Sprevádza ju povesť najlepšieho tohtoročného filmu a zároveň ide o jedného z najvážnejších kandidátov na budúcoročných Oscarov. Akčná komédia Jedna bitka za druhou, ktorá na konci septembra dorazila do kín a žiari v nej Leonardo DiCaprio, napriek vysokým kvalitám prehrala boj o divákov. Porážka je natoľko výrazná, že novinka sa zaradí medzi najstratovejšie filmy roka, informuje Variety.

Keď kvalita nestačí

Jedna bitka za druhou síce po príchode do kín zaznamenala sľubný štart. Novinka sa stala najlepšie zarábajúcim filmom oceňovaného režiséra Paula Andersona a tiež najúspešnejšou novinkou DiCapria od premiéry Titanicu. Ukázalo sa však, že za počiatočným úspechom stála najmä silná marketingová kampaň a divácky záujem v ďalších týždňoch prudko klesal.

V čase písania článku filmová novinka celosvetovo zarobila približne 142 miliónov dolárov. Vzhľadom na skutočnosť, že ide o novú filmovú značku a navyše s prístupnosťou od 18 rokov, podobné zárobky vôbec nie sú zlé, problémom sú však vysoké náklady. Tie sa celkovo vyšplhali až k 200 miliónom a desiatky ďalších išli na marketing.

Film sa ešte premieta vo vybraných kinách, je však jasné, že žiadne veľké zárobky už sa konať nebudú. Aj preto analytici odhadujú, že novinka skončí v strate približne 100 miliónov dolárov.

Jedna bitka za druhou by potrebovala zarobiť približne 300 miliónov, aby sa dostala zo straty. Je to preto, že Warner Bros. minulo viac než 130 miliónov dolárov na produkciu a 70 miliónov na propagáciu, pričom tržby z lístkov sa zvyčajne delia v pomere 50 na 50 medzi štúdiá a prevádzkovateľov kín,“ hovorí analytik pre Variety. Výsledkom podľa neho vysoká strata približne na úrovni 100 miliónov.

TMDB

Novinka v kinách nenarazila sama. Spoločne s ňou komerčne pohorela aj športová dráma Mlátička, v ktorej Dwayne Johnson podľa kritikov podáva životný výkon kariéry a viacerí ho pasujú na zisk Oscarovej sošky. Shawn Robbins, analytik spoločnosti Fandango, hovorí, že oba filmy napriek pozitívnym ohlasom nedokázali u divákov vyvolať pocit, že o niečo prichádzajú. „Neboli dostatočne prezentované ako výnimočné udalosti,“ hovorí Robbins.

Analytici sa však zhodujú aj na tom, že diváci si čoraz viac zvykajú sledovať filmy doma. Počas globálnej pandémie sa výrazne skrátilo okno medzi premiérou noviniek v kinách a ich pridaním na streamovacie služby. Diváci si preto radšej počkajú na pridanie filmu online. Aj preto zo strany filmových štúdií môžeme radšej očakávať stávky na istotu.

Ľudia chodia do kina nanajvýš niekoľkokrát do roka. Priťahuje ich to, čo poznajú – pokračovania, prequely a vedľajšie príbehy, pri ktorých je menšia pravdepodobnosť, že odídu sklamaní,“ hovorí analytik spoločnosti Texas Capital Securities, Eric Wold. „Pre štúdiá bolo vždy náročné investovať veľa do pôvodných námetov. Riziko neúspechu je vyššie.“

Naďalej zostáva horúcim kandidátom na Oscara

Nový film Paula Andersona Jedna bitka za druhou je voľne inšpirovaný slávnym románom Vineland od Thomasa Pynchona. Príbeh sleduje skupinu bývalých revolucionárov, ktorí musia po rokoch života v ústraní čeliť svojej minulosti. V centre deja stojí Leonardo DiCaprio ako Bob Ferguson, bývalý radikál a aktivista revolučných hnutí, ktorému jeden z dávnych nepriateľov unesie dcéru. Bob sa vydáva na šialenú jazdu za jej záchranou, na ktorej mu pomáhajú aj starí známi.

Okrem Leonarda DiCapria vo filme vidieť aj ďalšie známe herecké mená. Benicio del Toro napríklad stvárňuje mentora hlavnej postavy, ďalej sú tu Regina Hall, Teyana Taylor, Chase Infiniti, Alana Haim alebo tiež Sean Penn, ktorý tu zosobňuje pravicového radikála stojaceho za únosom Bobovej dcéry.

Podobne ako všetky Andersenove filmy, aj Jedna bitka za druhou funguje ako satira súčasnej americkej spoločnosti. Známy režisér sa nebojí otvárať témy politických extrémov a pozostatkov kontrakultúry, ktoré sa prelínajú s realitou 80. rokov v období Reaganovej éry.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP