnejšia než štandardný balíček bez reklám. V USA napríklad jeho cena predstavuje 7,99 dolárov mesačne oproti 17,99 dolárov za najlacnejší balík bez reklamy.
Nevýhodou však je, že Netflix na týchto trhoch ruší najlacnejší balík bez reklám a divákov tak tlačí k reklamnej verzii. Streamovacia služba tu totiž zarába dvojmo – jednak na samotnom predplatnom a jednak na čoraz významnejších príjmoch z reklamy.
Umelú inteligenciu využíva dlhodobo
Netflix sa využívaniu umelej inteligencie v obsahu venuje už dlhšie a nový krok s AI reklamami rozhodne nie je jeho prvým experimentom v tejto oblasti. Už roky je umelá inteligencia kľúčovou súčasťou jeho odporúčacích algoritmov, ktoré analyzujú správanie divákov, históriu sledovania či hodnotenia a na základe toho personalizujú ponuku filmov a seriálov každému používateľovi na mieru.
Služba využíva umelú inteligenciu aj na výber personalizovaných titulných obrázkov, ktoré majú zvýšiť pravdepodobnosť, že si divák konkrétny titul vyberie. Netflix ďalej testuje vyhľadávanie poháňané AI, ktoré vie rozpoznať náladu alebo konkrétne požiadavky používateľa a odporučiť tituly podľa špecifických kritérií.
Umelá inteligencia tiež pomáha pri tvorbe a výbere vlastného obsahu, analyzuje trendy a predpovedá, aké témy či žánre budú úspešné, čím ovplyvňuje rozhodovanie o investíciách do nových projektov. Vďaka AI Netflix optimalizuje aj proces dabingu a lokalizácie.
Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Netflix ukázal novú akčnú bombu. Vychádza zo skutočnosti a práve dostala prvý trailer
Kráľ hororu bude strašiť naďalej. Ikonická séria dostane nečakané pokračovanie
VIDEO: Stallone bojuje proti hviezde Terminátora. Seriálový hit sa vracia na Slovensko
Slovan v Európe aj prestížny hokejový turnaj. Obľúbená TV stanica odkryla svoju ponuku
Netflix chystá svoju najväčšiu filmovú premiéru roka. Kritici už teraz nešetria chválou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Maškrtenie, ktoré prospieva srdcu: Milovaná sladkosť Slovákov znižuje cholesterol, účinok sa prejavuje už pri malom kúsku
Za 100 eur mesačne môžeš svojmu dieťaťu našetriť až pol milióna eur. Expert radí rodičom, ako správne sporiť (ROZHOVOR)
Známy americký aktivista Charlie Kirk je mŕtvy, uviedol Trump. Bol zastrelený pred zrakmi fanúšikov
Tisíce seniorov nedostanú peniaze včas: Sociálna poisťovňa mení termín výplaty dôchodkov, poznáme dátum
Vláda zmrazila 13. dôchodky. Poznáme sumu, cez ktorú sa najbližšie 3 roky nedostanú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Vedci našli artefakt starý 80 000 rokov. Odhalil, že o minulosti ľudstva sme sa totálne mýlili
- Slováci ich autá milujú. Veľká automobilka ukázala svoje auto budúcnosti, ide úplne proti prúdu
- Vedci odhalili zvláštny jav pri jednej z najjasnejších hviezd na oblohe. Ovplyvňuje ju neznáma sila
- PET fľaše sa menia na prekvapivú zbraň. Vedci hovoria o riešení klimatickej krízy
-
- Vedci našli artefakt starý 80 000 rokov. Odhalil, že o minulosti ľudstva sme sa totálne mýlili
- Slováci ich autá milujú. Veľká automobilka ukázala svoje auto budúcnosti, ide úplne proti prúdu
- PET fľaše sa menia na prekvapivú zbraň. Vedci hovoria o riešení klimatickej krízy
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Vedcom padla sánka. 4 757 metrov pod ľadom Antarktídy objavili stratený svet
-
- Vedcom padla sánka. 4 757 metrov pod ľadom Antarktídy objavili stratený svet
- Veľmoc našla ložisko mimoriadne vzácnej suroviny. Má astronomickú hodnotu
- Nová rana pre vodičov. Ak nemáš splnenú túto podmienku, auto ti na STK neprejde
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Na Slovensko prichádza najlepšie hodnotený seriál celého roka. Ponúkne ho jediná služba
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
Nový prieskum odhalil trend. Platby kartou a mobilom sa stali štandardom na Slovensku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP