Plusy

+ Obrovský svet s bohatým príbehom
+ Uzatvorené oblasti Dragon Age svedčia
+ Dynamický súbojový systém
+ Rozhodnutia, ktoré majú dopad na príbeh
+ Nádherné prostredia, ktoré je radosť objavovať
+ Hromada možností na prispôsobenie Rooka
+ Jednoduché puzzle prvky osviežia hru
+ Stabilné snímkovanie

Mínusy

- Niekomu môže prekážať odklon od pôvodného štýlu Dragon Age
- Zjednodušenie taktických možností
- Pri Performance režime je jemne cítiť rozmazaný obraz

Na rozhodnutiach záleží

Najnovšou hrozbou bude elfský mág Solas, ktorého si môžeš pamätať z predošlej časti. Tvojou prvou úlohou bude zastaviť jeho rituál na privolanie starých elfských bohov. Pri tom ti budú pomáhať ďalšie známe tváre, Lace Harding a Varric Tethras. Nie všetko však pôjde podľa plánu a hneď v úvode ti Dragon Age ukáže, že na tvojich voľbách záleží.

Dragon Age: The Veilguard / FonTech

Príbeh sa totiž bude vetviť práve podľa rozhodnutí, ktoré budeš robiť počas hrania. V kľúčových momentoch je potrebné rozhodovanie, napríklad ktorého spoločníka poslať, aby vykonal špeciálne zadanie. Treba však rátať s tým, že nie všetko môže ísť hladko a tento spoločník môže na dlhý čas vypadnúť „mimo súpisku“.

Po prvej misii sa so skupinou dostaneš do Majáku, ktorý sa nachádza v dimenzii Fade a slúži ako základňa, ktorú môžeš preskúmavať a kde budeš tráviť čas mimo výprav. Maják sa bude meniť a rozširovať postupom v príbehu. Môžeš sa v ňom rozprávať so spoločníkmi, dekorovať svoju izbu, vylepšovať výzbroj, ale aj odhaľovať záhady, ktoré ukrýva.

Dragon Age: The Veilguard / FonTech

Spoločníci majú vlastné motivácie, ktoré budeš preskúmavať pomocou ich príbehových vetiev. Dohromady je ich tu sedem a ich misie pripomínajú tie v Mass Effect 2. Dozvieš sa tak viac o ich minulosti a budeš získavať odmeny v podobe novej výzbroje a materiálov na vylepšovanie. Zároveň je potrebné robiť tieto misie, pokiaľ si chceš s postavou vybudovať romantický vzťah.

V Majáku sa nachádza aj brána, ktorá ťa dostane do rôznych kútov Severného Thedasu, teda krajiny, v ktorej sa Dragon Age odohráva. Okrem lesov, dedín a rôznych zrúcanín navštíviš aj mestá, kde môžeš obchodovať s miestnymi obyvateľmi. Úlohy budeš plniť vo všetkých oblastiach po celej krajine, takže sa priprav aj na opätovné navštevovanie lokácií.

Prostredia ako z rozprávky

V novinke neočakávaj veľký otvorený svet, ale veľa lineárnejšie ladených oblastí, čím sú vývojári z BioWare známi. Autori sa takto rozhodli, aby dokázali lepšie zakomponovať príbehový naratív a môžem skonštatovať, že to bola výborná voľba, predovšetkým pri pohľade na nekonečné púšte a prázdne prostredia v Inquisition. Aj keď cieľ v oblasti bude jasný, sú tu rôzne odbočky, ktoré ťa dovedú k pokladom.

Celý koncept prostredí pripomína severského God of War, v ktorom si na začiatku tiež našiel nedostupné cesty, ktoré si dokázal sprístupniť až neskôr, po získaní určitej schopnosti. K tomu tu nájdeš umne zakomponované hádanky, napríklad nasmerovanie sochy s lúčom na určitý bod, ktorý ti otvorí bránu k truhlici alebo prenášanie energetických kryštálov na odomknutie cesty.

Dragon Age: The Veilguard / FonTech

Ďalšou výhodou uzavretých oblastí je, že prostredia sú pekne nadizajnované a páči sa mi aj viac rozprávkový grafický štýl, ktorý trochu pripomína napríklad Fable alebo Kingdoms of Amalur. O dych berúce výhľady tiež nebude núdza, pri prieskume ruín zbadáš na horizonte vznášajúci sa hrad, inde sa ti zas naskytne pohľad na nočné mesto.

Oceňujem tiež vynikajúci balans medzi prieskumom prostredia a súbojmi, ktorých je v hre požehnane. Prichádza tu však aj ďalšie veľké odchýlenie od pôvodného konceptu Dragon Age hier, ktoré boli známe najmä svoji taktickým prístupom k bitkám.

Odklon od koreňov

Taktika nehrá vo Veilguard prím, no súboje sú dynamické a opäť by som ich prirovnal ku známemu God of War. Pri prvých súbojoch som hre príliš neveril, no po postupnom odomykaní nových útokov v až neskutočne obrovskom strome schopností si ma autori získali. Tieto schopnosti sú pritom rozdelené do rôznych skupín a najviac sa oplatí investovať iba do jednej z nich.

Dragon Age: The Veilguard / FonTech

Z môjho zlodeja sa po niekoľkých leveloch stal Duelista, ktorý sa zameriava najmä na boj jedného proti jednému, keďže dokáže udeliť vysoké poškodenie pomocou dvoch dýk. To je iba príklad, no každá trieda má vlastné podskupiny, takže každý má možnosť vybrať si bojový štýl, ktorý mu sedí najviac. Pri výbere triedy však pozorne zvažuj možnosti, keďže zo zlodeja sa pri napredovaní už nemôže stať mág ani bojovník. Môžeš meniť iba jeho schopnosti.

Partia hrdinov, známych ako Veilguard, sa bude počas príbehu rozrastať o známe, ale aj úplne nové tváre, ktoré bude spájať snaha o záchranu sveta pred elfskými bohmi Elgar’nanom a Ghilan’nainom. Každý spoločník má vlastný set schopností, ktoré v súbojoch rozšíria Rookove možnosti.

Naraz môžeš so sebou vziať dvoch spoločníkov, ktorí v súbojoch fungujú trochu inak, ako sme boli zvyknutí v minulosti. Nemôžeš ich ovládať, nemajú ukazovateľ životov a v súbojoch nikdy nezomrú, takže záleží iba na Rookovom prežití. Hlavná postava im bude dávať povely pomocou výberu v ponuke, ktorá sa nápadne podobá tej v Mass Effecte.

Na jednej strane podobná hrateľnosť pridáva na dynamike, na druhej strane orezanie taktických možností môže zaskočiť predovšetkým fanúšikov pôvodnej hry, ktorí museli počas bojov dohliadať na život celej skupiny. Príkazy tiež boli značne zjednodušené, žiadny komplexný manažment Veilguard neponúka.

Dragon Age: The Veilguard / FonTech

Vracia sa možnosť detonácie efektov, ktorá udelí vysoké poškodenie. Jednou postavou napríklad zošleš na nepriateľa efekt Oslabenie a druhej postave dáš príkaz na detonáciu tohto efektu. Podobných kombinácií je v hre neúrekom a oplatí sa experimentovať, najmä pri súbojoch s bossmi, ktorí sú zlatým klincom celej hry.

Pri týchto súbojoch sa musíš maximálne koncentrovať a rozumne striedať ľahké a silné údery s úskokmi a odrážaním nepriateľských výpadov. Bitky s bossmi môžu mať niekoľko fáz a trvať môžu aj niekoľko minút, čo nakoniec prinesie pocit zadosťučinenia.

Na druhú stranu je tu však málo typov obyčajných nepriateľov. V hre sú dve hlavné frakcie nepriateľov, démonickí Darkspawn a okultní Venatori, pričom každá frakcia má iba niekoľko zástupcov, ktorí majú dostatočne odlišné schopnosti. Súbojový systém je navrhnutý výborne, ponúka výzvu a je zábavné sledovať rôzne kombinácie schopností. Škoda len, že nepriatelia a ich pohyby sa časom zunujú.

RECENZIA POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>

HODNOTENIE

8.5/10

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú