V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Nemecký výrobca luxusných áut Audi oznámil, že do konca roka 2029 zruší na domácom trhu 7500 pracovných miest. Tento krok je súčasťou širšieho plánu na znižovanie nákladov a adaptáciu firmy na nové výzvy spojené s prechodom na elektromobilitu. Dohoda medzi vedením automobilky a zamestnaneckou radou prišla po intenzívnych rokovaniach, ktoré pôvodne rátali s ešte väčším škrtom – až 12-tisíc pozícií.

Rušenie miest sa bude týkať najmä administratívnych pozícií a oblasti vývoja, čo by malo Audi ušetriť v strednodobom horizonte viac než jednu miliardu eur ročne. Zároveň však spoločnosť plánuje do svojich nemeckých závodov investovať približne 8 miliárd eur počas nasledujúcich štyroch rokov. Táto investícia naznačuje, že Audi sa pripravuje na rozsiahlu transformáciu výrobných procesov v súlade s prechodom na elektromobilitu a digitalizáciu.

VW skupina škrtá vo veľkom

Prepúšťanie v Audi je ďalším dielom širšieho úsporného programu v rámci celého koncernu Volkswagen, ktorého je Audi dcérskou spoločnosťou. VW už skôr oznámil plán znížiť približne 35-tisíc pracovných miest, Porsche plánuje zrušiť 3900 pozícií a softvérová divízia Cariad ohlásila škrty na úrovni 1600 miest. Celkovo tak VW Group počíta s redukciou približne 48-tisíc pracovných miest.

Audi už v minulosti podniklo výrazné kroky na znižovanie nákladov. Od roku 2019 automobilka zrušila približne 9500 pracovných miest, pričom očakávala, že tieto škrty uvoľnia finančné prostriedky na presun výroby k elektrickým vozidlám. Napriek týmto opatreniam sa značke v posledných rokoch nedarilo dosiahnuť želanú stabilitu.

Audi výroba Brusel
TASR - Daniel Stehlík

Prevádzková marža Audi klesla za prvých deväť mesiacov minulého roka na 4,5 %, čo je výrazný pokles oproti 7 % v rovnakom období predchádzajúceho roka. Za týmto vývojom stál slabší predaj na kľúčových trhoch a vysoké náklady spojené s ukončením produkcie v bruselskom závode.

Výhľad do budúcnosti

Audi sa momentálne nachádza v procese rozsiahlych zmien, ktoré by mali zabezpečiť jej konkurencieschopnosť v novej ére automobilového priemyslu. Elektrifikácia, digitalizácia a optimalizácia nákladov sú hlavnými piliermi tejto transformácie. Výsledky za uplynulý rok automobilka zverejní už v utorok 18. marca a ukáže sa, či prijaté opatrenia začínajú prinášať prvé výsledky.

Zatiaľ však Audi, podobne ako celý koncern VW, stojí pred náročnou úlohou – udržať si pozíciu lídra v segmente luxusných automobilov a zároveň zvládnuť tlak rastúcej konkurencie, najmä zo strany čínskych výrobcov elektromobilov. Nasledujúce roky ukážu, či sa táto nemecká ikona dokáže prispôsobiť novým podmienkam a znovu naštartovať svoj rast.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP