V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Čínska spoločnosť CATL, ktorá je najväčším svetovým výrobcom batérií pre elektrické vozidlá, oznámila odvážny plán. Od budúceho roka plánuje otvoriť až 1000 výmenných staníc v Číne, pričom jej dlhodobým cieľom je vytvoriť sieť až 10 000 takýchto staníc. Ich hlavným záujmom je pomôcť pri nabíjaní elektrických vozdiel. Chcú sa zamerať na masívne zavedenie výmeny batérií na svojom domácom trhu.

Koncept výmeny batérií sa často prirovnáva k rýchlemu natankovaniu. Zákazník jednoducho vymení vybitú batériu za plne nabitú. CATL plánuje spolupracovať s ďalšími partnermi, aby urýchlil výstavbu siete výmenných staníc a propagoval nový spôsob života, ktorý by bol podľa slov generálneho riaditeľa Robina Zenga pohodlnejší, ekonomickejší a bezpečnejší.

Konkurenčný boj a podpora vlády

Ak sa CATL podarí úspešne vybudovať plánovanú sieť, stane sa vážnym konkurentom pre spoločnosť Nio, čínsku značku elektromobilov, ktorá má už dnes viac ako 2 700 výmenných staníc a plánuje tento počet zvýšiť na 5 000. Zatiaľ čo v Európe je takýto koncept výnimočný, v Číne je tento model možný najmä vďaka vládnej podpore. Krajina sa tak stala lídrom v technológiách a inováciách spojených s elektromobilitou.

Napriek výhodám však výmena batérií čelí určitým výzvam. Kľúčovým problémom je potreba štandardizácie. Väčšina výrobcov elektromobilov používa svoje vlastné batériové konfigurácie, čo komplikuje ich výmenu medzi rôznymi značkami. V Číne síce všetky nabíjacie stanice používajú štandardné zástrčky, ale preniesť tento princíp na výmenu batérií by vyžadovalo zásadnú spoluprácu medzi výrobcami.

CATL

Predpovede pre rok 2030

Generálny riaditeľ CATL Robin Zeng predpovedá, že do roku 2030 si trh s dobíjaním elektrických vozidiel rozdelia na tri hlavné spôsoby. Výmena batérií, domáce nabíjanie a verejné nabíjacie stanice. Tento trojpilierový model by mohol poskytnúť vodičom flexibilitu pri výbere najvhodnejšieho spôsobu používania elektriny do svojich áut.

Hoci je výmena batérií zatiaľ v zárodočnej fáze, úspech projektov CATL a Nio by mohol ukázať, že tento prístup má potenciál prekonať technologické i logistické bariéry. Ak sa technológia osvedčí, môže sa z Číny rozšíriť do celého sveta, čím prinesie revolúciu v spôsobe používania elektrických vozidiel.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP