Hry od štúdia Bethesda sú známe tým, že dokážu hráčov pohltiť na desiatky, ale aj stovky hodín. Tvorcovia vždy kladú dôraz na to, aby ich tituly ponúkali rozsiahle príbehy a bohaté herné mechanizmy, ktoré ťa pri ich hre dokážu udržať dlhšie ako pri iných tituloch. Práve táto filozofia sa stala charakteristickým znakom sérií ako Fallout či The Elder Scrolls, ktoré si získali milióny fanúšikov po celom svete. Výnimkou by nemala byť ani piata časť post-apokalyptického dobrodružného RPG.

Ambiciózny cieľ pre ďalšie pokračovanie

Emil Pagliarulo, ktorý je dizajnovým riaditeľom štúdia, nedávno prezradil v rozhovore pre herný portál Game Informer, aké plány má tím okolo Todda Howarda pre piaty diel série. Vývojári chcú priniesť hru, ktorá hráčom ponúkne zážitok trvajúci nielen 20 či 100 hodín, ale dokáže zabaviť aj na 200, 300, či dokonca 600 hodín. Takáto dĺžka by z Falloutu 5 urobila najdlhšiu časť celej série a potvrdil by tradíciu štúdia vytvárať nesmierne rozsiahle herné svety. Pagliarulo zdôraznil, že práve tento prístup definuje typ hier, aké Bethesda vytvára, a tento štýl chcú zachovať aj v budúcnosti.

Steam

Predchádzajúce tituly série, vrátane Falloutu 3, New Vegas a Falloutu 4, vytvorili vysoké očakávania vďaka obrovským otvoreným svetom, kde hráči môžu stráviť nespočetné hodiny plnením vedľajších úloh ešte predtým, ako sa vôbec dotknú hlavného príbehu. Napríklad dokončenie príbehu Falloutu 4 zaberie približne 30 hodín pri sústredení sa výlučne na hlavnú dejovú líniu, zatiaľ čo kompletné dokončenie hry ti zaberie okolo 200 hodín. Mnohí hráči sa však do hry vracajú aj po dosiahnutí 100-percentného postupu, či už kvôli vylepšovaniu osád alebo novým prídavkom v Creation Clube.

Rovnováha medzi tradíciou a inováciou

Pagliarulo zároveň zdôraznil dôležitosť rovnováhy medzi nostalgickým prístupom a modernými prvkami. Vývojári chcú pokračovať v tom, čo sa im osvedčilo v minulosti, no zároveň sa posúvať tam, kam smeruje celý herný priemysel a čo vyžadujú samotní hráči. Ako príklad tohto prístupu uviedol remasterovanú verziu hry Oblivion, kde vývojári pridali možnosť šprintu, ktorá v pôvodnej verzii chýbala. Takéto drobnosti ukazujú, že tím si uvedomuje nevyhnutnosť prispôsobenia sa súčasným štandardom.

Todd Howard, riaditeľ a výkonný producent štúdia, potvrdil, že väčšina tímu momentálne pracuje na šiestej časti The Elder Scrolls, no súčasne prebieha aj vývoj ďalších projektov spojených s Falloutom. Hoci konkrétne detaily zatiaľ neboli oznámené, štúdio dáva najavo, že na sérii Fallout kontinuálne pracuje viac ako na ktoromkoľvek inom projekte. Pre fanúšikov to znamená, že hoci si na piaty diel budú musieť ešte počkať, tvorcovia majú jasno v tom, akým smerom sa chcú uberať a aké zážitky nám chcú v budúcnosti priniesť.

Čítajte viac z kategórie: Hry

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP