V nasledujúcom článku boli použité materiály SITA.

Zavedenie elektronickej maturity je jedným z oficiálnych záväzkov Ministerstva školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR v rámci Plánu obnovy a odolnosti SR. Ako pre agentúru SITA uviedol Odbor komunikácie a marketingu rezortu, aktuálne sa obstaráva technika pre školy a zároveň sa pilotne overujú existujúce elektronické platformy, ktoré by mohli byť využité pre celoplošné elektronické testovanie.

Podľa ministerstva by elektronická forma maturitnej skúšky mala postupne nahradiť tradičné písomné testy. To znamená, že študenti už nebudú vypĺňať odpovede ručne na papierové hárky, ale zadávať ich elektronicky do počítačov alebo notebookov.

Obsah testov ostáva nezmenený

Rezort školstva zároveň uviedol, že obsah a štruktúra maturitných testov sa meniť nebudú. Rovnako tak sa neplánuje zásadná zmena v ústnej časti skúšky, ktorá bude prebiehať ako doteraz – pred maturitnou komisiou priamo na škole.

Zavádzanie elektronickej maturity však v študentských kruhoch nevyvoláva nadšenie, skôr naopak. Podpredseda Študentskej rady stredných škôl (ŠRSŠ) pre vonkajšie záležitosti Matej Styk upozorňuje, že digitalizácia maturitnej skúšky nie je z pohľadu študentov najväčším problémom, ktorý by si vyžadoval okamžité riešenie.

Maturanti v Topoľčanoch.
TASR

„Sme otvorení dialógu na túto tému, avšak digitalizáciu maturity nepovažujeme za primárnu nevyhnutnosť vzhľadom na iné zásadné problémy – v očiach študentov – s maturitnou skúškou,“ uviedol Styk s tým, že školy po celom Slovensku, najmä v sociálne slabších regiónoch, stále čelia nedostatku počítačov a slabému internetu.

Študenti chcú obsahovú reformu, nie technologickú

ŠRSŠ dlhodobo upozorňuje, že podoba maturitnej skúšky by mala prejsť odbornou diskusiou, a to najmä po obsahovej stránke. Výsledky ich Prieskumu súčasného stredoškoláka, do ktorého sa zapojilo 15 000 respondentov, ukázali, že 84 % študentov odmieta povinnú maturitu z matematiky, a to v akejkoľvek forme.

Ďalších 57,5 % opýtaných by si prialo, aby bola maturita zo slovenského jazyka rozdelená na viac úrovní obtiažnosti, čím by sa lepšie prispôsobila rôznorodým študijným zameraniam. Styk zároveň oznámil, že ŠRSŠ plánuje druhý ročník prieskumu, ktorý by mal ďalej rozšíriť poznatky o tom, čo mladí ľudia v školstve naozaj potrebujú.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP