Rok 2026 prinesie hráčom na celom svete poriadnu dávku adrenalínu a nových herných zážitkov. Nadchádzajúcich dvanásť mesiacov bude patriť dlho očakávaným pokračovaniam obľúbených sérií, no prídu aj úplne nové projekty. Medzi najväčšie lákadlá patrí Grand Theft Auto 6, ktoré nás vezme späť do Vice City, ale aj Resident Evil Requiem a akčný Nioh 3. Na svoje si prídu fanúšikovia všetkých žánrov a line-up nasvedčuje, že pôjde o naozaj výnimočný rok pre milovníkov hier.

Nioh 3 (6. február – PC, PlayStation 5)

Tretia časť kultovej série od štúdia Team Ninja prinesie výraznú zmenu v hernom systéme. Najväčšou novinkou budú dva odlišné herné štýly, medzi ktorými môžeš okamžite prepínať priamo v boji. Samurajský štýl funguje podobne ako v predošlých dieloch – tri bojové postoje so zbraňami a mechanika Ki Pulse na obnovu výdrže. Ninja štýl je naopak oveľa rýchlejší, zameriava sa na vzdušné útoky, úhybné manévre a používanie nástrojov ako bomby či pasce. Autori zároveň pridali zaujímavú funkciu: každý štýl nabíja špeciálny ukazovateľ toho druhého, čo ťa núti v boji neustále prepínať medzi oboma štýlmi.

Kým predošlý diel Nioh 2 bol prequelom, tretia časť sa odohráva až po všetkých udalostiach série. Hráš za Tokugawa Takechiya, vnuka legendárneho šogúna Tokugawa Ieyasu, ktorý bojuje proti yokaiom a iným nadprirodzeným bytostiam. Vďaka tajomnej sile svojho strážneho ducha cestuje naprieč rôznymi historickými obdobiami Japonska – od obdobia Heian cez Sengoku až po Edo a Bakumatsu. Počas tejto púte časom sa stretneš s množstvom skutočných historických postáv vrátane ninjov ako Hattori Hanzo či slávnych samurajov.

Resident Evil Requiem (27. február – PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Switch 2)

Resident Evil Requiem bude deviaty hlavný diel legendárnej hororovej série od Capcomu a tentokrát prináša úplne novú hrdinku. V úlohe Grace Ashcroft, analytičky FBI, sa vydáš vyšetrovať sériu záhadných úmrtí v opustenom hoteli, kde pred ôsmimi rokmi zahynula jej matka. Hra ťa zavedie späť do post-apokalyptického Raccoon City, približne tridsať rokov po jeho zničení. Počas The Game Awards nám tvorcovia odhalili, že druhou hrateľnou postavou bude obľúbený Leon S. Kennedy. Režisér Koshi Nakanishi, ktorý už predtým stál za úspešnými dielmi Resident Evil 7 a Revelations, sľubuje najintenzívnejší hororový zážitok v histórii série.​

Zaujímavosťou je, že Grace nie je úplne náhodná postava – jej matka Alyssa Ashcroft bola hrateľnou postavou v kooperačnej hre Resident Evil Outbreak z roku 2004. Capcom tak po viac ako dvadsiatich rokoch prepája rôzne éry série a prináša fanúšikom nečakaný comeback zabudnutej postavy. Hra už pred vydaním zožala obrovský úspech na festivale Gamescom 2025 v Nemecku, kde získala štyri ocenenia vrátane cien v kategórii za najlepšiu grafiku a zvuk.

Crimson Desert (19. marec – PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S)

Crimson Desert od štúdia Pearl Abyss bude akčné dobrodružstvo v otvorenom svete, ktoré ťa zavedie na kontinent Pywel plný nebezpečenstiev a záhad. Ujmeš sa úlohy Kliffa, člena skupiny žoldnierov známych ako Greymanes, ktorí musia čeliť nájazdom nepriateľských frakcií a tajomným silám. Hra vyniká najmä svojím dynamickým súbojovým systémom postaveným na BlackSpace Engine, ktorý kombinuje brutálne súboje nablízko, zložité kombo útoky a rôzne taktické prvky. Okrem klasických súbojov s mečmi tu nájdeš aj prvky wrestlingu, či jazdu na koni s lukostreľbou. Hra bude originálna najmä vďaka nezvyčajnej kombinácii stredovekej fantasy so sci-fi a steampunkovými prvkami.​​

Crimson Desert pôvodne vznikal ako prequel k hre Black Desert Online, no počas vývoja sa transformoval na úplne samostatný titul s vlastným príbehom a postavami. Táto zmena štúdiu umožnila experimentovať s odvážnymi prvkami ako sú bojové roboty, obrie mechanické draky či lietajúce ostrovy, ku ktorým sa dostaneš cez portály. Medzi najkreatívnejšie herné mechaniky patrí napríklad schopnosť odraziť slnečné svetlo mečom priamo do očí nepriateľov, čím ich úplne oslepíš.​​

007 First Light (27. máj – PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Switch 2)

007 First Light nás vezme do sveta mladého Jamesa Bonda, ktorý ešte len získava svoju legendárnu povesť. Tvorcovia úspešnej série Hitman zo štúdia IO Interactive prichádzajú s originálnym príbehom, ktorý nie je založený na žiadnom filme, no inšpiráciu čerpá priamo z kníh Iana Fleminga. V tejto third-person akčnej adventúre sa stretneš s Bondom v jeho dvadsiatych rokoch – uponáhľaným, trochu bezohľadným a ochotným riskovať. Hra kombinuje stealth mechaniky, dynamické boje zblízka a sociálne interakcie, pričom prostredie dokážeš využívať kreatívne na riešenie misií.

V hre dostaneš do rúk aj ikonické gadgety ako laserové hodinky a stretneš sa s postavami ako M, Q a Moneypenny.​ Zaujímavosťou je, že IO Interactive s Bondom neskončí po jednej hre – štúdio plánuje vytvoriť celú trilógiu, kde budeme sledovať vývoj tejto verzie agenta 007. Riaditeľ štúdia Hakan Abrak v rozhovore pre IGN potvrdil, že ide o Bonda stvoreného špeciálne pre hráčov, s ktorým budú môcť prežívať dobrodružstvá naprieč viacerými hrami. Pôjde pritom o prvú hernú bondovku od roku 2012, keď vyšiel titul 007 Legends.​

Saros (30. apríl – PlayStation 5)

Štúdio Housemarque, známe vďaka hre Returnal, príde budúci rok s ďalším akčným titulom, ktorý posunie ich osvedčený recept na novú úroveň. V hre sa ujmeš roly Arjuna Devraja, vymáhača frakcie Soltari, ktorý sa ocitne uväznený na záhadnej planéte Carcosa, zahalenej do večného zatmenia. Na rozdiel od predchodcu Returnal tu nájdeš permanentné vylepšenia – po každej smrti si môžeš trvalo vylepšovať výbavu, zbrane a zbroj, aby si sa do nehostinného sveta vrátil silnejší. Hra ponúka nové herné mechaniky ako Second Chance, ktorá ti umožní oživenie po smrti a Soltari Shield, ktorým dokážeš absorbovať projektily nepriateľov a využiť ich energiu vo svoj prospech.​

Hlavnú postavu Arjuna stvárnil britský herec Rahul Kohli, známy zo seriálov Midnight Mass či The Fall of the House of Usher. Pre Kohliho ide o splnený sen – ako dieťa sníval o tvorbe hier, pracoval v hernom obchode a jeho prvé herecké zárobky prišli práve z reklamy na hru pre PlayStation. Saros vzniká v Unreal Engine 5 s rozpočtom približne 70 miliónov eur, čo z neho robí najväčší projekt štúdia Housemarque v histórii.​

Phantom Blade Zero (9. september – PC, PlayStation 5)

Phantom Blade Zero od čínskeho štúdia S-GAME bude akčné RPG, ktoré spojí tradičné wuxia bojové umenia s temnou atmosférou v štýle, ktorý tvorcovia nazývajú „Kung Fu Punk“. Zhostíš sa úlohy Soula, elitného vraha, ktorý bol falošne obvinený z vraždy vodcu tajnej organizácie The Order. Po záhadnej záchrane máš len 66 dní života a rovnako veľa času na odhalenie pravdy a osobnú pomstu. Bojový systém stavia na bleskovo rýchlych kombách a agresívnom štýle boja, pričom kľúčovou mechanikou je Ghoststep – špeciálny manéver, ktorý ti umožní teleportovať sa za chrbát nepriateľa po perfektne načasovanom úhybe.​​

Všetky bojové pohyby v hre boli zachytené pomocou motion-capture s pomocou kung-fu majstra Meng Yanga, ktorý s tímom pracuje od roku 2023 ako hlavný choreograf bojových scén. Vývojári dôsledne dbajú na autentickosť čínskych bojových umení a odmietajú do hry zakomponovať prvky z iných bojových umení. Týmto prístupom autorov sa Phantom Blade Zero odlišuje od väčšiny akčných hier a ponúka jedinečný zážitok inšpirovaný klasickými wuxia filmami.

Grand Theft Auto 6 (19. november – PlayStation 5, Xbox Series X/S)

Grand Theft Auto VI nás po rokoch čakania vráti do Vice City v štáte Leonida, ktorý odzrkadľuje reálnu Floridu. Séria po prvýkrát v modernej histórii prinesie hrateľnú ženskú hlavnú postavu menom Lucia Caminos, ktorá spolu so svojím partnerom Jasonom Duvalom tvorí zločinecké duo inšpirované kultovou dvojicou Bonnie a Clyde. Rockstar Games túto časť označuje za najväčšiu evolúciu série, pričom herný svet má byť takmer dvakrát väčší ako mapa z GTA V. Úniky naznačujú, že novinka ponúkne až 700 budov, do ktorých budeš môcť vstúpiť, vrátane nákupných centier, motelov či plne preskúmateľných mrakodrapov, čo má vytvoriť skutočne živý svet modernej Floridy.​​

Vývoj GTA 6 už prekročil rozpočet jednej miliardy dolárov, čím sa stala najdrahšou videohrou v histórii. Táto investícia sa však odráža v každom detaile – od pokročilej fyziky vlasov cez dynamické NPC postavy, ktoré si pamätajú tvoje činy, až po možnosť zviazať rukojemníkov sťahovacími páskami alebo ich používať ako ľudský štít. Hra tiež prináša systém duálnej kontroly protagonistov, takže počas voľného pohybu po svete s oboma postavami budeš môcť medzi nimi ľubovoľne prepínať, pričom každý z nich má vlastné špeciálne schopnosti pripomínajúce schopnosť Deadeye z Red Dead Redemption 2.​

Control Resonant (2026 – PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Switch 2)

Control Resonant od štúdia Remedy Entertainment je pokračovanie oceňovanej hry Control z roku 2019, ktoré posúva sériu do úplne nového smeru. Namiesto Jesse Faden sa tentokrát ujmeš jej mladšieho brata Dylana, ktorý po rokoch v zajatí Federálneho úradu pre kontrolu čelí nadprirodzeným silám priamo v uliciach Manhattanu. Známe prostredie New Yorku sa však zmenilo na zdeformovaný svet plný kozmických hrozieb, kde sa budovy krútia a prelínajú v nadprirodzenej realite. Hra bude tentokrát akčným RPG so silným dôrazom na voľný prieskum, vedľajšie úlohy a budovanie vlastného štýlu hrania.

Na rozdiel od prvého dielu tu Dylan používa brutálnu meniacu sa zbraň Aberrant, ktorá dokáže meniť formy z kladiva cez čepele až po cepín, pričom ju kombinuje so svojimi nadprirodzenými schopnosťami v dynamických súbojoch nablízko.​ Autori potvrdili, že Control Resonant funguje ako samostatný príbeh a nemusíš poznať prvý diel, aby si rozumel deju. Remedy sa rozhodlo vytvoriť franšízu, kde oba diely stoja vedľa seba ako samostatné súčasti väčšieho celku – podobne ako súrodenci Dylan a Jesse. Tvoji nepriatelia budú navyše rovnako pohybliví ako ty, dokážu lietať, skákať po platformách a využívať vlastné nadprirodzené útoky, čo z nich robí nepredvídateľných protivníkov.

Forza Horizon 6 (2026 – PC, Xbox Series X/S)

Forza Horizon 6 nás zavedie do Japonska, lokality, ktorú fanúšikovia žiadali už od prvej hry série. Playground Games sľubuje najväčšiu mapu v histórii Forza Horizon, ktorá bude zároveň aj najhustejšie naplnená aktivitami a obsahom. Srdcom hry sa stane Tokio, najambicióznejšie mesto, aké kedy vývojári vytvorili – viacúrovňové, komplexné a plné kontrastov. Okrem neónových svetiel a mrakodrapov metropoly sa môžeš tešiť na pokojnú krásu vidieckych oblastí, horské cesty či ikonickú Mount Fuji.

Japonsko ponúka presne to, čo séria potrebovala – kombináciu úzkych mestských ulíc, otvorených plání a technicky náročných horských serpentín.​ Zaujímavosťou je, že vývojári využili technológiu z Hot Wheels rozšírenia pre Forza Horizon 5 na vytvorenie vyvýšených cestných komunikácií, ktoré sa prelínajú a prepletajú po celom Tokiu. Táto inovácia umožnila vytvoriť autentické viacúrovňové diaľnice, akými je japonská metropola známa.

Marvel’s Wolverine (2026 – PlayStation 5)

Marvel’s Wolverine od štúdia Insomniac Games je akčná adventúra, ktorá ti umožní naplno sa vžiť do brutálnej nátury Logana. Vývojári sa rozhodli pre dospelý tón a krvavý bojový systém, v ktorom použiješ adamantiové pazúry na trhanie nepriateľov na kusy. Hra sa na prvý pohľad podobá na úspešnú sériu Marvel’s Spider-Man, ale ponúka oveľa temnejší a drsnejší zážitok prispôsobený Wolverineovej povahe. Austrálsky herec Liam McIntyre, známy z hlavnej úlohy v seriáli Spartacus, prepožičal Loganovi svoj hlas a pohyby vďaka motion capture. Okrem hlavného hrdinu sa v hre objaví aj mutantka Mystique, smrtiaci Omega Red či armáda kybernetických zločincov Reavers.​

Marvel’s Wolverine bude prvou časťou plánovanej trilógie zameranej na X-Menov. Štúdio Insomniac túto sériu vyvíja na základe exkluzívnej dohody so Sony a Marvelom, ktorá im dáva výhradné práva na X-Men hry na konzolách. Hra sa zároveň stane prvým veľkým samostatným titulom o Wolverinovi od roku 2009.​

The Blood of Dawnwalker (2026 – PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S)

The Blood of Dawnwalker bude akčné RPG od štúdia Rebel Wolves, ktoré vzniklo z bývalých vývojárov CD Projekt Red. Hra nás zavedie do temného 14. storočia, kde uprostred morových epidémií a krvavých konfliktov získavajú upíri moc a slobodu, po ktorej túžili celé stáročia. Hrať budeš za Coena, takzvaného Dawnwalkera, ktorý je cez deň človekom a v noci upírom. Táto dualita radikálne mení hrateľnosť – počas dňa sa sústreďuješ na šermovanie s mečom a rituálnu mágiu, zatiaľ čo v noci využívaš upírske schopnosti ako teleportáciu či beh po stenách. Celý otvorený svet poháňaný Unreal Enginom 5 budeš môcť preskúmavať od začiatku bez akýchkoľvek zamknutých lokalít alebo iných obmedzení.​

Za projektom stojí Konrad Tomaszkiewicz, režisér kultového Witcher 3, ktorý spolu s bratom Mateuszom a ďalšími kľúčovými členmi tímu z CD Projekt Red založil vlastné štúdio. Dôvod je zaujímavý – Tomaszkiewicz v rozhovore priznal, že hra je pre veľké štúdio príliš riskantná a chcel pracovať v menšom tíme, kde majú priestor na „šialené nápady“. Štúdio sa pritom za pár rokov rozrástlo z dvadsiatich na viac ako deväťdesiat vývojárov.

Čítajte viac z kategórie: Hry

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP