Herný priemysel je obrovský ekosystém, ktorý spája kreativitu, technológie a samozrejme biznis. Za každou úspešnou hrou stojí množstvo neviditeľnej práce, od vývoja a marketingu až po monetizáciu. Čo všetko sa skrýva v zákulisí, o ktorom sa bežný človek nedozvie?

So spoločnosťou SuperScale, ktorá sa zameriava na optimalizáciu hier a ich rast, sme nahliadli do fungovania herného priemyslu a prezradíme ti, ako môžu vývojári a hráči vyťažiť z hier maximum. Hovorili sme o trendoch, technológiách a stratégiách, ktoré sprevádzajú vývoj hier, ale aj bežných ľudí.

Jej zakladateľ Ivan Trančík o tom vie svoje najmä po stretnutí so šéfom Google Play tímu v Londýne, ktorý sa stal jeho počiatočným investorom a pomohol mu k prvému investičnému kolu vo výške 5 000 000 dolárov v roku 2020, v ktorom sa začala nová kapitola SuperScale.

V článku sa dočítaš:

  • V čom spočíva tajomstvo úspešnej hry?
  • Ktorá prekvapivá skupina ľudí si v hrách kupuje najviac?
  • Čo je na hernom biznise najťažšie, na čom vývojári zlyhávajú?
  • S akou najväčšou kontroverziou sa v súčasnosti stretávajú hráči v online svete?
  • Prečo ju aj tak veľa hráčov ignoruje?
  • Koľko percent hráčov si podľa dát v hrách aj niečo kúpi?
  • Ktorý tip gamingu je na vzostupe?

SuperScale herný rozhovor s Ivanom Trančíkom.
SuperScale

Máš skúsenosti s tými najväčšími hráčmi v biznise, ktorí ti odovzdali veľa skúseností. V čom teda spočíva tajomstvo úspešnej hry?

Vývoj hier a ich následný úspech je veľmi náročná púť, ale nemusí to tak byť vždy. Určite dobre poznáš nostalgickú hru Hill Climb Racing. Vznikla doslova na kolene za 3 – 4 mesiace s minimálnym budgetom.

Celý art zakladateľovi Fingersoftu Tonimu Fingerroosovi nakreslila priateľka a po vydaní vychytal to správne obdobie veľmi zábavnou hrou. S jednoduchou, ale výbornou fyzikou. Výsledok je, že zarobila niekoľko stoviek miliónov dolárov.

Ale máš aj mobilné hry, ktorých rozpočty sa pohybujú v desiatkach až stovkách miliónov dolárov. Tajomstvo úspechu spočíva v technológiách, ktoré využiješ. Je niekoľko hier, ktoré vznikli s malým budgetom a vyzerajú dobre. Príkladom je Valheim, ktorú spravili 4 študenti za pol roka s budgetom 100-tisíc dolárov.

Na druhej strane, existujú aj hry, ktoré stavili na vlastné technológie a uspeli. Vývojárske štúdio Space Engineers si spravilo vlastný engine, pretože Unreal Engine a Unity nepodporovali takú deštrukciu prostredia, akú chceli. Na Steame sú už 12 rokov a je to štvrtá najpopulárnejšia módovaná hra na svete.

Neuspeje však každá hra, v čom je problém?

Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.

Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.

Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.

Čítajte viac z kategórie: Hry

Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.
Platba
Tlačidlo späť
Visa logo
Mastercard logo
Trust pay
Registrovať a zaplatiť
Ikona zabezpečenia
Zabezpečené šifrovaním
Trust pay
Platobné operácie sa odohrávajú na zabezpečených certifikovaných platformách spĺňajúcich tie najvyššie PCI DSS štandardy bezpečnosti.
Zrušiť predplatné môžeš kedykoľvek. Súhlasím s poskytnutím predpaltného a bol som poučený, že odsúhlasením jeho poskytnutia strácam právo na odstúpenie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP