Netflix a HBO sa môžu schovať. Najviac na ľudí myslí služba, o ktorej by to nikto nepovedal
Vojna streamovacích služieb sa skončila a ako jednoznačný víťaz z nej vzišiel Netflix, ktorý v poslednom roku výrazne upevnil pozíciu svetového lídra. Dokazuje to aj rastúca používateľská základňa platformy, ktorá už v blízkej budúcnosti prekročí hranicu 300 miliónov.
Netflix síce môže trhu kraľovať v počte predplatiteľov, naďalej však musí prichádzať s novým obsahom, ktorým si náročného diváka potrebuje udržať. Správa Ampere Analytics naznačuje, že v tomto úsilí ho začína predbiehať aj konkurencia, o ktorej by to nikto nepovedal. Je ňou rýchlo rastúci YouTube, ktorý v ambíciách začína predbiehať aj tradičných globálnych hráčov.
Minulý rok nastal zvrat
Streamovacie služby a mediálne spoločnosti v posledných dvoch rokoch začali výrazne redukovať svoje náklady. Kým investície do vlastnej filmovej a seriálovej tvorby poslednú dekádu neustále narastali, v roku 2023 nastal zvrat a výdaje na nový obsah sa začínajú zmenšovať.
Zdravým predpokladom môže byť, že najväčšia svetová platforma produkuje aj najviac obsahu, podľa zistení Ampere Analytics to tak ale vôbec nie je. Netflix v tomto roku plánuje do tvorby nového obsahu naliať približne 17 miliárd dolárov, čo je až o tri miliardy menej, ako do vlastnej produkcie plánuje vraziť YouTube.
YouTube tento rok vyhradil pre vlastnú tvorbu až 20 miliárd dolárov, čo ho stavia na druhú priečku spomedzi všetkých platforiem a mediálnych gigantov. Viac už do svojho nešportového obsahu investuje iba konglomerát Disney, ktorý je známy svojimi vysokonákladovými značkami, napríklad v podobe Marvelu či Star Wars.
YouTube 20 miliárd použije inak ako tradiční streamovací giganti. Služba produkuje vzdelávacie programy, interaktívne videá, organizuje exkluzívne koncerty a hudobné relácie, vo veľkom tiež podporuje svojich najvýznamnejších tvorcov.
Analytici upozorňujú, že YouTube má v porovnaní s tradičnými streamovacími službami výhodu – generuje obrovské zisky z reklamy, ktoré si môže dovoliť opätovne vrážať do vlastnej tvorby a v tomto kolotoči neustále pokračovať. Služba tiež nie je ovplyvnená žiadnymi výkyvmi Hollywoodu ako napríklad minuloročné štrajky hercov a scenáristov, ktoré ochromili televíznu tvorbu a viedli k viacerým odkladom filmov a seriálov naprieč všetkými streamovacími platformami.
YouTube vie, čo robí a investície sa mu vyplácajú. V porovnaní so streamovacími službami si totiž už teraz vedie výrazne lepšie. Údaje Nielsen napríklad ukazujú, že podiel YouTube na všetkom odvysielanom televíznom a streamovacom obsahu v USA predstavoval takmer 10 %. V prípade Netflixu to bolo 7,6 %, ďalšie služby už sa hýbali medzi 1 až 2 percentami.
Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Netflix ukázal novú akčnú bombu. Vychádza zo skutočnosti a práve dostala prvý trailer
Kráľ hororu bude strašiť naďalej. Ikonická séria dostane nečakané pokračovanie
VIDEO: Stallone bojuje proti hviezde Terminátora. Seriálový hit sa vracia na Slovensko
Slovan v Európe aj prestížny hokejový turnaj. Obľúbená TV stanica odkryla svoju ponuku
Netflix chystá svoju najväčšiu filmovú premiéru roka. Kritici už teraz nešetria chválou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Maškrtenie, ktoré prospieva srdcu: Milovaná sladkosť Slovákov znižuje cholesterol, účinok sa prejavuje už pri malom kúsku
Za 100 eur mesačne môžeš svojmu dieťaťu našetriť až pol milióna eur. Expert radí rodičom, ako správne sporiť (ROZHOVOR)
Známy americký aktivista Charlie Kirk je mŕtvy, uviedol Trump. Bol zastrelený pred zrakmi fanúšikov
Tisíce seniorov nedostanú peniaze včas: Sociálna poisťovňa mení termín výplaty dôchodkov, poznáme dátum
Fico reaguje na narušenie poľského vzdušného priestoru: Nenechá sa „vyprovokovať politickými hrami“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vedci našli artefakt starý 80 000 rokov. Odhalil, že o minulosti ľudstva sme sa totálne mýlili
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci ich autá milujú. Veľká automobilka ukázala svoje auto budúcnosti, ide úplne proti prúdu
- Vedci odhalili zvláštny jav pri jednej z najjasnejších hviezd na oblohe. Ovplyvňuje ju neznáma sila
- PET fľaše sa menia na prekvapivú zbraň. Vedci hovoria o riešení klimatickej krízy
-
- Vedci našli artefakt starý 80 000 rokov. Odhalil, že o minulosti ľudstva sme sa totálne mýlili
- Slováci ich autá milujú. Veľká automobilka ukázala svoje auto budúcnosti, ide úplne proti prúdu
- PET fľaše sa menia na prekvapivú zbraň. Vedci hovoria o riešení klimatickej krízy
- Vedcom padla sánka. 4 757 metrov pod ľadom Antarktídy objavili stratený svet
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Vedcom padla sánka. 4 757 metrov pod ľadom Antarktídy objavili stratený svet
- Veľmoc našla ložisko mimoriadne vzácnej suroviny. Má astronomickú hodnotu
- Nová rana pre vodičov. Ak nemáš splnenú túto podmienku, auto ti na STK neprejde
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Na Slovensko prichádza najlepšie hodnotený seriál celého roka. Ponúkne ho jediná služba
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
Nový prieskum odhalil trend. Platby kartou a mobilom sa stali štandardom na Slovensku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP