Moskvič vstal z popola. Má šialenú spotrebu a extrémne pomalý infotainment
Ruská vojna na Ukrajine zapríčinila, že z Putinovej krajiny odišli prakticky všetky veľké európske automobilky a tak Rusom nezostalo nič iné, ako znova nakopnúť svoj vlastný automobilový priemysel.
Pomôcť tomu malo aj znovuoživenie značky Moskvič. V tamojších médiách vychádzajú prvé recenzie na túto znovuzrodenú „ruskú“ legendu, ktorá vo finále vraj nie je až tak zlá, no ani ruská. Vďačiť za ňu môžu Číňanom.
Čínska kvalita miesto ruskej
Pôvodný Moskvič vznikol ešte v roku 1930 a aj keď nikdy nevyrábal práve revolučné autá, sprvu sa mu darilo držať krok s dobou a dizajn prvých áut, ako napríklad KIM-10, lahodí oku dodnes a pôsobí ako slušný veterán.
Aj keď po to technickej stránke nebola žiadne sláva, ešte vždy sa jednalo o tie lepšie autá z východného bloku.
Rusko sa teraz rozhodlo túto legendárnu značku po dlhých rokoch opäť oživiť a to modelom Moskvič 3, ktorý sa v skutočnosti zakladá na dizajne čínskej značky JAC, ktorá očividne dodáva aj komponenty. Auto sa montuje v bývalej továrni Renault.
V skutočných testoch neočaril
Z doterajších recenzií je jasné, že nový Moskvič bude auto zamerané pre masy a bežných ľudí. Benzínový motor má objem 1,5 litra a výkon 150 koní, čo podľa tamojších novinárov absolútne postačuje na každodenné jazdenie. Papierová spotreba je niekde na úrovni 6,6 l/100 km. V realite sa ale vyšplhala až na dvojnásobok, teda vyše 12 litrov, čo je na dnešné pomery a triedu auta extrémne veľa.
Auto pôsobí veľmi moderne, či už z vonku, ale aj v interiéri. Vonku dominujú LED svetlá s peknou grafikou, zatiaľ čo vo vnútri môžeme nájsť farebný dotykový displej infotainmentu, ktorý podporuje Apple CarPlay aj Android Auto. Rýchlosť systému je ale katastrofálna a listovanie v menu je skôr za trest.
O radenie sa stará automatická prevodovka, nejde však o modernú technológiou shift-by-wire, ale o pomerne zastaralú prevodovku, kedy je radiaca páka pevne spojená so samotnou skriňou.
V interiéri prevláda dotykové ovládanie, ktoré zožalo vlnu kritiky. Rusi sú jednoducho „stará škola“ a preferujú hardvérové tlačidlá na ovládanie klimatizácie, ktoré sú podľa nich pohodlnejšie.
Milým prekvapením je napríklad prítomnosť kotúčových bŕzd na všetkých štyroch kolesách. Inak ale ide o veľmi jednoduché, ba až „základné“ auto.
Čínsky Moskvič môže ísť na dračku
Nový Moskvič sa síce vyrába v Rusku, avšak nejde o ruský dizajn, ale auto vyrábané z čínskych komponentov, ktoré sa používajú k výrobe modelu JAC JS4.
Rusko nepridalo nič – teda okrem vlastnej značky a o niečo horšej pracovnej morálky. Z hľadiska kvality môže výroba v Rusku spôsobovať ešte väčšie problémy, než výroba v Číne.
Továreň Renaultu má dnes v rukách Kamaz a ročne chce vyrobiť 50 000 áut, čo nie je žiadne veľké číslo. Tesla stíha vo svojej Šanghajskej továrni vyrábať až 22 000 áut týždenne, najväčšia továreň Toyoty v Kentucky zase 550 000 áut ročne, píše CNBC.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Zbytočne vyhadzuješ stovky eur. Toto sú najlepšie volanty pre PC a konzolu
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
Celý život nás klamú. Powerbanky sú špinavý biznis, toto ti výrobcovia nikdy nepovedia
Prelomové upírske RPG príde už budúci rok. Dočkáme sa konkurencie pre Zaklínača? (TRAILER)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Langoš je najlepšie antidepresívum, ale zároveň dno gastronómie.“ Bratislavčan ho dostal do svetového bedekra
Môžeš mať cukrovku a ani o tom netušiť: Mladých ohrozuje choroba, ktorú doteraz spájali len so staršími
„Omladol som o 10 rokov, odišiel som z mesta a žil 3 roky v lese.“ Vedec zo Stanfordu o recepte na dlhovekosť
„Apokalypsa“ nad Ukrajinou: Rusko vyslalo 477 dronov a 60 rakiet, ide o doposiaľ najväčší vzdušný útok
Dermatologička varuje pred populárnou zložkou v opaľovacích olejoch a doplnkoch: Zvyšuje riziko rakoviny pľúc o 24 %
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nový čínsky motor prežil test, ktorý láme fyzikálne zákony. Využíva pohon ako z iného sveta
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Ani fúzia sa jej nevyrovná. Vedci našli alternatívu, ktorá nám dá neobmedzenú energiu
- Ako sa tam vôbec dostal? Na Mesiaci našli „materiál budúcnosti”
- Slovákov čaká veľké prekvapenie pri nákupe nového mobilu. Začalo platiť prísne nariadenie Európskej únie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Nový čínsky motor prežil test, ktorý láme fyzikálne zákony. Využíva pohon ako z iného sveta
- V Ázii sa zrútil záhadný supermoderný dron. Nikto nevie, komu patrí
- Vedci ostali v nemom úžase. Prehliadaná planéta našej Galaxie v sebe ukrýva poklad za bilióny eur
- Ukrajina nasadila desivý dron s názvom „Peklo“. V prvej akcii zničil všetky ciele a Rusi sú bezradní
-
- Slovákov čaká veľké prekvapenie pri nákupe nového mobilu. Začalo platiť prísne nariadenie Európskej únie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Ak zaútočia, pocítia fatálny úder. USA poslali do Európy tisíce vojakov a najsmrtiacejšiu flotilu sveta
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Majú voňať, namiesto toho nám ničia pľúca. Vedci varujú pred tichým zabijakom ovzdušia v dome
Masívny útok Ruska zasiahol celú Ukrajinu. Aktivovali sa aj poľské stíhačky
Slovenské palivá budú lacnejšie než vlani. Zdražovanie sa zastavilo, tvrdia banky
Vesmír zahltený odpadom. EÚ chce zákonom prinútiť operátorov likvidovať satelity
Klimatická veda prehodnocuje svoje modely. Yale navrhuje nový prístup
Darwin sa možno mýlil. Evolúcia prebieha v skokoch, tvrdia vedci
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP