V nasledujúcom článku boli použité materiály SITA.

Nový interaktívny projekt od spoločnosti Microsoft a Minecraft Education ponúka slovenským školákom jedinečnú možnosť. Vďaka inovatívnej počítačovej hre sa môžu stať reštaurátormi slávnej Baziliky sv. Petra vo Vatikáne. Projekt s názvom „Peter je tu: AI pre kultúrne dedičstvo“ spája históriu, technológie a umelú inteligenciu v jedinom vzdelávacom zážitku. Žiaci si môžu hru okamžite vyskúšať, pokiaľ ich škola používa Minecraft Education.

Hlavným cieľom je umožniť žiakom, aby sa hravou formou naučili o histórii, umení a význame kultúrneho dedičstva. Zároveň si vyskúšajú praktické zručnosti ako tímová spolupráca, riešenie problémov či základy práce s AI.

Digitálne dvojča Baziliky s pomocou umelej inteligencie

Základom projektu bolo vytvorenie digitálnej repliky Baziliky sv. Petra, čo umožnilo študentom preskúmať ikonické časti chrámu, ako je vatikánsky obelisk, hrob svätého Petra, baldachýn či hlavná loď. Na tvorbe tohto digitálneho dvojčaťa sa podieľala spoločnosť Iconem, ktorá sa špecializuje na zachytávanie historických pamiatok pomocou fotogrametrie a umelej inteligencie.

Hráčov počas misie sprevádza tím Sanpietrini, teda odborníci zodpovední za každodenný chod a údržbu baziliky. S ich pomocou plnia reštaurátorské úlohy, ktoré si vyžadujú nielen presnosť a cit pre detail, ale aj využitie historických vedomostí. Po splnení úloh si študenti môžu zaznamenať svoj pokrok a získať oficiálny certifikát dobrovoľných strážcov kultúrneho dedičstva.

Bazilika sv. Petra.
Pexels

Výučba histórie, umenia i AI v jednom

Tento nový svet v Minecraft Education krásne spája radosť z objavovania a hrania sa so skúmaním histórie a učením sa o umelej inteligencii. Zároveň prirodzene vedie študentov k precvičovaniu tímového riešenia problémov, povedala Lenka Axlerová, riaditeľka pre oblasť školstva v strednej Európe v spoločnosti Microsoft.

K hre sú k dispozícii aj doplnkové vzdelávacie materiály, ktoré učiteľom uľahčujú jej zakomponovanie do výučby predmetov ako dejepis, umenie, STEM alebo digitálna gramotnosť. Učitelia na Slovensku už Minecraft Education využívajú pri výučbe chémie, umelej inteligencie, dejepisu či kybernetickej bezpečnosti.

Podľa Karla Klatovského zo spoločnosti Microsoft ide o jeden z prvých veľkých projektov, ktorého sa Minecraft Education ujíma. V budúcnosti plánujú pridať aj ďalšie významné miesta a pamiatky, nielen historické, ale aj moderné. Cieľom je, aby sa digitálne vzdelávanie stalo ešte pestrejším a interaktívnejším.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP