Automobilka Ford Motor Company, ktorá za posledné obdobie stratila trhové podiely v Číne a Európe, smeruje svoju pozornosť na trh s obrovským potenciálom pre elektromobily – Indonéziu. Americký výrobca automobilov plánuje investovať do výstavby továrne na výrobu elektromobilov práve v tejto krajine, ktorá je najväčším svetovým producentom niklu. Nová továreň bude situovaná v blízkosti niklového spracovateľského projektu v hodnote 4,5 miliardy dolárov.

Hoci Ford zatiaľ oficiálne nepotvrdil tieto správy, indonézska vláda už údajne rokovala s viacerými globálnymi automobilovými výrobcami, medzi ktorými sú okrem Fordu aj koncern Volkswagen Group. Podľa médií, na čele so Jakarta Post a Just Auto, sa očakáva, že Ford zrealizuje tento projekt už v budúcom roku.

Ford sa vracia na indonézsky trh

Ford, ktorý sa v roku 2022 vrátil na indonézsky trh po šesťročnej prestávke v spolupráci s bangkockou spoločnosťou RMA Group, momentálne predáva modely Ranger pickup a Everest SUV. Doteraz v tomto roku dosiahli kombinovaný predaj 664 kusov. Napriek relatívne nízkym číslam vidí spoločnosť v Indonézii veľkú príležitosť na rozvoj, a to najmä v oblasti elektromobilov.

Indonézia má na elektromobily špeciálny dôraz. Dôvodom je bohatstvo niklových zdrojov a snaha o vytvorenie pracovných miest pre mladú a početnú pracovnú silu. Krajina intenzívne láka automobilových výrobcov na investície a ponúka strategické výhody, ako je veľkosť miestneho trhu, nízke pokrytie automobilmi a geografická poloha blízko juhovýchodnej Ázie. Indonézia je v súčasnosti zodpovedná za 20,6 % celosvetovej produkcie niklu.

Ford

Investícia do budúcnosti

Na podujatí v Jakarte, zástupca ministra priemyslu Faisol Riza, uviedol: „Ford sľúbil, že realizuje svoju továreň a investíciu v Indonézii už budúci rok.“ Táto investícia prichádza po minuloročnom zapojení Fordu do projektu spracovania niklu na ostrove Sulawesi spolu s globálnymi partnermi, ako je ťažobná spoločnosť Vale a čínska Zhejiang Huayou Cobalt Company. Projekt má začať s prevádzkou v roku 2026 a ročne má produkovať až 120 000 ton niklových medziproduktov pre katódy batérií elektromobilov.

Od októbra, odkedy nastúpil do úradu prezident Prabowo Subianto, indonézska vláda vedie rokovania s ďalšími veľkými automobilovými výrobcami, ako sú Volkswagen a Ford. „Zdá sa, že niektorí globálni výrobcovia automobilov, ktorí tu kedysi boli a zmizli, sa vrátia,“ dodal Riza. Indonézia plánuje zvýšiť podiel miestneho obsahu v batériových elektromobiloch (BEV) na 40 % do konca roku 2026 a do roku 2030 postupne až na 80 %.

Tento strategický krok by mohol pomôcť Fordu nielen posilniť svoju pozíciu na globálnom trhu elektromobilov, ale zároveň prispieť k rozvoju indonézskeho priemyslu a ekonomiky.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú