Chcú ovládnuť prekvapivú krajinu. Známa automobilka bude vyrábať elektromobily ako na bežiacom páse
Automobilka Ford Motor Company, ktorá za posledné obdobie stratila trhové podiely v Číne a Európe, smeruje svoju pozornosť na trh s obrovským potenciálom pre elektromobily – Indonéziu. Americký výrobca automobilov plánuje investovať do výstavby továrne na výrobu elektromobilov práve v tejto krajine, ktorá je najväčším svetovým producentom niklu. Nová továreň bude situovaná v blízkosti niklového spracovateľského projektu v hodnote 4,5 miliardy dolárov.
Hoci Ford zatiaľ oficiálne nepotvrdil tieto správy, indonézska vláda už údajne rokovala s viacerými globálnymi automobilovými výrobcami, medzi ktorými sú okrem Fordu aj koncern Volkswagen Group. Podľa médií, na čele so Jakarta Post a Just Auto, sa očakáva, že Ford zrealizuje tento projekt už v budúcom roku.
Ford sa vracia na indonézsky trh
Ford, ktorý sa v roku 2022 vrátil na indonézsky trh po šesťročnej prestávke v spolupráci s bangkockou spoločnosťou RMA Group, momentálne predáva modely Ranger pickup a Everest SUV. Doteraz v tomto roku dosiahli kombinovaný predaj 664 kusov. Napriek relatívne nízkym číslam vidí spoločnosť v Indonézii veľkú príležitosť na rozvoj, a to najmä v oblasti elektromobilov.
Indonézia má na elektromobily špeciálny dôraz. Dôvodom je bohatstvo niklových zdrojov a snaha o vytvorenie pracovných miest pre mladú a početnú pracovnú silu. Krajina intenzívne láka automobilových výrobcov na investície a ponúka strategické výhody, ako je veľkosť miestneho trhu, nízke pokrytie automobilmi a geografická poloha blízko juhovýchodnej Ázie. Indonézia je v súčasnosti zodpovedná za 20,6 % celosvetovej produkcie niklu.
Investícia do budúcnosti
Na podujatí v Jakarte, zástupca ministra priemyslu Faisol Riza, uviedol: „Ford sľúbil, že realizuje svoju továreň a investíciu v Indonézii už budúci rok.“ Táto investícia prichádza po minuloročnom zapojení Fordu do projektu spracovania niklu na ostrove Sulawesi spolu s globálnymi partnermi, ako je ťažobná spoločnosť Vale a čínska Zhejiang Huayou Cobalt Company. Projekt má začať s prevádzkou v roku 2026 a ročne má produkovať až 120 000 ton niklových medziproduktov pre katódy batérií elektromobilov.
Od októbra, odkedy nastúpil do úradu prezident Prabowo Subianto, indonézska vláda vedie rokovania s ďalšími veľkými automobilovými výrobcami, ako sú Volkswagen a Ford. „Zdá sa, že niektorí globálni výrobcovia automobilov, ktorí tu kedysi boli a zmizli, sa vrátia,“ dodal Riza. Indonézia plánuje zvýšiť podiel miestneho obsahu v batériových elektromobiloch (BEV) na 40 % do konca roku 2026 a do roku 2030 postupne až na 80 %.
Tento strategický krok by mohol pomôcť Fordu nielen posilniť svoju pozíciu na globálnom trhu elektromobilov, ale zároveň prispieť k rozvoju indonézskeho priemyslu a ekonomiky.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Hovoria o najlepšom filme posledných rokov. Oscarové prekvapenie je konečne online
Česi pochopili krízu v Európe. Začali s modernizáciou, ktorá im zaručí energetickú nezávislosť
Slovákom leží v zuboch dodnes. Toto je príbeh filmu, kvôli ktorému Habera zažaloval Tarantinovho žiaka
Čo našli v jeho dome, políciu straší dodnes. Netflix ukazuje príbeh vraha, ktorý zmenil dejiny hororu
AKTUÁLNE: Herecký svet smúti. Zomrela ikona Hollywoodu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
Jedna konkrétna skupina ľudí potichu bohatne. Mladí zatiaľ utekajú za hranice, alebo zostávajú bývať u mamy
MIMORIADNE: Ministerka Šimkovičová skončila v nemocnici. Zdravotný stav zostáva nejasný
Vodičom hrozí pokuta až 300 eur. Špeciálna značka na semafore mätie Slovákov, pravidlá sú jasné
Fico „na čele pelotónu“: Zarába 8-násobok priemernej mzdy, prekonal ho len jeden politik (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP