Moskvič vstal z popola. Má šialenú spotrebu a extrémne pomalý infotainment
Ruská vojna na Ukrajine zapríčinila, že z Putinovej krajiny odišli prakticky všetky veľké európske automobilky a tak Rusom nezostalo nič iné, ako znova nakopnúť svoj vlastný automobilový priemysel.
Pomôcť tomu malo aj znovuoživenie značky Moskvič. V tamojších médiách vychádzajú prvé recenzie na túto znovuzrodenú „ruskú“ legendu, ktorá vo finále vraj nie je až tak zlá, no ani ruská. Vďačiť za ňu môžu Číňanom.
Čínska kvalita miesto ruskej
Pôvodný Moskvič vznikol ešte v roku 1930 a aj keď nikdy nevyrábal práve revolučné autá, sprvu sa mu darilo držať krok s dobou a dizajn prvých áut, ako napríklad KIM-10, lahodí oku dodnes a pôsobí ako slušný veterán.
Aj keď po to technickej stránke nebola žiadne sláva, ešte vždy sa jednalo o tie lepšie autá z východného bloku.
Rusko sa teraz rozhodlo túto legendárnu značku po dlhých rokoch opäť oživiť a to modelom Moskvič 3, ktorý sa v skutočnosti zakladá na dizajne čínskej značky JAC, ktorá očividne dodáva aj komponenty. Auto sa montuje v bývalej továrni Renault.
V skutočných testoch neočaril
Z doterajších recenzií je jasné, že nový Moskvič bude auto zamerané pre masy a bežných ľudí. Benzínový motor má objem 1,5 litra a výkon 150 koní, čo podľa tamojších novinárov absolútne postačuje na každodenné jazdenie. Papierová spotreba je niekde na úrovni 6,6 l/100 km. V realite sa ale vyšplhala až na dvojnásobok, teda vyše 12 litrov, čo je na dnešné pomery a triedu auta extrémne veľa.
Auto pôsobí veľmi moderne, či už z vonku, ale aj v interiéri. Vonku dominujú LED svetlá s peknou grafikou, zatiaľ čo vo vnútri môžeme nájsť farebný dotykový displej infotainmentu, ktorý podporuje Apple CarPlay aj Android Auto. Rýchlosť systému je ale katastrofálna a listovanie v menu je skôr za trest.
O radenie sa stará automatická prevodovka, nejde však o modernú technológiou shift-by-wire, ale o pomerne zastaralú prevodovku, kedy je radiaca páka pevne spojená so samotnou skriňou.
V interiéri prevláda dotykové ovládanie, ktoré zožalo vlnu kritiky. Rusi sú jednoducho „stará škola“ a preferujú hardvérové tlačidlá na ovládanie klimatizácie, ktoré sú podľa nich pohodlnejšie.
Milým prekvapením je napríklad prítomnosť kotúčových bŕzd na všetkých štyroch kolesách. Inak ale ide o veľmi jednoduché, ba až „základné“ auto.
Čínsky Moskvič môže ísť na dračku
Nový Moskvič sa síce vyrába v Rusku, avšak nejde o ruský dizajn, ale auto vyrábané z čínskych komponentov, ktoré sa používajú k výrobe modelu JAC JS4.
Rusko nepridalo nič – teda okrem vlastnej značky a o niečo horšej pracovnej morálky. Z hľadiska kvality môže výroba v Rusku spôsobovať ešte väčšie problémy, než výroba v Číne.
Továreň Renaultu má dnes v rukách Kamaz a ročne chce vyrobiť 50 000 áut, čo nie je žiadne veľké číslo. Tesla stíha vo svojej Šanghajskej továrni vyrábať až 22 000 áut týždenne, najväčšia továreň Toyoty v Kentucky zase 550 000 áut ročne, píše CNBC.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
VIDEO: Netflix chystá najväčší seriál v histórii Poľska. Ukazuje tragédiu, ktorá otriasla Európou
VIDEO: Hollywoodska sexbomba, ktorú velebí Donald Trump, dostáva vo svojej novinke tvrdé rany
Génius Hawking mal znova pravdu. Vedci potvrdili jeho odvážnú teóriu o časopriestore
Poznáme ceny diaľničných známok pre rok 2026. Mnohých šoférov určite prekvapia
Toto je novinka pre iPhone Air. Cena je tak vysoká, že vyvolala smiech aj kritiku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Poplach v parlamente: Do podateľne NR SR prišla podozrivá obálka
Slávna kozmetická značka sa topí v sťažnostiach. Slováci márne čakajú na svoje online nákupy, firma ich ignoruje
Prelomová dohoda: Británia spúšťa výrobu obranných dronov pre Ukrajinu
Prekvapivé odhalenie: Tieto potraviny urýchľujú demenciu o desiatky rokov, ukazuje rozsiahly výskum
50-tisíc úmrtí ročne prinútilo vládu konať. Španielsko zavádza najprísnejší zákaz v Európe
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tisíce ton zlata, medi a striebra. Na hranici dvoch štátov našli najväčší poklad za posledných 30 rokov
- Padnutý strom v Amazónii nechal vedcov v nemom úžase. Odhalil tajomstvo ukryté stáročia
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci si našli nového miláčika. Tento mobil nestojí 1000 eur a poráža vlajkové lode Apple a Samsungu
- Vedci našli artefakt starý 80 000 rokov. Odhalil, že o minulosti ľudstva sme sa totálne mýlili
-
- Padnutý strom v Amazónii nechal vedcov v nemom úžase. Odhalil tajomstvo ukryté stáročia
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Vedci našli artefakt starý 80 000 rokov. Odhalil, že o minulosti ľudstva sme sa totálne mýlili
- Tisíce ton zlata, medi a striebra. Na hranici dvoch štátov našli najväčší poklad za posledných 30 rokov
- Slováci si našli nového miláčika. Tento mobil nestojí 1000 eur a poráža vlajkové lode Apple a Samsungu
-
- Vedcom padla sánka. 4 757 metrov pod ľadom Antarktídy objavili stratený svet
- Veľmoc našla ložisko mimoriadne vzácnej suroviny. Má astronomickú hodnotu
- Vedci našli artefakt starý 80 000 rokov. Odhalil, že o minulosti ľudstva sme sa totálne mýlili
- Nová rana pre vodičov. Ak nemáš splnenú túto podmienku, auto ti na STK neprejde
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP