Televízna skupina Markíza od dnes 21. mája 2025 zavádza výraznú zmenu, ktorá ovplyvní spôsob sledovania jej programov v archíve. Diváci, ktorí si zvykli pozerať svoje obľúbené relácie zo záznamu a reklamy jednoducho pretáčať, už túto možnosť mať nebudú.

Nové opatrenie sa týka všetkých kanálov skupiny Markíza, vrátane staníc Doma, Dajto, Markíza Krimi a Markíza Klasik, a platí pre všetkých, ktorí sledujú archív cez internetových, káblových alebo IPTV operátorov. Výnimku budú mať len tí, ktorí sledujú televíziu cez satelit alebo terestriálne vysielanie, kde archív nie je dostupný, prípadne si relácie nahrávajú na vlastné zariadenie.

Dôvodom nepopulárneho kroku je snaha ochrániť príjmy z reklamy, ktoré sú pre komerčnú televíziu kľúčové. Markíza argumentuje, že výroba vlastných programov, seriálov a filmov je finančne náročná a práve reklama je hlavným zdrojom, ktorý tieto náklady pokrýva.

Ak diváci reklamy pretáčajú, televízia prichádza o časť svojich príjmov, čo môže v konečnom dôsledku ovplyvniť aj kvalitu a množstvo pôvodnej tvorby. Tento model je podľa Markízy bežný vo viacerých európskych krajinách a podobné opatrenia už zaviedli aj niektoré konkurenčné televízie v regióne.

Markíza zakazuje pretáčanie reklamy úplne všade.
Unsplash/Joj/Markíza (úprava redakcie)

V praxi to znamená, že pri sledovaní relácií z archívu budú musieť diváci odsledovať reklamné bloky v plnej dĺžke, bez možnosti ich preskočiť. Markíza stanovuje minimálne pravidlá, ktoré musia operátori v súvislosti so zákazom preskakovania reklám dodržať.

Ak v archíve spätne sledujú diváci reláciu, ktorej živé vysielanie už skončilo, musia si pozrieť prvé 3 minúty reklamného bloku. To isté platí, ak spätne sledujú reláciu, ktorú si nahrali a uložili cez aplikáciu operátora. Ak diváci spätne sledujú reláciu, ktorej živé vysielanie ešte neskončilo, nepreskočiteľný je celý reklamný blok.

Markíza tak divákov oberá o jednu z hlavných výhod sledovania relácií z archívu. Na zmenu reagovali aj operátori, ktorí upozorňujú, že zákaz pretáčania reklám môže znížiť spokojnosť zákazníkov, keďže práve táto funkcia patrila medzi najobľúbenejšie. Na druhej strane, Markíza verí, že tento krok pomôže stabilizovať jej príjmy a umožní jej aj naďalej prinášať kvalitný obsah pre čo najširšie publikum.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP