Riziko, ktoré sa spočiatku javilo ako odvážny experiment, sa premenilo na nečakaný triumf. Hraná adaptácia animovanej klasiky Ako si vycvičiť draka sa stala nielen najlepšie hodnoteným filmom roka, ale aj kasovým hitom. Už počas prvého víkendu zarobil film celosvetovo neuveriteľných 197,8 milióna dolárov.

Podobne silný nástup zaznamenal aj v slovenských kinách, kde v týždňovej diváckej návštevnosti zosadil z trónu ďalšiu hranú adaptáciu Lilo & Stitch. Tieto čísla výrazne prekonali očakávania štúdií a okamžite zaradili film medzi najúspešnejšie premiéry tohto roka.

Objavili štúdia zlatú baňu?

Živé adaptácie animovaných filmov v posledných rokoch čelili nejednoznačným reakciám. V prípade Snehulienky sa dokonca objavili aj kontroverzie a vlny toxicity, no nová verzia Ako si vycvičiť draka dokazuje, že s dôkladným a citlivým prístupom k réžii môže byť hraný remake animovanej rozprávky úspešný nielen po komerčnej, ale aj po kritickej stránke.

TMDB

Film má na portáli ČSFD aktuálne hodnotenie 87 percent a s prehľadom vedie rebríček najlepšie hodnotených filmových titulov tohto roka. Kľúčovú úlohu v tomto úspechu zohral režisér Dean DeBlois, ktorý stál aj za pôvodnou animovanou trilógiou.

Napriek prirodzenej obave, či dokáže hraná verzia zachytiť kúzlo originálu, sa tvorcovi podarilo vytvoriť vizuálne pôsobivé a emocionálne silné dielo. Scény medzi Hiccupom a Toothlessom opäť tvoria jadro príbehu, tentoraz v kombinácii realistických prostredí, fyzických kulís a starostlivo dotvorených vizuálnych efektov.

Globálny komerčný úspech filmu, ako aj ďalšieho nedávneho hitu Lilo & Stitch, okamžite rozprúdil diskusiu o novej ére hraných remakov animovaných hitov, ktoré majú dostatočne silnú fanúšikovskú základňu, no zároveň nie sú „vyčerpané“ opakovanými prerábkami. Na rozdiel od Snehulienky, Aladina či Krásky a zviera, ktoré v posledných rokoch dostali hrané verzie, patria totiž oba filmy k pomerne novým značkám.

Napriek tomu ostáva otázka, či sa štúdiám podarí udržať túto vlnu úspechu aj v ďalších rokoch. Viacerí analytici poukazujú, že moderné publikum je čoraz náročnejšie a rýchlo rozpozná, kedy ide len o „rýchly zárobok“ bez skutočného obsahu. Veľa môže napovedať o tomto trende už budúci rok nová hraná verzia Moany, ktorá prichádza v kontexte úspechu animovaného pokračovania Moana 2, ktorá minulý rok zarobila v kinách viac než miliardu dolárov.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP