Netflix má dôvod na radosť. Nový politický triler Dom plný dynamitu, ktorý streamovacia služba predstavila pred pár dňami, sa rýchlo vyšplhal na čelo globálnej sledovanosti. Novinka má za sebou jeden z najúspešnejších štartov Netflixu v tomto roku, vysoké čísla sledovanosti však sprevádza aj trpká príchuť. Nový film totiž mnohých ľudí nahneval.

Ako informuje Wrap, Dom plný dynamitu si za prvé štyri dni zaplo až 22 miliónov domácností, čím sa radí medzi najsledovanejšie novinky platformy v tomto roku. Novinka zaujala divákov po celom svete a aktuálne figuruje v rebríčku najsledovanejšieho obsahu až v 91 krajinách.

Divácky úspech neprichádza ako veľké prekvapenie. Dom plný dynamitu sprevádzali nadšené prvé dojmy zo zahraničných médií, ako i sľubné festivalové ohlasy. Za novinkou navyše stojí oceňovaná režisérka a dvojnásobná držiteľka Oscara Kathryn Bigelow, ktorá do svojho politického trileru získala veľké herecké mená ako Rebeccu Ferguson či Idrisa Elbu.

Filmová novinka však zaujala aj svojím zasadením. Dej sa odohráva v priebehu osudnej pol hodiny, počas ktorej sa Spojené štáty ocitajú na pokraji jadrovej katastrofy. Napätie neustále eskaluje, zatiaľ čo politické elity musia prijať rozhodnutia, ktoré môžu zmeniť osud celej planéty.

Ľudí sklamal nejasný koniec

Napriek silnému štartu a hviezdnemu obsadeniu sa však Dom plný dynamitu po premiére stretáva s vlnou kritiky. Diváci sa v mnohých reakciách zhodujú, že po sľubnom začiatku a vydarených úvodných 40 minútach dej začína strácať na atmosfére. Viacerým sa nepáči štruktúra rozprávania príbehu a rozdelenie do troch rôznych perspektív, ktoré v konečnom dôsledku rozprávajú to isté.

Hlavnou kritikou je však záver, ktorý vlastne nič nevysvetľuje a neprináša žiadne odpovede. Diváci sa nedozvedia, či nepriateľská raketa dopadne na Chicago, ani aké škody napácha. Rovnako nepoznáme rozhodnutie prezidenta o jadrovej odvete.

Tvorcovia sa však bránia, že koniec filmu úmyselne nechali otvorený pre vlastnú interpretáciu divákov. Scenárista Noah Oppenheim vysvetľuje, že film mal v prvom rade vyvolať diskusiu o tom, ako by sme reagovali v podobnej situácii a či je možné urobiť správne rozhodnutie pod extrémnym časovým tlakom. Oppenheim zároveň objasňuje cieľ poukázať na to, že v krízových situáciách neexistujú jednoznačné odpovede.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP