Neubehol ani deň od ohlásenia vytúženého pokračovania obľúbenej hry Ghost of Tsushima a hráči už začínajú kritizovať štúdio Sucker Punch pre výber hlavnej postavy. Tá bude ženského pohlavia a je vidieť, ako málo stačí, aby herní nadšenci začali s nálepkami ako „woke“ alebo DEI odpad. Ukazuje sa tu podobný problém, ako sme videli už pri Assassin’s Creed Shadows, keď ukázal hlavnú postavu tmavej pleti.

Ozývali sa hlasy, že titul nebude verný japonskej kultúre, pretože v jej histórii nie sú záznamy o žiadnom afroamerickom samurajovi, aj keď niektorí odborníci to vyvracajú a tvrdia, že postava Yasuke má základ v japonských dejinách. Podobne je to teraz pri Ghost of Yotei, kde fanúšikovia kritizujú hru kvôli faktu, že ženskí samurajovia neexistovali.

Predčasné odsúdenie

To, že ženy nemohli byť samurajmi je pravda, no zabúdajú na fakt, že Sucker Punch nikdy nepovedal, že Atsu je samurajka. Vlastne nám nepovedali takmer nič o tom, kto to je a ako sa naučila bojovať s kombináciou katany a daishō. Práve kvôli nedostatočným informáciám zatiaľ nemôžeme hovoriť o woke alebo inej ideológii, ktorú majú podľa niektorých ľudí autori v novinke propagovať.

Navyše výber hlavnej hrdinky dokonale zapadá do roku 1603, kam je novinka zasadená, keďže ide o začiatok éry Edo, počas ktorej ženy stratili veľkú časť svojich práv. Trend predčasného nálepkovania je však v súčasnosti rozšírený ako v hrách, tak aj pri filmoch. Môžeme spomenúť napríklad herný prepadák Suicide Squad, o ktorom si ľudia myslia, že zlyhal kvôli zakomponovaniu dúhových vlajok za základňu antihrdinov a konzervatívnejšiemu oblečeniu Harley Quinn.

Woke a herné zlyhania

V skutočnosti však urobilo Rocksteady veľkú chybu, keď sa rozhodlo predávať live service hru fanúšikom, ktorých si získalo vďaka singleplayerovým Arkham hrám. Vzorec pre odsúdenie hry anti-woke komunitou vyzerá zhruba tak, že pokiaľ sa hre nedarí, môže za to woke agenda, ktorú hra propaguje. Treba sa však zamýšľať aj nad inými možnosťami, napríklad že titul jednoducho neponúka takmer nič, čo by bolo atraktívne po stránke hrateľnosti.

Na druhej strane sú tu hry, ktoré v sebe mali woke prvky a uspeli, ako napríklad Baldur’s Gate 3, ktorý sa stal niekoľkonásobnou hrou roka. Titul si obľúbila aj anti-woke komunita, ktorá si dokázala obhájiť s tým, že tam toho až tak veľa z tejto ideológie nebolo aj napriek faktu, že sme videli rôzne sexuálne orientácie a rasy postáv. Teória o tom, že woke hry vždy skončia neúspechom je nepravdivá a ide najmä o to, aby sme dali šancu výborným hrám, ktoré ponúkajú hlboký zážitok.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú