V tomto texte boli použité materiály SITA.

V Japonsku sa opäť potvrdzuje, že hranice medzi technológiami, wellness a futuristickým dizajnom sa neustále zoslabujú. Do verejného predaja sa totiž dostalo zariadenie, ktoré ešte donedávna pôsobilo skôr ako bizarný experiment než produkt s reálnym komerčným potenciálom. „Ľudská práčka budúcnosti“, ktorú si na výstave Expo v Osake vyskúšali státisíce ľudí, je teraz dostupná pre prvých zákazníkov. A hoci jej názov môže znieť úsmevne, ide o sofistikovanú kapsulu prepájajúcu relax, wellness a monitoring zdravotných parametrov v jednom.

Japonská spoločnosť Science týmto projektom nadväzuje na myšlienku, ktorá sa prvýkrát objavila už v roku 1970 počas slávnej výstavy v Osake. Teraz však prešla radikálnou modernizáciou a výsledok je ešte odvážnejší. Zariadenie poskytuje možnosť ľahnúť si do uzavretej kapsuly, zatvoriť vieko a nechať sa „umyť“ podobne ako bielizeň v práčke, no, pochopiteľne, bez otáčania a akéhokoľvek mechanického prehadzovania tela. Procedúra pripomína kombináciu sprchy, masáže a relaxačnej terapie.

Futuristická relaxačná kapsula s monitoringom životných funkcií

Počas použitia zariadenie prehráva hudbu, vytvára upokojujúcu atmosféru a zároveň nepretržite monitoruje srdcový tep a ďalšie životné funkcie používateľa. Takéto prepojenie wellnessu s technológiami zdravotného dohľadu je trendom, ktorý v posledných rokoch rastie. Japonci ho však posunuli na úplne novú úroveň; do prostredia, kde technológia obklopuje telo doslova zo všetkých strán.

Popularita prototypu počas šesťmesačnej výstavy Expo v Osake, ktorú navštívilo vyše 27 miliónov ľudí, ukázala, že podobné koncepty majú nečakane široký emocionálny aj mediálny potenciál. „Náš prezident bol inšpirovaný týmto zariadením ako desaťročný chlapec,“ dodala hovorkyňa spoločnosti Science, Sačiko Maekurová. Myšlienka, ktorá vznikla pred vyše polstoročím, sa tak transformovala na produkt, o ktorý nečakane prejavili záujem dokonca aj zahraniční hráči.

Prvé kusy už majú majiteľov, cena je astronomická

Kľúčovým impulzom pre uvedenie kapsuly na trh bol záujem americkej spoločnosti, ktorá začala rokovať o možnosti jej komercializácie. Science sa preto rozhodla pre obmedzenú produkciu a reálny predaj. Prvú jednotku si zakúpil hotel v Osake. Práve tam bude môcť verejnosť čoskoro vyskúšať, ako znie pojem „ľudská práčka“ v praxi. Ďalším zákazníkom je veľký japonský predajca elektroniky Yamada Denki, ktorý sa zrejme pokúsi využiť unikátnosť zariadenia ako atrakciu.

Zaujímavý je aj samotný obchodný model. Spoločnosť plánuje vyrobiť iba približne 50 kusov, pričom cena jednej jednotky je okolo 60 miliónov jenov, teda zhruba 330-tisíc eur. Ide o čiastku, ktorá jasne ukazuje, že „ľudská práčka“ nie je určená pre domácnosti, ale pre luxusné hotely, wellness centrá alebo technologické pavilóny hľadajúce výrazný marketingový prvok.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP