V nasledujúcom článku boli použité materiály SITA.

Víťazom verejnej súťaže Ministerstva dopravy SR na prevádzku a rozvoj informačného systému “Digitálny tachograf” (IS DT) sa stala bratislavská spoločnosť Alanata, a.s., ktorá bude zmluvne zabezpečovať celý projekt vrátane výroby a personalizácie čipových kariet. Ako subdodávateľ sa na projekte bude podieľať aj spoločnosť Softip, a.s..

Súťaž sa uskutočnila formou priameho rokovacieho konania, ktoré ministerstvo využilo po tom, čo sa pôvodné verejné obstarávanie skončilo neúspešne – jediný uchádzač nespĺňal stanovené podmienky. V rámci následného rokovacieho procesu boli oslovené štyri spoločnosti, no iba Alanata reagovala na výzvu a zároveň splnila požiadavky verejného obstarávateľa.

Zmluva na štyri roky a milióny v čipových kartách

Zmluva, ktorú ministerstvo so spoločnosťou Alanata uzavrie, bude platiť na obdobie 48 mesiacov a obsahuje aj trojročnú opciu. Celková hodnota kontraktu predstavuje viac než 1,34 milióna eur s DPH za služby týkajúce sa samotného informačného systému IS DT. Z toho tvoria paušálne ročné služby 246-tisíc eur a služby na požiadavku 356-tisíc eur – oboje s DPH.

Samostatne bude hradené aj vydávanie čipových kariet, ktoré majú slúžiť ako bezpečnostný prvok pre vodičov a dopravcov. Ich personalizáciu zabezpečí víťaz súťaže za cenu 43,90 eura bez DPH za jednu kartu, pričom sa počíta s celkovým počtom 80-tisíc kariet. Celková cena za tento komponent tak predstavuje 4,32 milióna eur bez DPH. Odplatu za karty uhrádzajú samotní prijímatelia – teda fyzické osoby a organizácie, ktoré o kartu požiadajú.

kyberbezpečnosť
Freepik

Finančná štruktúra projektu je rozdelená. Zatiaľ čo náklady na prevádzku a vývoj IS DT bude hradiť štát, náklady na čipové karty znášajú priamo používatelia. Predpokladaná hodnota celej zákazky bola stanovená na 5,1 milióna eur bez DPH, teda 6,273 milióna eur s DPH.

Čo zahŕňa projekt digitálneho tachografu

Predmetom zákazky je okrem samotného chodu IS DT aj technická infraštruktúra, správa údajov a zabezpečenie podporných procesov, ako sú zber a overovanie žiadostí o vydanie karty, registrácia prijímateľov v systéme, nákup a príprava čipových kariet, ich personalizácia a zabezpečenie bezpečnostnými prvkami, ako aj odovzdanie kariet konečnému používateľovi.

Cieľom celého projektu je zaistiť bezpečný a efektívny systém pre monitorovanie dodržiavania pracovného času vodičov, čo je dôležité nielen z hľadiska legislatívy EÚ, ale aj pre zvýšenie bezpečnosti cestnej dopravy a zjednodušenie administratívy pre dopravcov. Výsledkom má byť modernizácia a digitalizácia procesu, ktorý bude zodpovedať aktuálnym technologickým a právnym štandardom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP