Bude to bezpečné?

Experti však varujú, že novinka by mohla byť nebezpečná z dôvodu nedisciplinovanosti niektorých vodičov. „Treba si uvedomiť, že niektorí vodiči už teraz maximálnu rýchlosť nedodržiavajú. Takíto vodiči nebudú mať problém stlačiť plyn ešte viac a ísť 170 kilometrov za hodinu. Zvýšenie rýchlosti je rizikové z hľadiska kvality slovenských diaľnic a taktiež veku vozového parku na Slovensku. Nejazdíme modernými vozidlami ako napríklad Nemci,“ varoval dopravný inžinier a bývalý minister dopravy Petr Moos.

Česko má po novele zákona druhú najvyššiu maximálnu rýchlosť v Európe. Najrýchlejšie jazdia vodiči v Nemecku, kde na časti diaľnic platí „neobmedzená“ rýchlosť, inde 120 alebo 130 km/h. Nasledujú Poľsko, Bulharsko a Kazachstan s limitom 140 km/h.

Švajčiar dostal pokutu 100-tisíc eur za bežný prehrešok na diaľnici

Dodržiavanie predpisov v cestnej premávke nie je vždy úplne jednoduchou rutinou. Na cestách sa však nachádzajú aj vodiči, ktorým porušenie vyhlášky nerobí žiaden problém a pokiaľ nevidia vo svojom okolí policajné auto, zo zákona si ťažkú hlavu nerobia.

Zrejme podobným štýlom zmýšľal aj jeden nemenovaný vodič drahého športiaku značky BMW, ktorý šoféroval svojho tátoša na diaľnici. Nie, tentokrát to nebude o nezapnutej smerovke. Mnohých tiež prekvapí, že ani o rýchlosti. Kuriózny prípad, v ktorom nezodpovedný vodič čelí pokute 100 000 eur za kontroverzné porušenie zákona si môžeš prečítať v samostatnom článku.

Vodičák od sedemnástich

Novelu zákona o cestnej premávke schválil prezident Petr Pavel ešte minulý rok, v platnosti je od januára tohto roka. Okrem zvýšenia rýchlosti na niektorých úsekoch diaľnic prináša aj ďalšie zmeny, ktoré vyvolali búrlivú diskusiu.

Mladým umožňuje šoférovať auto už od 17 rokov pod dohľadom mentora (napr. rodiča). Po dovŕšení 18 roku života sa táto povinnosť automaticky ruší. Zmena nastala aj pri nástupe do autoškoly. Mladí ľudia môžu výcvik v autoškole začať už vo veku 15 a pol roka.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú