Moskvič vstal z popola. Má šialenú spotrebu a extrémne pomalý infotainment
Ruská vojna na Ukrajine zapríčinila, že z Putinovej krajiny odišli prakticky všetky veľké európske automobilky a tak Rusom nezostalo nič iné, ako znova nakopnúť svoj vlastný automobilový priemysel.
Pomôcť tomu malo aj znovuoživenie značky Moskvič. V tamojších médiách vychádzajú prvé recenzie na túto znovuzrodenú „ruskú“ legendu, ktorá vo finále vraj nie je až tak zlá, no ani ruská. Vďačiť za ňu môžu Číňanom.
Čínska kvalita miesto ruskej
Pôvodný Moskvič vznikol ešte v roku 1930 a aj keď nikdy nevyrábal práve revolučné autá, sprvu sa mu darilo držať krok s dobou a dizajn prvých áut, ako napríklad KIM-10, lahodí oku dodnes a pôsobí ako slušný veterán.
Aj keď po to technickej stránke nebola žiadne sláva, ešte vždy sa jednalo o tie lepšie autá z východného bloku.
Rusko sa teraz rozhodlo túto legendárnu značku po dlhých rokoch opäť oživiť a to modelom Moskvič 3, ktorý sa v skutočnosti zakladá na dizajne čínskej značky JAC, ktorá očividne dodáva aj komponenty. Auto sa montuje v bývalej továrni Renault.
V skutočných testoch neočaril
Z doterajších recenzií je jasné, že nový Moskvič bude auto zamerané pre masy a bežných ľudí. Benzínový motor má objem 1,5 litra a výkon 150 koní, čo podľa tamojších novinárov absolútne postačuje na každodenné jazdenie. Papierová spotreba je niekde na úrovni 6,6 l/100 km. V realite sa ale vyšplhala až na dvojnásobok, teda vyše 12 litrov, čo je na dnešné pomery a triedu auta extrémne veľa.
Auto pôsobí veľmi moderne, či už z vonku, ale aj v interiéri. Vonku dominujú LED svetlá s peknou grafikou, zatiaľ čo vo vnútri môžeme nájsť farebný dotykový displej infotainmentu, ktorý podporuje Apple CarPlay aj Android Auto. Rýchlosť systému je ale katastrofálna a listovanie v menu je skôr za trest.
O radenie sa stará automatická prevodovka, nejde však o modernú technológiou shift-by-wire, ale o pomerne zastaralú prevodovku, kedy je radiaca páka pevne spojená so samotnou skriňou.
V interiéri prevláda dotykové ovládanie, ktoré zožalo vlnu kritiky. Rusi sú jednoducho „stará škola“ a preferujú hardvérové tlačidlá na ovládanie klimatizácie, ktoré sú podľa nich pohodlnejšie.
Milým prekvapením je napríklad prítomnosť kotúčových bŕzd na všetkých štyroch kolesách. Inak ale ide o veľmi jednoduché, ba až „základné“ auto.
Čínsky Moskvič môže ísť na dračku
Nový Moskvič sa síce vyrába v Rusku, avšak nejde o ruský dizajn, ale auto vyrábané z čínskych komponentov, ktoré sa používajú k výrobe modelu JAC JS4.
Rusko nepridalo nič – teda okrem vlastnej značky a o niečo horšej pracovnej morálky. Z hľadiska kvality môže výroba v Rusku spôsobovať ešte väčšie problémy, než výroba v Číne.
Továreň Renaultu má dnes v rukách Kamaz a ročne chce vyrobiť 50 000 áut, čo nie je žiadne veľké číslo. Tesla stíha vo svojej Šanghajskej továrni vyrábať až 22 000 áut týždenne, najväčšia továreň Toyoty v Kentucky zase 550 000 áut ročne, píše CNBC.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Výsledky experimentu vyrazili výskumníkom dych. AI modely si vedia prenášať tajné správy, aj tie extremistické
Čínskej invázii nedajú šancu. Kľúčový ostrov Ázie buduje 100-tisícovú armádu dronov, ktorá rozhodne konflikt
Ostatné hry už nezapneš. Očakávaný titul láka na brutálne súboje, aké si ešte nezažil
Štát zlyháva, ty nemusíš. Slováci vstupujú do éry AI agentov, takto si okamžite zlepšíš život (PREHĽAD)
Startup zo Silicon Valley má nečakanú posilu. Denný režim ich programátora riadi väzenský rozpis
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Plat 36 900 eur aj pre juniorov. Technologický gigant hľadá nových zamestnancov v Bratislave
SVET V ALARME: Masívne zemetrasenie spustilo cunami, rúti sa na viacero krajín naraz. Smršť príde o pár hodín
Slováci uviazli v Grécku: Let bol zrušený, na návrat domov čakajú už druhý deň
Analýza mRNA vakcín je hotová. Slovenská akadémia vied splnila zadanie ministerstva
Hrozí pokuta až 800 eur: Tisíce Slovákov netušia, že ich vodičák má skrytý „dátum spotreby“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zmeny v STK zaskočili Slovákov. Vysoké pokuty hrozia aj tým, ktorí auto už nemajú (PREHĽAD)
- Nemeckí tankisti bojujú proti ruským vojskám. Vojnový film ukazuje temnú stránku Wehrmachtu
- Z prehliadaného paliva urobia „novú ropu“. Arabi budujú svätý grál čistej energie za 270 miliárd dolárov
- Vo vesmíre vedci spozorovali niečo, čo pripomína kozmickú bránu. A nachádza sa nečakane blízko Zeme
- Spojenec Západu vylepšil HIMARS desivou zbraňou. Trafila cieľ 480 km ďaleko s extrémnou presnosťou
-
- Vojenskí experti prišli s víťazným plánom: Nad Ukrajinou bude lietať stovka európskych stíhačiek
- Zmeny v STK zaskočili Slovákov. Vysoké pokuty hrozia aj tým, ktorí auto už nemajú (PREHĽAD)
- Nemeckí tankisti bojujú proti ruským vojskám. Vojnový film ukazuje temnú stránku Wehrmachtu
- Z prehliadaného paliva urobia „novú ropu“. Arabi budujú svätý grál čistej energie za 270 miliárd dolárov
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
-
- Zmeny v STK zaskočili Slovákov. Vysoké pokuty hrozia aj tým, ktorí auto už nemajú (PREHĽAD)
- Vojenskí experti prišli s víťazným plánom: Nad Ukrajinou bude lietať stovka európskych stíhačiek
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Kolaps ľudskej spoločnosti príde nečakane skoro. Vedcov vystrašil počítač s realistickou predpoveďou
- Spojenec Západu vylepšil HIMARS desivou zbraňou. Trafila cieľ 480 km ďaleko s extrémnou presnosťou
Európsky kódex pre AI rozdelil technologických obrov. Prichádza otvorený konflikt
Najpresnejší radar NASA je na orbite. Upozorní na zemetrasenia aj padnuté mosty
Veľká novinka pre majiteľov smart hodiniek. Najväčší operátor prichádza s užitočnou funkciou
EÚ zaskočila svet. Nečakaná krajina môže cez Rusko vyvážať uhlie napriek sankciám
Audi sa rúti dolu kopcom. Zisk sa prepadol o vyše 37 % a problémy nekončia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP